Οι επιχειρήσεις τροφίμων στη Νέα Ζηλανδία πρέπει να πραγματοποιούν μια εικονική ανάκληση κάθε 12 μήνες σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς.
Από την 1η Ιουλίου 2023, οι επιχειρήσεις τροφίμων στη Νέα Ζηλανδία είναι υποχρεωμένες βάσει νόμου, να πραγματοποιούν μια «προσομοίωση ανάκλησης». Οι κανονισμοί θα το απαιτούν τουλάχιστον κάθε 12 μήνες μετά από μια προσομοίωση ανάκλησης ή μια γνήσια ανάκληση εάν αυτή η ανάκληση απέδειξε ότι οι διαδικασίες ιχνηλασιμότητας και ανάκλησης είναι αποτελεσματικές.
Σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο και την Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων της χώρας, η εκτέλεση μιας προσομοιωμένης ή εικονικής ανάκλησης τροφίμων βοηθά την επιχείρησh να προετοιμαστεί για ένα αληθινό περιστατικό και ελέγχει την αποτελεσματικότητα της ιχνηλασιμότητας και των διαδικασιών ανάκλησhς. Η εικονική ανάκληση περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός σεναρίου, την εκτέλεση του σεναρίου με παρόμοιο τρόπο με μια γνήσια ανάκληση τροφίμων και, στη συνέχεια, την ανασκόπηση του πόσο αποτελεσματικό ήταν να εντοπιστούν τυχόν τομείς προς βελτίωση.
Μάλιστα το Υπουργείο δίνει και παραδείγματα εικονικής ανάκλησης όπως μία περίπτωση μη δηλωμένου αλλεργιογόνου όπου καταναλωτής παρουσίασε αλλεργική αντίδραση μετά την κατανάλωση του προϊόντος, ή παρουσία ξένου σώματος σε τρόφιμο ή μικροβιολογικός κίνδυνος όπου αναφέρθηκαν στις αρχές τροφικές δηλητηριάσεις από προϊόν της εταιρείας.
Μια προσομοίωση ανάκλησης μπορεί να βοηθήσει:
- στη βελτίωση της ικανότητας (για να γίνει μια πραγματική ανάκληση ταχύτερη και πιο αποτελεσματική)
- υποστήριξη σε όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να είναι ξεκάθαροι ως προς τους ρόλους και τις ευθύνες και να ξέρουν τι να περιμένουν σε μια πραγματική ανάκληση
- εντοπισμός κενών και τομέων που απαιτείται βελτίωση στις διαδικασίες
- καταδεικνύουν τη σημασία της καλής ιχνηλασιμότητας της τήρησης αρχείων στο προσωπικό.
Ένα επιτυχημένο σενάριο προσομοίωσης ανάκλησης θα πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα:
- μια προσομοίωση ανάκλησης σε επίπεδο καταναλωτή, η οποία περιλαμβάνει την προσομοίωση της διαδικασίας για την αφαίρεση του επηρεαζόμενου προϊόντος από την αλυσίδα εφοδιασμού και την επικοινωνία με τους καταναλωτές, ή
- μια προσομοιωμένη ανάκληση σε επίπεδο εμπορίου, η οποία περιλαμβάνει την προσομοίωση της διαδικασίας για την αφαίρεση του επηρεαζόμενου προϊόντος από την αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων.