Πρόκειται απλώς για ζαχαρούχο νερό, υποστηρίζουν οι ενάγοντες.
Ομαδική αγωγή 5 εκατομμυρίων δολαρίων για ψεύδη διαφήμιση αντιμετωπίζει η εταιρεία που παράγει τα αναψυκτικά με προβιοτικά Poppi Prebiotic Sodas, καθώς οι ενάγοντες υποστηρίζουν πως πρόκειται απλώς για ζαχαρούχο νερό που ισχυρίζεται πως παρέχει προβιοτικά οφέλη. Σύμφωνα με έγγραφα που κατατέθηκαν στο Βόρειο Περιφερειακό Δικαστήριο της Καλιφόρνια, οι ισχυρισμοί της μάρκας για τα «πρεβιοτικά» προέρχονται από τη χρήση του συστατικού ινουλίνη αγαύης, μια φυσική, διαλυτή ίνα από φυτά αγαύης.
Αν και η μήνυση αναγνώριζε ότι η ινουλίνη αγαύης «μπορεί να λειτουργεί ως πρεβιοτικό», ανέφερε επίσης ότι πολλοί ενήλικες καταναλωτές μπορούν να αποκομίσουν οφέλη από τα πρεβιοτικά σε ένα κανονικό διαιτητικό ποτό. Επιπλέον, ανέφερε η αγωγή, η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας ινουλίνης «μπορεί να οδηγήσει σε δυσμενή αποτελέσματα για την υγεία».
Ένας εκπρόσωπος της Poppi είπε ότι η εταιρεία «στέκεται πίσω από τα προϊόντα μας» και ότι πιστεύει ότι «η αγωγή είναι αβάσιμη και θα υπερασπιστούμε σθεναρά ενάντια σε αυτούς τους ισχυρισμούς».
“Η Κυρία Kristin Cobbs (η βασική ενάγουσα) πλήρωσε ένα σημαντικό ασφάλιστρο τιμής λόγω των ψευδών και παραπλανητικών ισχυρισμών του Εναγόμενου σχετικά με τα υποτιθέμενα οφέλη για την υγεία των Προϊόντων», ανέφερε η καταγγελία. “Η Κυρία Cobbs, ωστόσο, δεν έλαβε το όφελος των ευκαιριών της επειδή τα Προϊόντα δεν περιείχαν, στην πραγματικότητα, αρκετά «πρεβιοτικά» για να επιτύχουν κάποια ουσιαστική «υγεία του εντέρου».
Η Cobbs λέει ότι αγόρασε αναψυκτικά τον Μάρτιο του 2024 τόσο στο κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο, σημειώνοντας ότι ένα κουτάκι σόδα Poppi περιέχει δύο γραμμάρια φυτικών ινών. Σύμφωνα με την αγωγή, αυτή είναι μία ποσότητα «πολύ χαμηλή για να προκαλέσει σημαντικά οφέλη για την υγεία του εντέρου» για κάποιον που πίνει μόνο ένα κουτάκι.
Οι σόδες Poppis διατίθενται σε γεύσεις όπως Doc Pop, Ginger Lime και Classic Cola, ενώ οι πωλήσεις τους έχουν ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια δολάρια λόγω της πανεθνικής της παρουσίας σε περισσότερα από 120 μεγάλα καταστήματα λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Target, 7-Eleven, Costco, Kroger και Whole Foods. Η μάρκα είναι επίσης το αναψυκτικό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο Amazon, με ευρεία κατανάλωση και από διασημότητες όπως η Kylie Jenner και η Billie Eilish.
Η καταγγελία υποστηρίζει πως προκειμένου ένας καταναλωτής να αποκομίσει τα προβιοτικά οφέλη της σόδας, θα πρέπει να καταναλώσει 4 κουτάκια την ημέρα, αφού η περιεκτικότητα τους είναι μόλις 2 γραμμάρια προβιοτικών ινών ανά συσκευασία. Ωστόσο οι ενάγοντες υποστηρίζουν πως μια τέτοια κατανάλωση θα αντιστάθμιζε τα διατροφικά οφέλη λόγω της παρουσίας ζάχαρης.
Στο μεταξύ η Poppi είπε ότι τα ποτά της έχουν 5 γραμμάρια ζάχαρη και 25 θερμίδες, ή λιγότερες, σε κάθε κουτί.
Η Poppi με έδρα το Τέξας δημιουργήθηκε από την Allison Ellsworth και τον σύζυγό της Stephen στην κουζίνα τους αφού αντιμετώπισε προβλήματα με το έντερο. Η γρήγορη ανάπτυξή του έχει προκαλέσει φήμες ότι θα μπορούσε να αποτελέσει στόχο εξαγοράς από μια μεγαλύτερη εταιρεία ποτών όπως η Coca-Cola. Ωστόσο, η Allison είπε στο Food Dive τον περασμένο μήνα ότι η Poppi δεν έχει εμπλακεί σε συνομιλίες. Αντίθετα, ο κατασκευαστής προβιοτικών σόδας εστιάζει την προσοχή του στην ανάπτυξη.