Ο Παναγιώτης Βιτάλης κατέκτησε την 2η θέση στον διαγωνισμό, καθώς και το Mystery Box Challenge Award, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε 12 διεθνείς και ταλαντούχους baristas.
Τον περασμένο μήνα στο La Centrale Nuvola Lavazza, στο Τορίνο πραγματοποιήθηκε ο διεθνής τελικός του Lavazza Barista Challenge, όπου 12 baristas από όλον τον κόσμο δημιούργησαν μοναδικές Barista Signature συνταγές, ξεδιπλώνοντας όλη την δεξιοτεχνία τους και το πάθος τους για την τέχνη της παρασκευής καφέ. Ο διαγωνισμός Lavazza Barista Challenge αποτελεί μια ελληνική καινοτομία, καθώς η πρωτοβουλία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2021 στο πλαίσιο των δράσεων της Beverage World για την διεθνή έκθεση HoReCa. Στη συνέχεια, το 2022 ο διαγωνισμός προσέλκυσε 4 επιπλέον χώρες και το 2023 απέκτησε πραγματικά διεθνή χαρακτήρα, με διαγωνιζόμενους από όλο τον κόσμο.
Μετά από την ψηφοφορία και την αξιολόγηση της κριτικής επιτροπής, ο Παναγιώτης Βιτάλης, εκπρόσωπος της ελληνικής συμμετοχής, κατέλαβε τη 2η θέση στη συνολική κατάταξη με την ξεχωριστή συνταγή του για Espresso Martini. Πρόκειται για ένα ισορροπημένο μείγμα από espresso, ρούμι, χειροποίητο λικέρ ροδάκινο, passion fruit cordial και νερό αγγουριού, που ως αποτέλεσμα έχει μια εκλεπτυσμένη γεύση που κερδίζει όλες τις αισθήσεις, προσφέροντας έτσι μια αξέχαστη και μοναδική εμπειρία καφέ. Ο Παναγιώτης Βιτάλης είναι εκπαιδευτής barista στην Bar Academy Hellas στην Αθήνα, από το 2015, όπου εκπαιδεύει επαγγελματίες του κλάδου της καφεστίασης, αλλά και εταιρείες, μοιράζοντας τις γνώσεις και την εμπειρία του, μέσω σεμιναρίων. Η διάκριση του Παναγιώτη Βιτάλη αποτελεί απόδειξη της αφοσίωσης και του πάθους όλων των Ελλήνων baristas, οι οποίοι συνεχώς διευρύνουν τα όρια της παρασκευής καφέ και εξερευνούν νέους συνδυασμούς γεύσεων. Άλλωστε η καινοτόμος προσέγγισή του στην παρασκευή καφέ δεν εντυπωσίασε μόνο τους κριτές, αλλά ενέπνευσε και άλλους baristas να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και τεχνικές.
Η πρωτοβουλία Lavazza Barista Challenge φέρνει σε επαφή baristas από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες δημιουργώντας έτσι μια παγκόσμια κοινότητα από λάτρεις του καφέ, ενώ παράλληλα με την προώθηση της τέχνης της παρασκευής καφέ παρέχει στους baristas μια πλατφόρμα, ώστε να παρουσιάσουν τις δεξιότητές τους. Αποτελεί μια ευκαιρία για την ανακάλυψη νέων ταλέντων στον χώρο αφού μέσω του πάθους και της δέσμευσής τους στην παρασκευή καφέ, εμπνέουν τους λάτρεις του να εκτιμήσουν την ομορφιά και την πολυπλοκότητα αυτού του ροφήματος.
Ο Παναγιώτης Βιτάλης θριάμβευσε και στο Mystery Box Challenge, όπου συνεργάστηκε με τον Έλληνα Coffee Trainer της Lavazza, Δημήτρη Βυθούλκα. Ο ειδικός αυτός διαγωνισμός σχεδιάστηκε για να προκαλέσει ακόμα περισσότερο τους 12 συμμετέχοντες, να αποδείξουν τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους πέρα από την παρασκευή καφέ. Κάθε ομάδα, αποτελούμενη από τον Lavazza Coffee Trainer και τον φιναλίστ barista της ίδιας χώρας, κλήθηκε να αναπτύξει ένα ειδικό ποτό με βάση τον καφέ Lavazza Calima, της σειράς 1895, σε συνδυασμό με άγνωστα συστατικά που ήταν κρυμμένα σε ένα κουτί μυστηρίου. Η νικητήρια συνταγή έπρεπε να έχει καλή γεύση και εμφάνιση, αλλά και να συνδυάζεται τέλεια με ένα επιδόρπιο που υπογράφει το βραβευμένο με αστέρι Michelin εστιατόριο Condividere. Για τον ειδικό αυτό διαγωνισμό επιλέχθηκαν ως κριτές 50 υπάλληλοι της Lavazza, όπου κλήθηκαν να δοκιμάσουν και να αξιολογήσουν την ποιότητα και την εμφάνιση της κάθε συνταγής που παρασκευάστηκε.
Η συνταγή της ελληνικής συμμετοχής με τον τίτλο «Summer in a Glass», εμπνευσμένη από το καλοκαίρι της Ελλάδας, αποτέλεσε την τελική επιλογή των κριτών. Μια συνταγή που συνδυάζει αριστοτεχνικά το martini, με τις γλυκές νότες της παπάγιας και τη φρεσκάδα του μεσογειακού τόνικ και του δεντρολίβανου. Μια πραγματική βουτιά στα ελληνικά summer vibes, που σίγουρα κατέκτησε όσους τη δοκίμασαν. Ο Διονύσης Μουστής, Capabilities Manager της Lavazza σχολίασε σχετικά: «Το επίπεδο τεχνογνωσίας και δημιουργικότητας που είδαμε ήταν εξαιρετικό και έχουμε ανεβάσει
τον πήχη της αριστείας, χάρη στις επιδόσεις των φιναλίστ και των εκπαιδευτών μας. Λατρεύω να μοιράζομαι το πάθος και τις γνώσεις μου για τον καφέ και νιώθω εξαιρετικά υπερήφανος για αυτή τη δεύτερη έκδοση του Lavazza Challenge. Ο χρόνος που αφιέρωσαν όλοι οι συμμετέχοντες στην εκπαίδευση και την προετοιμασία αποδείχθηκε καθοριστικός, με αποτέλεσμα να έχουμε μια εξαιρετική εκδήλωση, η οποία εμψυχώθηκε περαιτέρω από την ειδική πρόκληση του Μystery Βox που απασχόλησε όλους τους εργαζόμενους της Lavazza».
Οι διακρίσεις στον φετινό διαγωνισμό Lavazza Barista Challenge ήταν ως εξής: ο Amar Tamang από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αναδείχθηκε πρωταθλητής του Lavazza Barista Challenge, ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε ο Christiaan Daniel Jacobs από τη Νότια Αφρική. Η κριτική επιτροπή του τελικού γύρου αποτελούνταν από 5 ειδικούς εμπειρογνώμονες από τον χώρο του καφέ: τον Διονύση Μουστή, Capabilities Manager της Lavazza, τον Mirko Giordano, Coffee Senior Trainer, τον Francesco Viarizzo, International Training and Food & Beverage Expertise Manager, τον Fabio Sipione, Events Training Manager, και τον Lauro Fioretti από τον όμιλο Simonelli.
Σχετικά με τoν Όμιλο Lavazza
Η Lavazza, ιδρύθηκε στο Τορίνο το 1895 και ανήκει στην οικογένεια Lavazza εδώ και τέσσερις γενιές. Σήμερα ο όμιλος είναι ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην παγκόσμια σκηνή του καφέ, με κύκλο εργασιών άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ και χαρτοφυλάκιο κορυφαίων εμπορικών σημάτων όπως οι Lavazza, Carte Noire, Merrild και Kicking Horse. Δραστηριοποιείται σε 140 αγορές, με 8 εργοστάσια παραγωγής σε 5 χώρες και περίπου 5.500 συνεργάτες σε όλο τον κόσμο. Η Lavazza έχει πάνω από 125 χρόνια ανάπτυξης και παράγει πάνω από 30 δισεκατομμύρια φλιτζάνια καφέ κάθε χρόνο τα οποία αποτελούν απόδειξη μιας ιστορίας επιτυχίας, με στόχο να συνεχίσει να προσφέρει τον καλύτερο δυνατό καφέ, σε όλες τις μορφές, εστιάζοντας σε κάθε πτυχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την επιλογή της πρώτης ύλης μέχρι το προϊόν στο φλιτζάνι. Ο Όμιλος Lavazza έχει φέρει την επανάσταση στην «κουλτούρα» του καφέ, γιατί επενδύει συνεχώς στην έρευνα και την ανάπτυξη. Από την πρώτη επιτυχία της εταιρείας – ως μείγμα καφέ – μέχρι την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων συσκευασίας, από τον πρώτο εσπρέσο που ήπιαν οι αστροναύτες στο Διάστημα μέχρι τις δεκάδες βιομηχανικές πατέντες, που ξεχώρισαν. Η ικανότητα να είναι μπροστά από την εποχή του αντικατοπτρίζεται και στο όραμα του ομίλου “Αφυπνίζοντας έναν καλύτερο κόσμο” όπου είναι ο εταιρικός σκοπός του Ομίλου Lavazza, με στόχο τη δημιουργία βιώσιμης αξίας για τους μετόχους, τους συνεργάτες, τους καταναλωτές και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται, συνδυάζοντας την επιχειρηματικότητα με την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα.