Μια μήνυση για παραπλάνηση των καταναλωτών κατά της Barilla βρήκε δικαίωση. Ομοσπονδιακός δικαστής των ΗΠΑ αποφάσισε πως η μήνυση πρέπει να προχωρήσει.
Νωρίτερα φέτος έλαβε χώρα μια καταγγελία από ένα ζευγάρι στις ΗΠΑ, τον Matthew Sinatro και την Jessica Prost κατά της επωνυμίας ζυμαρικών Barilla. Το αντικείμενο της καταγγελίας ήταν η παραπλάνηση των καταναλωτών από διάφορους ισχυρισμούς της εταιρείας, όπως «Νο.1 μάρκα ζυμαρικών της Ιταλίας» και τα κόκκινα, πράσινα και λευκά χρώματα της ιταλικής σημαίας στη συσκευασία.
Η αγωγή ισχυρίζεται ότι η εταιρεία προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι οι ενάγοντες ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα ζυμαρικών που προέρχονταν από την Ιταλία. Οι ίδιοι, μάλιστα, δήλωσαν ότι αγόρασαν πολλά κουτιά με σπαγγέτι Barilla και άλλα ζυμαρικά, λόγω της πεποίθησης ότι τα προϊόντα παρασκευάζονταν στην Ιταλία από ιταλικά συστατικά.
Το ζευγάρι κατηγόρησε την εταιρεία ότι πλάσαρε τα ζυμαρικά ως αυθεντικά ιταλικά, ενώ «μείωνε το κόστος και αποκομίζει τα οικονομικά οφέλη από την κατασκευή των προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής», σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα.
Σε αυτό το σημείο να αναφερθεί πως, αν και η εταιρεία ξεκίνησε ως κατάστημα ψωμιού και ζυμαρικών στην Ιταλία, η Barilla εδρεύει τώρα στο Ιλινόις. Τα προϊόντα της κατασκευάζονται στην Αϊόβα και τη Νέα Υόρκη, οπότε και δεν χρησιμοποιούν ιταλικό σιτάρι για την Παρασκευή τους.
Ένας ομοσπονδιακός δικαστής έκρινε ότι η μήνυση ευσταθεί και ότι πράγματι ο ισχυρισμός ότι η Barilla, που αυτοπροσδιορίζεται ως «η Νο. 1 μάρκα ζυμαρικών της Ιταλίας», πρέπει να αντιμετωπίσει μια ομαδική αγωγή ως ψευδής ή παραπλανητική διαφήμιση.
Ο δικαστής αποφάσισε ότι οι καταναλωτές θα μπορούσαν να παραπλανηθούν από τη φράση «η ιταλική μάρκα ζυμαρικών Νο.1» και να πιστεύουν ότι τα προϊόντα της κατασκευάζονται στην Ιταλία, δείχνουν τα δικαστικά έγγραφα.