Δεν είναι μόνο οι υψηλές θερμοκρασίες που αυξάνουν το food waste κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Η Summer Solstice – Divert, Inc., μια εταιρεία τεχνολογίας επιπτώσεων σε μια αποστολή για την προστασία της αξίας των τροφίμων, ανακοίνωσε νέα δεδομένα που δείχνουν ότι η σπατάλη τροφίμων από τα παντοπωλεία αυξάνεται κατά κατά μέσο όρο σχεδόν 20% κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε σύγκριση με τους χειμερινούς μήνες.
Η Divert εξέτασε τη σπατάλη τροφίμων σε παντοπωλεία στις ΗΠΑ από το 2020-2022 κατά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο. Στην ανάλυσή της για το τι συμβάλλει στη δραστική αύξηση, η εταιρεία εντόπισε μια σειρά από βασικούς παράγοντες – και τι μπορούν να κάνουν τόσο οι καταναλωτές όσο και οι έμποροι λιανικής για να τους αντιμετωπίσουν:
Εποχή αιχμής παραγωγής
Η αυξημένη αφθονία προϊόντων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες μεταφράζεται σε μεγαλύτερο όγκο προϊόντων στα παντοπωλεία. Εκτός από μια μεγαλύτερη επιλογή, περισσότερα φρέσκα τρόφιμα μπορούν να πάνε χαμένα εάν δεν μετακινηθούν και δεν πωληθούν αρκετά γρήγορα.
Θερμότητα και ανθρώπινο σφάλμα
Όταν τα προϊόντα εκτίθενται σε μεγαλύτερες διακυμάνσεις θερμοκρασίας όπως αυτές που παρατηρούνται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το ποσοστό των σπαταλήσεων τροφίμων αυξάνεται για τους λιανοπωλητές. Στη ζέστη του καλοκαιριού, τα προϊόντα που μένουν στην αποβάθρα φόρτωσης ενός λιανοπωλητή για πάρα πολύ καιρό πριν μεταφερθούν σε ψυγείο μπορεί να προκαλέσουν πιο γρήγορη απώλεια φρεσκάδας.
Απαιτήσεις των καταναλωτών για τελειότητα
Με άφθονα προϊόντα και φρέσκα τρόφιμα κατά τους θερμότερους μήνες, οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά από όσα χρειάζονται, τα οποία στη συνέχεια πάνε χαμένα. Υπάρχει επίσης διαρκής ζήτηση από τους καταναλωτές για την καλύτερη εμφάνιση, άψογο προϊόν. Πχ το βρώσιμο μήλο με μια ελαφριά ατέλεια συχνά παραβλέπεται και απορρίπτεται.
Η Divert απαιτείται προτείνει λύσεις τεχνητής νοημοσύνης για την αποφυγή περιττών απορριμμάτων, ευαισθητοποίηση και κατάλληλη εκπαίδευση των εργαζομένων λιανικής και αλλαγή αντιλήψεων τόσο των εργαζομένων στα παντοπωλεία όσο και των καταναλωτών. Επίσης οι καταναλωτές θα πρέπει να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους για την αγορά τροφίμων και να αναγνωρίσουν ότι η εμφάνιση δεν σχετίζεται πάντα με τη διατροφή, την ποιότητα και τη γεύση.
Πηγή: businesswire