Με το «νόστιμο» εκθεσιακό δίδυμο «Detrop Boutique» και «Artozyma», το οποίο προσελκύει στη Θεσσαλονίκη εκατοντάδες εκθέτες του κλάδου των τροφίμων και ποτών από την Ελλάδα και 23 χώρες, δίδεται το σύνθημα της επαναφοράς σε κανονική λειτουργία των κλαδικών εκθέσεων της ΔΕΘ-Helexpo AE.
Οι συγκεκριμένες δύο εκθέσεις ήταν οι τελευταίες που είχαν πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία, προτού τα lockdown λόγω πανδημίας αφήσουν το αποτύπωμά τους στην εκθεσιακή αγορά. Oι Detrop Boutique και Artozyma, που θα πραγματοποιηθούν στις 2-4 Απριλίου, συγκεντρώνουν περίπου 350 άμεσους και έμμεσους εκθέτες στα περίπτερα 11, 12 και 13, ενώ θα τις επισκεφτούν πάνω από 120 εμπορικοί επισκέπτες (hosted buyers), όπως γνωστοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ, Κυριάκος Ποζρικίδης, κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου. Διευκρίνισε δε, ότι οι εμπορικοί επισκέπτες είναι, μεταξύ άλλων, εισαγωγείς με εμπειρία στην προώθηση και πώληση ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό και διανομείς που προμηθεύουν μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες.
Ο πρόεδρος της διοργανώτριας εταιρείας, Τάσος Τζήκας, επισήμανε από την πλευρά του ότι, «μετά από ένα επιβεβλημένο διάλειμμα για τους γνωστούς υγειονομικούς λόγους, κάνουμε με τις δύο εκθέσεις επανεκκίνηση του εκθεσιακού μας προγράμματος, το οποίο θα συνεχιστεί με τo διεθνές εμπορικό γεγονός φρούτων και λαχανικών “Freskon” τον Μάιο». Υπενθύμισε ότι η Artozyma υποδέχεται τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις πρώτων υλών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, συσκευασίας και εξοπλισμού, ενώ η Detrop Boutique αναδεικνύει τις τελευταίες διατροφικές τάσεις και τα καλύτερα delicatessen τρόφιμα και ποτά. Γνωστοποίησε ακόμα ότι τιμώμενος δήμος στη Detrop Boutique είναι ο δήμος Πύργου Ηλείας, «ένας ξεχωριστός τόπος με ξεχωριστά προϊόντα, όπως λάδι, κρασί, σταφίδα, ελιές, τυροκομικά, ζυμαρικά, τομάτα, εσπεριδοειδή, κηπευτικά, γάλα, τυρί και κρέας».
Η «Καλιφόρνια της Ελλάδας», η ελληνική σταφίδα στην αγγλική πουτίγκα και το λάδι της «ασπροελιάς» που είναι περιζήτητο στις ΗΠΑ
Ως την «Καλιφόρνια της Ελλάδας» χαρακτήρισε την Ηλεία ο δήμαρχος Πύργου, Παναγιώτης Αντωνακόπουλος, μεταξύ άλλων για την τεράστια βιοποικιλότητα της περιοχής, τη σύσταση των εδαφών της και τα έργα των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο ελαιόλαδο που παράγεται από τη σπάνια ποικιλία «ασπροελιά», το οποίο είναι περιζήτητο στις ΗΠΑ, αλλά και στην πασίγνωστη μαύρη σταφίδα της περιοχής, που έχει υψηλή ζήτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο για χρήση στη φημισμένη βρετανική πουτίγκα. Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ.Αντωνακόπουλος και στα κρασιά της περιοχής, η οποία -όπως υπενθύμισε- αποτελεί ενιαία ενότητα με την αρχαία Ολυμπία. Στο περίπτερο της δήμου Πύργου θα συμμετάσχουν πολλές επιχειρήσεις μεταποίησης, οι οποίες παράγουν προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας με Προστατευμένη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ).
Στην Detrop Boutique θα είναι παρούσες και επτά Περιφέρειες, με παράδοση στη γαστρονομία και την πρωτογενή παραγωγή (Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Βορείου Αιγαίου, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας), αλλά και ο Δήμος Γορτυνίας, το Επιμελητήριο Λάρισας και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης που επιδότησε εννέα επιχειρήσεις-μέλη του.
Διαγωνισμοί για το λάδι και το ελαιόλαδο, πρωτάθλημα ψωμιού και η είσοδος του ζαχαροπλαστείου στην ψηφιακή εποχή
Οι δύο εκθέσεις έχουν και σημαντικές παράλληλες εκδηλώσεις. Η κορυφαία ποιότητα της ελληνικής ελιάς και ελαιολάδου θα βρεθεί στο επίκεντρο του διεθνούς διαγωνισμού ποιότητας εξαιρετικών ελαιολάδων «Olive Oil Trophy» και του διεθνούς διαγωνισμού ποιότητας επιτραπέζιων ελιών «Table Olives Trophy». Οι δύο νέοι αυτοί θεσμοί είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ με την Επιστημονική Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου Ελιάς «ΦΙΛΑΙΟΣ». Επίσης, στις παράλληλες εκδηλώσεις της «Artozyma» ξεχωρίζει το 5ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού, που έχει ως στόχο την προώθηση της νέας γενιάς του κλάδου. Το «Bakery Lab» με masterclasses από την Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας και το Pastry Lab της Λέσχης Αρχιζαχαροπλαστών Ελλάδος με masterclasses από διακεκριμένους pastry chefs θα αναδείξουν όλες τις σύγχρονες τάσεις της ζαχαροπλαστικής και της αρτοποιίας.
Το «Ζαχαροπλαστείο στη Digital Εποχή» θα αποτελέσει το θέμα ημερίδας της Συντεχνίας Καταστηματαρχών-Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, ενώ διοργανώνεται και επιστημονική ημερίδα με θέμα «Βιοτεχνική αρτοποιία ζαχαροπλαστική, προσέγγιση των σύγχρονων προκλήσεων» από την Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων, με σκοπό να παρουσιαστούν οι πρόσφατες εξελίξεις στους παραγωγούς αρτοποιημάτων._