Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
15 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Σούπερ μάρκετ: Επιτακτική η ανάγκη για αναφορά πωλήσεων υγιεινών έναντι ανθυγιεινών τροφίμων

ΑρχικήΝέαΔιεθνήΣούπερ μάρκετ: Επιτακτική η ανάγκη για αναφορά πωλήσεων υγιεινών έναντι ανθυγιεινών τροφίμων
spot_img

Επείγουσα κρίνεται πλέον η ανάγκη, οι επιχειρήσεις τροφίμων να αρχίσουν να υποβάλλουν αναφορές σχετικά με τρόφιμα φυτικής προέλευσης, σύμφωνα με το φιλανθρωπικό οργανισμό “The Food Foundation” του Λονδίνου.

5 στα 11 σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν πλέον θέσει στόχους που αποτελούν το σημείο αναφοράς γύρω από τους στόχους πωλήσεων υγιεινών έναντι ανθυγιεινών τροφίμων.

Παρά αυτή την πρόοδο, όμως, μόνο δύο μεγάλα σούπερ μάρκετ αναφέρουν πωλήσεις πρωτεϊνών ζωικής έναντι φυτικής προέλευσης, μια αλλαγή που απαιτείται επειγόντως προκειμένου να επιτύχει το Ηνωμένο Βασίλειο τους καθαρούς μηδενικούς στόχους που έχουν τεθεί.

Εν τω μεταξύ, μόνο ένα σούπερ μάρκετ έχει στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις πρωτεϊνών φυτικής προέλευσης, ενώ κανένα δεν έχει θέσει στόχους, ώστε να μειώσει τις πωλήσεις προϊόντων από ζωικές πρωτεΐνες.

Αυτή η μείωση θα είναι ζωτικής σημασίας εάν η βιομηχανία θέλει να στραφεί σε μια οικονομία μηδενικού άνθρακα και να πετύχει στόχους για δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Η πανδημία του κορονοϊού “έκοψε” την πρόοδο στον τομέα των εστιατορίων και της εστίασης σε σύγκριση με τα σουπερμάρκετ. Από τις 18 μεγάλες αλυσίδες catering, φαστ φουντ, αλλά και casual εστιατορίων που λειτουργούν στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο πέντε έχουν θέσει στόχους όσον αφορά το ποσοστό των μενού που θα είναι φυτικής προέλευσης ή χωρίς κρέας, ενώ μόνο ένα έχει δημοσιοποιήσει το στόχο του γύρω από το ποσοστό των μενού ή των προϊόντων που θέλει να είναι ποσοτικά υγιή.

Ο The Food Foundation προτρέπει την κυβέρνηση να εντάξει στη νομοθεσία την υποχρεωτική αναφορά για τα φυτικής προέλευσης τρόφιμα και να αναπτύξει σχετική βάση δεδομένων για να διευκολύνονται οι διαδικασίες.

Ταυτόχρονα, συστήνει στους επιχειρηματίες αφενός να είναι συνεργάσιμοι με την κυβέρνηση, ώστε να επισημάνουν πόσο λειτουργικές ή όχι θα αποδειχθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες και αφετέρου να συνεργαστούν μεταξύ τους για να συμφωνήσουν και να αναφέρουν ποιά είναι τα κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα όπου απαιτείται άμεσα πρόοδος.

Τέλος, παροτρύνει τους επενδυτές να αξιοποιήσουν την επιρροή τους και να συνεργαστούν και με τις δύο παραπάνω πλευρές, ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η πρωτοβουλία γύρω από τις υποχρεωτικές αναφορές για την πώληση των φυτικής προέλευσης τροφίμων – ιδανικά σε ετήσια βάση – και να τεθούν ακόμα υψηλότεροι στόχοι.

“Η βιομηχανία τροφίμων μας βρίσκεται σε κρίση και χρειάζεται απελπισμένα αλλαγή για να διασφαλιστεί πως κάνει ό,τι μπορεί για να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Διεθνείς εκδηλώσεις, όπως η COP26 και η Σύνοδος Κορυφής “Nutrition for Growth” αποτελούν μια τεράστια ευκαιρία για τη βιομηχανία να συνδυάσει νέες παγκόσμιες δεσμεύσεις. Ωστόσο, ανησυχούμε όλο και περισσότερο για τις έντονες διαφορές που εντοπίζονται γύρω από την πραγματοποίηση τακτικών και με διαφάνεια αναφορών σχετικά με τις μετρήσεις βιωσιμότητας, όπως περιγράφεται στην έκθεσή μας”, δήλωσε η Anna Taylor, Εκτελεστική Διευθύντρια του The Food Foundation.

“Έχουμε ανάγκη όλες οι επιχειρήσεις τροφίμων να αρχίσουν να θέτουν στόχους που να αποδεικνύουν τη μετάβαση τους σε πιο υγιεινές και βιώσιμες πωλήσεις τροφίμων. Ωστόσο, τα ζητήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία τροφίμων είναι πολύ εκτεταμένα και πολύπλοκα για να επιλυθούν από μεμονωμένες εταιρείες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρειαζόμαστε την κυβέρνηση και τους επενδυτές να συμβάλουν στην ώθηση αυτής της αλλαγής προς τις τακτικές και ακριβείς αναφορές για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις τροφίμων και τους λιανοπωλητές να στραφούν σε πιο υγιεινές, πιο βιώσιμες πρακτικές”, κατέληξε.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Νέα μελέτη αποκαλύπτει τους κινδύνους για την υγεία από δημοφιλές γλυκαντικό που υπάρχει σε κέικ, τσίχλες και παγωτά

Μια κοινή τεχνητή γλυκαντική ουσία που βρίσκεται σε ανθρακούχα ποτά, τσίχλες και παγωτά μπορεί να βλάψει το έντερο, όπως έδειξε έρευνα.

Αυτό το ξέρετε; Ποιο λογότυπο δημοφιλούς τροφίμου έχει φιλοτεχνήσει ο Σαλβαντόρ Νταλί

Οι περισσότεροι δε γνωρίζουν ότι πίσω από το λογότυπο ενός θρυλικού και παγκόσμιου προϊόντος κρύβεται μια μεγάλη μορφή της ζωγραφικής.

Καρκινογόνες ουσίες σε λαδόκολλα ψησίματος – Ευρήματα νέας μελέτης

Επιβραδυντικά φλόγας και καρκινογόνες ουσίες πάνω από τα ρυθμιστικά όρια σε ορισμένα «οικολογικά» χαρτιά ψησίματος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα