Σε αντίθεση με ό,τι είχε υποσχεθεί, η Nestlé συνεχίζει να παράγει πολλά απόβλητα συσκευασίας.
Κάθε χρόνο, η Γερμανική Περιβαλλοντική Βοήθεια (DUH) απονέμει το Χρυσό Γύπα. Το διόλου τιμητικό βραβείο έχει σκοπό να τιμήσει το «πιο θρασύ περιβαλλοντικό ψέμα της χρονιάς». Ο στόχος; Να αναδειχθεί το greenwashing, δηλαδή η ωραιοποίηση των περιβαλλοντικά επιβλαβών προϊόντων.
Τέσσερις ήταν υποψήφιοι φέτος και περισσότεροι από 20.000 καταναλωτές ψήφισαν και επέλεξαν την ελβετική εταιρεία τροφίμων, Nestlé ως νικητή.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η Nestlé λαμβάνει το σατιρικό βραβείο της περιβαλλοντικής οργάνωσης. Το 2019, η εταιρεία βραβεύτηκε με το Χρυσό Γύπα για το εμπορικό σήμα Vittel των πλαστικών μπουκαλιών μίας χρήσης. Τα μπουκάλια νερού δεν πωλούνται πλέον στη γερμανική αγορά.
Η Γερμανική Περιβαλλοντική Βοήθεια βλέπει μια αντίφαση μεταξύ της διαφήμισης της Nestlé και της πρακτικής της. Με την καμπάνια «#unterwegsnachbesser», η Nestlé ξεγελά τους πελάτες της και τους κάνει να νομίζουν ότι προσπαθεί σοβαρά να συμβάλει στη μείωση των απορριμμάτων, αλλά συμβαίνει το αντίθετο, σύμφωνα με τη Barbara Metz, διευθύνουσα σύμβουλο της DUH.
H DUH δεν ενστερνίζεται τις περιβαλλοντικές υποσχέσεις της εταιρείας, σύμφωνα με τις οποίες, γνωστές κάψουλες καφέ, για παράδειγμα, υποστηρίζεται ότι περιέχουν έως και 85% ανακυκλωμένο υλικό.
Η οργάνωση προστασίας του περιβάλλοντος δεν πιστεύει ότι αυτό το υψηλό ποσοστό ανακυκλωμένου υλικού είναι εφικτό, καθώς οι απορριφθείσες κάψουλες δεν μπορούν να μετατραπούν ξανά σε κάψουλες καφέ κατά την ανακύκλωση λόγω τεχνικών περιορισμών. Αντ’ αυτού, οι ανακυκλωμένες κάψουλες μετατρέπονται σε προϊόντα όπως σκάλες ή κουτιά μεταφοράς.
Η Nestlé, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιεί τα υπολείμματα από τη σφράγιση αλουμινίου από την παραγωγή για νέες κάψουλες και προωθεί αυτά τα υπολείμματα ως ανακυκλωμένο υλικό, μια περίπτωση greenwashing, σύμφωνα με τη DUH.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η νέα συσκευασία των Smarties. Έχει γίνει μεγαλύτερη και ταυτόχρονα υπάρχει λιγότερο προϊόν μέσα, όπως επικρίνει η DUH και υπολογίζει πως αυτό αντιστοιχεί σε 15% περισσότερη συσκευασία για την ίδια ποσότητα πλήρωσης.
Η DUH βλέπει την εστίαση στα ανακυκλωμένα υλικά ως προπέτασμα καπνού. Χαρακτηρίζει μέτρα όπως η καινοτομία ότι τα Smarties συσκευάζονται σε χαρτί από το 2021 ως «ψευτολύση» που δεν παράγει ούτε ένα γραμμάριο λιγότερα απόβλητα.
Σύμφωνα με το DUH, η Nestlé παρήγαγε 230 δισεκατομμύρια συσκευασίες μίας χρήσης το προηγούμενο έτος. Αυτή είναι η ίδια ποσότητα με την προηγούμενη χρονιά. Από το 2021 έως το 2022, η Nestlé Γερμανίας δεν μείωσε τα απόβλητα συσκευασίας σε λιγότερο 145.000 τόνους.