O ράπερ Sean Combs- κατά κόσμον Diddy- μηνύει την Diageo για παραμέληση και διάκριση των black owned μαρκών αλκοόλ της.
Ρατσισμός και βιομηχανία τροφίμων πολλάκις έχει αποδειχτεί ότι πάνε μαζί. Δεν είναι πολύς καιρός, άλλωστε, που ο όμιλος media του γνωστού παραγωγού και κωμικού Byron Allen μήνυσε τη McDonald’s για αθέτηση των υποσχέσεών της απέναντι στη διαφορετικότητα, μιας και δεν προσλάμβανε στο ποσοστό 5% που είχε δεσμευτεί εταιρείες που ανήκαν σε μαύρους για τις διαφημιστικές καμπάνιες της.
Τώρα σειρά έχει η κολοσσιαία εταιρεία οινοπνευματωδών ποτών Diageo, ενάντια στην οποία άνοιξε πυρά ο αμερικανός ράπερ, παραγωγός και επιχειρηματίας Sean Combs, μηνύοντας τη βρετανική πολυεθνική για ρατσισμό και για σκόπιμη υπονόμευση μιας μάρκας οινοπνευματωδών ποτών.
Σε μια κατάθεση στο δικαστήριο νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, οι δικηγόροι του Combs, γνωστού και ως Puff Daddy, P Diddy και Diddy στη ραπ σκηνή, ισχυρίζονται ότι η Diageo εμπόδισε την εμπορική επιτυχία και την παραγωγή των μαρκών του, συμπεριλαμβανομένης της βότκας Ciroc και της τεκίλας DeLeon- ιδιοκτησίας της ίδιας της εταιρείας του ράπερ Combs Wines and Spirits– επειδή ανήκαν σε μαύρο επιχειρηματία.
Σύμφωνα με την δικηγορική ομάδα του ράπερ, η Diageo είναι μια εταιρεία που διατείνεται δημόσια ότι ηγείται της διαφορετικότητας στο χώρο των τροφίμων και των ποτών, αλλά ότι ο ισχυρισμός είναι ψευδής, καθότι η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει ισότιμα τους μαύρους εταίρους της, ακόμα κι αν η σύμβαση απαιτεί από αυτήν να το κάνει.
Η Combs Wines and Spirits σχεδιάζει να ζητήσει «δισεκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση λόγω της παραμέλησης και των παραβιάσεων της Diageo» σε ξεχωριστή αγωγή.
Η επιχείρηση του ράπερ με την Diageo στην προώθηση της μάρκας βότκας Ciroc ήταν τόσο επιτυχημένη, που το 2014 η δεύτερη αιτήθηκε ένα καθεστώς ιδιοκτησίας 50/50 με την Diageo και για την premium τεκίλα DeLeon, της οποίας το ακριβότερο μπουκάλι διατίθεται σε τιμή 1000 δολαρίων.
Ωστόσο, η μήνυση που κατατέθηκε στο δικαστήριο της Νέας Υόρκης φέρεται να κατηγορεί την Diageo για άνιση μεταχείριση των επωνυμιών τόσο από πλευράς μάρκετινγκ όσο και από πλευράς προώθησης, επειδή είναι black owned- δηλαδή ανήκουν σε μαύρο επιχειρηματία- και ως εκ τούτου θα πρέπει να απευθύνονται μόνο στους «μέσους καταναλωτές ».
Μάλιστα, τα έγγραφα γράφουν, σύμφωνα με τον Guardian, ότι ο πρόεδρος του αποθεματικού και των νέων επιχειρήσεων της Diageo, Stephen Rust, αναγνώρισε το ρατσιστικό χαρακτήρα της εταιρείας το 2019, λέγοντας στον Combs ότι «κάποιοι από την ηγεσία της Diageo τον δεν αρέσκονταν με το πόσα πολλά χρήματα κέρδιζε ο ίδιος», εννοώντας τον ράπερ. «Αν ο κύριος Combs ήταν “Martha Stewart” τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά», φέρεται να δήλωσε ο Rust.
Υπενθυμίζεται πως η Diageo αγόρασε δύο άλλες μάρκες τεκίλας μετά τη συμφωνία με την DeLeon, την τεκίλα Don Julio και την Casamigos, της οποίας συνιδρυτής ήταν ο ηθοποιός George Clooney. Ως εκ τούτου, η εταιρεία φέρεται να παραμέλησε την DeLeon για να εστιάσει στις προαναφερθείσες White owned- από λευκούς ιδιοκτήτες- μάρκες, όπως και η Aviation Gin που ανήκει στον ηθοποιό Ryan Reynolds.
Σε μια δήλωση, ένας εκπρόσωπος της Diageo είπε πως δεν επρόκειτο για κάτι άλλο παρά μια δικαστική διαμάχη και όχι μια ρατσιστική συμπεριφορά, αλλά το δικαστήριο είναι πια αρμόδιο να κρίνει για το αποτέλεσμα.