Τι έδειξε έρευνα από πάροχο πληρωμών.
Μια μειωμένη τάση στο να προσφέρουν φιλοδώρημα παρουσιάζουν οι Βρετανοί, με μόνο 3% να εκφράζει την ανάγκη να προσφέρει φιλοδώρημα 20-25%, όπως έδειξε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τον πάροχο πληρωμών με κάρτα Dojo. Αντιθέτως στην Ελλάδα, πιθανώς επειδή μια μεγάλη μερίδα κόσμου βιοπορίζεται από το χώρο της φιλοξενίας ή γνωρίζει κάποιον που να το κάνει, το φιλοδώρημα είναι κάτι αρκετά σύνηθες, με τα ποσά αρκετές φορές να αγγίζουν το 15%.
Από τα 2.000 άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα, σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) δήλωσε ότι θα προτιμούσε να μην δώσει καθόλου φιλοδώρημα και το 42% ήταν υπέρ της εγκατάλειψης της χρέωσης υπηρεσιών 10-12,5% που επιβάλλουν πολλά εστιατόρια. Μόνο το 3% εξέφρασε την υποστήριξή του για ένα σύστημα αμερικανικού τύπου όπου θα καταβάλλονταν φιλοδώρημα 20-25% στο τέλος του γεύματος.Επίσης η έρευνα έδειξε πως οι νεότεροι που γευματίζουν είναι πολύ πιο γενναιόδωροι από τους μεγαλύτερους.
Και ενώ ο Βρετανός εστιάτορας Keith McNally υποστήριξε ότι βασικός παράγοντας για το φιλοδώρημα είναι η κοινωνική τάξη, τα δεδομένα δείχνουν ότι η πραγματική διαχωριστική γραμμή είναι η ηλικία. Δεν είναι σαφές γιατί συμβαίνει αυτό, ωστόσο ένας πιθανός παράγοντας είναι ότι οι νεότεροι είναι πιο πιθανό να έχουν εργαστεί πρόσφατα στη φιλοξενία από τους ηλικιωμένους, και επομένως μπορούν να ταυτιστούν πιο εύκολα με έναν εργαζόμενο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα δεδομένα του Dojo έρχονται σε αντίθεση με αναφορές σχετικά με το πώς τα μέλη του Gen Z στις ΗΠΑ είναι στην πραγματικότητα λιγότερο πιθανό να δώσουν γενναιόδωρα φιλοδωρήματα.
Φυσικά, ο λόγος για τον οποίο το φιλοδώρημα είναι τόσο σημαντικό στις ΗΠΑ οφείλεται στους σχετικά χαμηλούς μισθούς που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στη φιλοξενία. Αυτό είναι μια έντονη αντίθεση με την Ευρώπη. Για παράδειγμα, στην Ιταλία το φιλοδώρημα δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένο, αλλά συχνά προστίθεται μια μικρή χρέωση κάλυψης μερικών ευρώ που προστίθενται στον λογαριασμό.
https://www.thedrinksbusiness.com/2024/02/how-stingy-are-brits-when-it-comes-to-tipping/