ΑρχικήΝέαΈλληνες Διαβητικοί: Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχει προωθηθεί στις...

Έλληνες Διαβητικοί: Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχει προωθηθεί στις φαρμακαποθήκες το GLP-1 με δραστική ουσία τη σεμαγλουτίδη των 0,5mg και 1mg

3 λεπτά ανάγνωσης

Ενημέρωση από το ΙΦΕΤ και την ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ.

Μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα έχουν προωθηθεί στις φαρμακαποθήκες συσκευασίες του φαρμακευτικού σκευάσματος GLP-1 με δραστική ουσία τη σεμαγλουτίδη των 0,5mg και 1mg, και από εκεί στα ιδιωτικά φαρμακεία της χώρας προκειμένου να καλυφθούν κάποιες από τις ανάγκες των πασχόντων από Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Κατά τη διάρκεια διαδικτυακής ενημέρωσης του προέδρου του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας & Τεχνολογίας (ΙΦΕΤ) Ιωάννη Σωτηρίου των εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων – Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ), έγινε γνωστό ότι το ΙΦΕΤ έχει προμηθευτεί περίπου 9.000 – 10.000 συσκευασίες του φαρμακευτικού σκευάσματος GLP-1 και έλαβε κωδικούς διακίνησης από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) για περίπου 3.000 συσκευασίες μηνιαίας θεραπείας των 0,5mg, περίπου 2.400 συσκευασίες τριμηνιαίας θεραπείας των 0,5mg και περίπου 1.350 συσκευασίες τριμηνιαίας θεραπείας του 1mg.

Ζήτημα όμως προκύπτει και για την τιμή του φαρμάκου, καθώς, όπως αναφέρει η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, η μηνιαία συμμετοχή των πασχόντων, η οποία σε ποσοστό ανέρχεται σε 10%, διαφοροποιείται λόγω της υψηλότερης τιμής εισαγωγής των προαναφερθέντων ενέσιμων σκευασμάτων. Αναλυτικότερα, για το σκεύασμα των 0,5 mg η μηνιαία συμμετοχή αναμένεται να ανέλθει στα 35 Euro, ενώ για το σκεύασμα του 1 mg η μηνιαία συμμετοχή αναμένεται να κυμανθεί περίπου στα 40 Euro, αντί των 11 Euro που ίσχυε, πριν την προκληθείσα έλλειψη, για το σκεύασμα των 0,5 mg και των 28 Euro που ίσχυε αντίστοιχα για το σκεύασμα του 1mg.

- Advertisement -

Μεγάλο ερώτημα για την ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ είναι, τι γίνεται με τα υπόλοιπα σκευάσματα τα οποία παραμένουν στην αποθήκη του ΙΦΕΤ; Πότε σκοπεύει ο ΕΟΦ να δώσει τους υπόλοιπους κωδικούς διακίνησης;

«Τα πλήρως εξαντλημένα σκευάσματα της δοσολογίας 1mg που αναμένεται να διανεμηθούν την επόμενη εβδομάδα, θα καλύψουν μόνο 1.350 πάσχοντες από Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2 που λαμβάνουν αυτήν τη φαρμακευτική αγωγή» σημειώνει η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, κάνοντας λόγο για «σταγόνα στον ωκεανό».

- Advertisement -

Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, καλεί τον υπουργό Υγείας να κινήσει άμεσα τις διαδικασίες που απαιτούνται και να δοθούν οι κωδικοί διακίνησης και στις υπόλοιπες 4.000 συσκευασίες τριμηνιαίας θεραπείας του προαναφερθέντος ενέσιμου σκευάσματος του 1mg.

Η ρύθμιση του Διαβήτη και η υγεία χιλιάδων πασχόντων από Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2 εξαρτώνται από το συγκεκριμένο σκεύασμα, «το οποίο παραμένει, αδικαιολόγητα, αδιάθετο στις αποθήκες του ΙΦΕΤ με την αγωνία των πασχόντων να βρίσκεται στο αποκορύφωμά της» καταλήγει η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Δηλητηριάσεις από συμπληρώματα διατροφής: Στη δημοσιότητα έκθεση της Tox Info Suisse με 1.303 περιστατικά

Πενταετής ανάλυση 1.303 περιστατικών στην Ελβετία δείχνει ότι τα περισσότερα αφορούσαν παιδιά, ενώ οι σοβαρότερες δηλητηριάσεις συνδέθηκαν κυρίως με προϊόντα καφεΐνης και pre-workout

Νέα μελέτη δείχνει πώς μπορεί να μειωθεί το αρσενικό στο ρύζι χωρίς να αυξηθεί το κάδμιο

Νέα πολυετής μελέτη δείχνει ότι μια διαφορετική πρακτική άρδευσης μπορεί να μειώσει σημαντικά το καρκινογόνο αρσενικό χωρίς να αυξάνει ένα δεύτερο τοξικό μέταλλο, το κάδμιο

ΚΥΑ Ανθυγιεινού Επιδόματος στο ΥΠΑΑΤ: Το μνημείο ανισότητας που δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων

Η νέα απόφαση διαχωρίζει την «ευπαθή ομάδα» των Κτηνιάτρων από τους «απρόσβλητους Χημικούς, Γεωπόνους και Βιολόγους στα εργαστήρια και τα κλιμάκια ελέγχων του ΕΦΕΤ, υπονομεύοντας τη συλλογική προσπάθεια και την κοινή λογική