Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
10 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

ΕΕ: Πώς οι εταιρείες θα μπορούν να επικυρώσουν τους πράσινους ισχυρισμούς τους

ΑρχικήΝέαmarketingΕΕ: Πώς οι εταιρείες θα μπορούν να επικυρώσουν τους πράσινους ισχυρισμούς τους
spot_img

Οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί θα πρέπει να εγκρίνονται από επιτροπή – Μόνο πιστοποιημένες οι πιστώσεις άνθρακα – Τι θα γίνει με τους συγκριτικούς ισχυρισμούς.

Οι επιτροπές Εσωτερικής Αγοράς και Περιβάλλοντος υιοθέτησαν σήμερα τη θέση τους σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να επικυρώσουν τους ισχυρισμούς τους για το περιβαλλοντικό μάρκετινγκ.

Η λεγόμενη οδηγία για τους πράσινους ισχυρισμούς συμπληρώνει την ήδη εγκεκριμένη απαγόρευση της ΕΕ για το greenwashing . Καθορίζει το είδος των πληροφοριών που πρέπει να παρέχουν οι εταιρείες για να δικαιολογήσουν τους ισχυρισμούς τους για το περιβαλλοντικό μάρκετινγκ στο μέλλον. Δημιουργεί επίσης ένα πλαίσιο και προθεσμίες για τον έλεγχο των αποδεικτικών στοιχείων και την έγκριση αξιώσεων και προσδιορίζει τι συμβαίνει με τις εταιρείες που παραβιάζουν το νόμο.

Σύστημα επαλήθευσης και κυρώσεις

Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με την Επιτροπή ότι οι εταιρείες θα πρέπει να υποβάλλουν προς έγκριση τυχόν μελλοντικούς ισχυρισμούς περιβαλλοντικής εμπορίας πριν από τη χρήση τους. Οι αξιώσεις θα αξιολογηθούν από διαπιστευμένους επαληθευτές εντός 30 ημερών, σύμφωνα με το εγκριθέν κείμενο. Οι εταιρείες που παραβιάζουν τους κανόνες ενδέχεται να αποκλειστούν από τις προμήθειες, να χάσουν τα έσοδά τους και να αντιμετωπίσουν πρόστιμο τουλάχιστον 4% του ετήσιου τζίρου τους.

Η Επιτροπή θα πρέπει να καταρτίσει έναν κατάλογο λιγότερο περίπλοκων ισχυρισμών και προϊόντων που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από ταχύτερη ή απλούστερη επαλήθευση, λένε οι ευρωβουλευτές. Θα πρέπει επίσης να αποφασίσει εάν θα πρέπει να παραμείνουν δυνατοί οι οικολογικοί ισχυρισμοί για προϊόντα που περιέχουν επικίνδυνες ουσίες. Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν επίσης ότι οι πολύ μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να εξαιρεθούν από τις νέες υποχρεώσεις και οι ΜΜΕ θα πρέπει να έχουν ένα επιπλέον έτος πριν από την εφαρμογή των κανόνων.

Συμψηφισμός άνθρακα και συγκριτικοί ισχυρισμοί

Οι ευρωβουλευτές επιβεβαίωσαν την πρόσφατη απαγόρευση της ΕΕ για οικολογικούς ισχυρισμούς που βασίζονται αποκλειστικά στα λεγόμενα συστήματα αντιστάθμισης άνθρακα. Τώρα διευκρινίζουν ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να αναφέρουν ακόμη συστήματα αντιστάθμισης εάν έχουν ήδη μειώσει τις εκπομπές τους όσο το δυνατόν περισσότερο και χρησιμοποιούν αυτά τα συστήματα μόνο για υπολειμματικές εκπομπές. Οι πιστώσεις άνθρακα των συστημάτων πρέπει να είναι πιστοποιημένες, όπως ορίζεται στο πλαίσιο πιστοποίησης απομάκρυνσης άνθρακα .

Ειδικοί κανόνες θα ισχύουν επίσης για συγκριτικούς ισχυρισμούς (δηλαδή διαφημίσεις που συγκρίνουν δύο διαφορετικά προϊόντα), μεταξύ άλλων εάν τα δύο προϊόντα κατασκευάζονται από τον ίδιο παραγωγό. Μεταξύ άλλων διατάξεων, οι εταιρείες θα πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τις ίδιες μεθόδους για να συγκρίνουν σχετικές πτυχές των προϊόντων. Επίσης, οι ισχυρισμοί ότι τα προϊόντα έχουν βελτιωθεί δεν μπορούν να βασίζονται σε δεδομένα ηλικίας άνω των πέντε ετών.

Ο εισηγητής του Κοινοβουλίου Andrus Ansip (Ανανέωση, ΕΕ) για την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς δήλωσε: «Μελέτες δείχνουν ότι το 50% των περιβαλλοντικών ισχυρισμών των εταιρειών είναι παραπλανητικές. Οι καταναλωτές και οι επιχειρηματίες αξίζουν διαφάνεια, νομική σαφήνεια και ίσους όρους ανταγωνισμού. Οι έμποροι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτό, αλλά όχι περισσότερα από όσα κερδίζουν από αυτό. Χαίρομαι που η λύση που προτείνουν οι επιτροπές είναι ισορροπημένη, φέρνει περισσότερη σαφήνεια στους καταναλωτές και ταυτόχρονα είναι, σε πολλές περιπτώσεις, λιγότερο επιβαρυντική για τις επιχειρήσεις από τη λύση που είχε αρχικά προτείνει η Επιτροπή».

Ο εισηγητής του Κοινοβουλίου Cyrus Engerer (S&D, MT) για την Επιτροπή Περιβάλλοντος δήλωσε: «Είναι καιρός να βάλουμε ένα τέλος στο greenwashing. Η συμφωνία μας σε αυτό το κείμενο τερματίζει τον πολλαπλασιασμό των δόλιων πράσινων ισχυρισμών που εξαπατούν τους καταναλωτές για πάρα πολύ καιρό. Διασφαλίζει επίσης ότι οι επιχειρήσεις διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία για να υιοθετήσουν γνήσιες πρακτικές βιωσιμότητας. Οι ευρωπαίοι καταναλωτές θέλουν να κάνουν περιβαλλοντικές και βιώσιμες επιλογές και όλοι όσοι προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες πρέπει να εγγυηθούν ότι οι οικολογικοί ισχυρισμοί τους επαληθεύονται επιστημονικά».

Επόμενα βήματα

Το σχέδιο έκθεσης εγκρίθηκε με 85 ψήφους υπέρ, 2 κατά και 14 αποχές. Θα τεθεί τώρα σε ψηφοφορία σε προσεχή σύνοδο ολομέλειας και θα αποτελέσει τη θέση του Κοινοβουλίου σε πρώτη ανάγνωση (πιθανότατα τον Μάρτιο). Ο φάκελος θα ακολουθήσει τη νέα Βουλή μετά τις ευρωεκλογές στις 6-9 Ιουνίου.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο