Τέτοιες διαμάχες βλάπτουν και τις δυο πλευρές, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
Πριν λίγες μέρες η Pepsico ανακοίνωσε πως πραγματοποίησε συμφωνία με την Carrefour, η οποία προβλέπει πως τα προϊόντα του ομίλου τροφίμων και ποτών, που περιλαμβάνουν Pepsi, τσιπς Doritos και βρώμη Quaker, επιστρέφουν στα ράφια του Carrefour στη Γαλλία. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, αυτή η συμφωνία δεν έχει ακόμη επεκταθεί στα καταστήματα Carrefour στο Βέλγιο, την Ιταλία, την Πολωνία και την Ισπανία.
Η διαμάχη των δυο εταιριών ξεκίνησε όταν η Carrefour αφαίρεσε τα προϊόντα της Pepsi από τα ράφια της (όπως και τα πατατάκια Lays και τη 7up), στα καταστήματα στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Βέλγιο, παίρνοντας θέση απέναντι στα εξαιρετικά δαπανηρά προϊόντα. Με την τοποθέτηση πινακίδων μάλιστα, θα γινόταν ξεκάθαρο ότι το κατάστημα δεν θα διαθέτει πλέον τις μάρκες “λόγω απαράδεκτων αυξήσεων τιμών”. Κανένας όμιλος δεν έχει δώσει εκτιμήσεις για τον αντίκτυπο της τρίμηνης αντιπαράθεσης στα έσοδά του.
Η Carrefour και η Pepsico δεν αποκάλυψαν τους όρους της συμφωνίας τους, αλλά η ανακούφισή τους ήταν εμφανής. «Χαίρομαι που τα προϊόντα μας επιστρέφουν στους διαδρόμους της Carrefour», δήλωσε η PepsiCo France στο X την Πέμπτη, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Carrefour France την Τετάρτη δημοσίευσε μια φωτογραφία του σε ένα διάδρομο με μπουκάλια Pepsi με λεζάντα: «Είναι υπέροχο να ξαναβλέπουμε φίλους που δεν είχα δει εδώ και πολύ καιρό».
Αυτή η νέα συμφωνία σύμφωνα με τους ειδικούς φαίνεται να αλλάζει τη δυναμική των συνομιλιών για την τιμολόγηση. Στην ετήσια έκθεσή της, η PepsiCo ανέφερε την «αυξανόμενη δύναμη των λιανοπωλητών» ως βασικό κίνδυνο για τις δραστηριότητές της. Είπε ότι οι λιανοπωλητές έχουν επηρεάσει και μπορεί να συνεχίσουν να επηρεάζουν την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται απαιτώντας χαμηλότερες τιμές, αφαιρώντας τα προϊόντα της ή μειώνοντας τον χώρο στα ράφια τους. Η Pepsico, η οποία σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της παράγει το 15% των εσόδων της στην Ευρώπη, δήλωσε ότι τα έσοδα από ποτά στη Γαλλία μειώθηκαν με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό το 2023, ενώ τα έσοδα από σνακ μειώθηκαν με μεσαίο μονοψήφιο ρυθμό.