Έρευνα έδειξε πως οι αυξανόμενες τιμές ωθούν τους ανθρώπους να αναλαμβάνουν περισσότερους κινδύνους για την ασφάλεια των τροφίμων προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
Μεγάλη έρευνα σε 5.812 ενήλικες από 4.006 νοικοκυριά σε όλη την Αγγλία, την Ουαλία και τη Βόρεια Ιρλανδία που διεξήγαγε η Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου FSA, αποκάλυψε ότι οι αυξήσεις τιμών απειλούν εκτός από την επισιτιστική ασφάλεια και την ασφάλεια των τροφίμων και κατ΄επέκταση και την υγεία των καταναλωτών. Η έρευνα κατέγραψε τις αυτοαναφερόμενες γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές που σχετίζονται με την ασφάλεια των τροφίμων και άλλα θέματα τροφίμων.
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως αυξήθηκαν οι επικίνδυνες συμπεριφορές για την ασφάλεια των τροφίμων, όπως η διατήρηση των υπολειμμάτων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και η κατανάλωση φαγητού μετά την ημερομηνία λήξης τους .
«Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι ορισμένοι ερωτηθέντες μας έλεγαν ότι στράφηκαν σε πιο επικίνδυνες διατροφικές συμπεριφορές για να εξοικονομήσουν χρήματα, όπως το να διατηρούν τα υπολείμματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να καταναλώνουν φαγητό μετά την ημερομηνία λήξης τους. Αυτοί οι τύποι συμπεριφορών μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλότερο κίνδυνο να αρρωστήσουν άτομα με τροφική δηλητηρίαση.» δήλωσε μεταξύ άλλων, η Emily Miles, Διευθύνων Σύμβουλος της FSA.
Άλλα ευρήματα της μελέτης
- Το 88% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι ήταν σίγουροι ότι τα τρόφιμα που αγοράζουν είναι ασφαλή για κατανάλωση
- Το 80% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι είχαν αλλάξει τις διατροφικές τους συνήθειες για οικονομικούς λόγους τους προηγούμενους 12 μήνες. Οι πιο συνηθισμένες αλλαγές ήταν να τρώνε λιγότερο έξω (49%), να τρώνε περισσότερο στο σπίτι (45%), λιγότερα γεύματα σε πακέτο (44%) και να αγοράζουν περισσότερα είδη σε ειδική προσφορά (44%).
- Το 4% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι είχαν χρησιμοποιήσει τράπεζα τροφίμων ή άλλο πάροχο τροφίμων έκτακτης ανάγκης τους τελευταίους 12 μήνες και το 94% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι δεν είχαν χρησιμοποιήσει.
- Το 5% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι είχαν χρησιμοποιήσει ένα κοινωνικό σούπερ μάρκετ τους τελευταίους 12 μήνες και το 79% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι δεν είχαν χρησιμοποιήσει.