Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

ΕΕ: Συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών CO2 από φορτηγά και ρυμουλκούμενα

ΑρχικήΝέαΕΕ: Συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών CO2 από φορτηγά και ρυμουλκούμενα
spot_img

Ποια οχήματα περιλαμβάνονται στον νέο κανονισμό και ποια εξαιρούνται.

Το Συμβούλιο και οι διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατέληξαν σήμερα σε προσωρινή πολιτική συμφωνία σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών CO2 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HDV) στα οποία περιλαμβάνονται πλέον και τα μικρότερα φορτηγά, τα αστικά λεωφορεία, τα πούλμαν και τα ρυμουλκούμενα. Στόχος είναι η περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO 2 στον τομέα των οδικών μεταφορών και η εισαγωγή νέων στόχων για το 2030, το 2035 και το 2040. Οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν στην εκπλήρωση των κλιματικών φιλοδοξιών της ΕΕ για το 2030 και στην επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.

Η προσωρινή συμφωνία θα υποβληθεί τώρα στους εκπροσώπους των κρατών μελών στο Συμβούλιο (Coreper) και στην επιτροπή περιβάλλοντος του Κοινοβουλίου για έγκριση. Εάν εγκριθεί, το κείμενο θα πρέπει στη συνέχεια να εγκριθεί επίσημα και από τα δύο θεσμικά όργανα, προτού δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και τεθεί σε ισχύ.

Η πρόταση στοχεύει επίσης να ενθαρρύνει ένα αυξανόμενο μερίδιο οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) στον στόλο βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε όλη την ΕΕ, διασφαλίζοντας παράλληλα τη διατήρηση και την ενίσχυση της καινοτομίας στον τομέα και της ανταγωνιστικότητάς του.

Πεδίο εφαρμογής του κανονισμού

Οι συννομοθέτες συμφώνησαν να επεκτείνουν το πεδίο εφαρμογής του κανονισμού ώστε σχεδόν όλα τα νέα βαρέα οχήματα με πιστοποιημένες εκπομπές CO 2 – συμπεριλαμβανομένων των μικρότερων φορτηγών, των αστικών λεωφορείων, των πούλμαν και των ρυμουλκούμενων – να υπόκεινται σε στόχους μείωσης των εκπομπών.

Μια εξαίρεση από τους στόχους μείωσης του CO 2 που ορίζονται στον κανονισμό θα ισχύει για:

  • κατασκευαστές μικρού όγκου και οχήματα που χρησιμοποιούνται για εξόρυξη, δασοκομία και γεωργία
  • οχήματα για χρήση από τις ένοπλες δυνάμεις και τις πυροσβεστικές υπηρεσίες
  • οχήματα για χρήση στην πολιτική προστασία, τη δημόσια τάξη και την ιατρική περίθαλψη

Η προσωρινή συμφωνία επεκτείνει επίσης το πεδίο εφαρμογής του κανονισμού σε επαγγελματικά οχήματα, όπως απορριμματοφόρα ή μπετονιέρες σε μεταγενέστερο στάδιο (2035). Επιπλέον, η Επιτροπή θα αναλύσει τη δυνατότητα συμπερίληψης μικρότερων φορτηγών (κάτω των 5 τόνων) στο πεδίο εφαρμογής.

Η προσωρινή συμφωνία αντιμετωπίζει επίσης το ζήτημα των μετασκευασμένων οχημάτων , δηλαδή των συμβατικών οχημάτων που μετατρέπονται σε ZEV, επιτρέποντας τη μεταφορά τέτοιων οχημάτων μεταξύ κατασκευαστών. Οι συννομοθέτες συμφώνησαν να αναθέσουν στην Επιτροπή να αξιολογήσει, έως το 2025, την ανάγκη διευκόλυνσης της υιοθέτησης των μετασκευασμένων HDV από την αγορά μέσω εναρμονισμένων κανόνων για την έγκρισή τους.

Νέοι στόχοι μείωσης των εκπομπών

Σύμφωνα με τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα για το 2030 και μετά, το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο διατήρησαν τους στόχους που έθεσε η Επιτροπή στην πρότασή της για το 2030 (45%), το 2035 (65%) και το 2040 (90%), επιπλέον των Στόχος μείωσης 15% για το 2025 που προβλεπόταν ήδη στον ισχύοντα κανονισμό. Αυτοί οι στόχοι θα ισχύουν για βαρέα φορτηγά άνω των 7,5 τόνων και πούλμαν.

Οι συννομοθέτες συμφώνησαν να θέσουν τους στόχους για τα ρυμουλκούμενα στο 7,5% και για τα ημιρυμουλκούμενα στο 10% (Παράρτημα I). Εισήγαγαν επίσης τον ορισμό των « ηλεκτρονικών ρυμουλκούμενων » για να επιφέρουν νομική σαφήνεια και να προσαρμόσουν τον υφιστάμενο κανονισμό στις τεχνικές εξελίξεις αυτού του νέου τύπου ρυμουλκούμενου, λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα των ηλεκτρονικών ρυμουλκούμενων να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO 2 των ρυμουλκούμενων.

Στόχος μηδενικών εκπομπών για αστικά λεωφορεία

Η προτεινόμενη τροπολογία εισάγει στόχο 100% μηδενικών εκπομπών για τα αστικά λεωφορεία έως το 2035, ενώ θέτει ενδιάμεσο στόχο 90% για αυτήν την κατηγορία έως το 2030. Οι συννομοθέτες συμφώνησαν να εξαιρέσουν τα υπεραστικά λεωφορεία από αυτόν τον στόχο.

Ρήτρα αναθεώρησης

Η αποτελεσματικότητα και ο αντίκτυπος του τροποποιημένου κανονισμού στους προαναφερθέντες στόχους θα επανεξεταστούν από την Επιτροπή το 2027. Οι συννομοθέτες πρόσθεσαν μια σειρά από διατάξεις για να καταστήσουν τη ρήτρα αναθεώρησης πιο ολοκληρωμένη.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Τα «φάουλ» της Ελληνικής βιομηχανίας Τροφίμων το 2023 – Κατασχέθηκαν 128,8 τόνοι μη ασφαλών τροφίμων

Απολογισμός ελέγχων του ΕΦΕΤ για το 2023 - Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών είχαν το υψηλότερο ποσοστό μη συμμορφούμενων εγκαταστάσεων.

Άρχισαν οι εγγραφές στα FEA 2024, τον θεσμό επιβράβευσης της αριστείας στον κλάδο των τροφίμων

Διάκριση, προβολή και σημαντικά έπαθλα που προσφέρουν οι χορηγοί των FΕΑ 2024 στους νικητές.

Απογοητευτικά τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας του Campden BRI για την εκπαίδευση ασφάλειας τροφίμων στη Βιομηχανία

Αυτή είναι η 8η παγκόσμια έρευνα κατάρτισης για την ασφάλεια τροφίμων που διοργανώθηκε με την Intertek Alchemy σε συνεργασία με τις BRCGS, BSI, Intertek, SGS, SQF, TSI.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα