Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024
22.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ελληνική βιομηχανία τροφίμων: Πρόβλεψη για αύξηση των πωλήσεων σε αξία αλλά μείωση σε όγκο

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΕλληνική βιομηχανία τροφίμων: Πρόβλεψη για αύξηση των πωλήσεων σε αξία αλλά μείωση σε όγκο
spot_img

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ σε στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG.

Αύξηση της αξίας των πωλήσεων το β’ εξάμηνο του 2023 (+3,2%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022, αλλά και συνολικά το 2023 (+2,3%) αναμένουν τα στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Τα καταναλωτικά αγαθά ταχείας κυκλοφορίας ( FMCG ), είναι προϊόντα που πωλούνται γρήγορα και με σχετικά χαμηλό κόστος. Παραδείγματα περιλαμβάνουν συσκευασμένα τρόφιμα , ποτά , προϊόντα περιποίησης , καραμέλες, καλλυντικά, φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή, ξηρά προϊόντα και άλλα αναλώσιμα.

Επίσης, αναμένουν μείωση του όγκου πωλήσεων το β’ εξάμηνο του 2023 (-1,1%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα στελέχη αναμένουν διατήρηση του επιπέδου του οικονομικού κλίματος σε θετικά επίπεδα, αλλά με προβληματισμό για τις πληθωριστικές τάσεις. Ιδιαίτερα έντονη επίδραση των ανατιμήσεων στη λειτουργία των επιχειρήσεων και εκτίμηση για μακροχρόνιες επιπτώσεις.

Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 25 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου 2023 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 150 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (λιανεμπόριο-αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων. Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.

Αναλυτικότερα, σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 80% οι οποίοι θεωρούν ότι η αξία των πωλήσεων του κλάδου θα αυξηθεί το επόμενο εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό 4% οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσει μείωση. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 3,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2023-Δεκέμβριος 2023 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2022. Αντίθετα, τα στελέχη εκτιμούν μείωση του όγκου πωλήσεων το β’ εξάμηνο του 2023 (-1,1%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022. Η διαφορά αυτή αποδίδεται στις πληθωριστικές που επηρεάζουν αρνητικά τις καταναλωτικές συνήθειες.

Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2022 διατηρείται στην παρούσα μέτρηση. Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο 2023 μόλις το 19% θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 50% ότι χειροτέρεψε. Η μέτρηση αυτή είναι χειρότερη σε σχέση με την μέτρηση του Ιανουαρίου 2023, αλλά καλύτερη από τη μέτρηση του Μαρτίου 2022.

Σύμφωνα με την έρευνα, το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει πιο βελτιωμένη εικόνα, η οποία οφείλεται στο συνδυασμό των εκτιμήσεων των στελεχών (πωλήσεις, τιμές, οικονομικές συνθήκες). Ο δείκτης καταγράφεται στο 0,43, βελτιωμένος σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση και στα σχετικά υψηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί γι’ αυτή τη μελέτη.

Μεταξύ των θεμάτων που εξετάστηκαν, είναι η εκτίμηση της παρούσας οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων, αλλά και η επίδραση των ανατιμήσεων. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε ποσοστό 56% αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία της το 2023, ενώ 18% αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις του δείγματος, είτε δεν έχουν ακόμα σαφή εικόνα, είτε δεν αναμένουν μεταβολή. Πρακτικά 2 στις 3 επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2023, ενώ λίγο περισσότερες από 1 στις 10 αναμένει ζημίες. Από αυτές τις επιχειρήσεις που αναμένουν κέρδη, οι 2 στις 3 εταιρείες αναμένουν κέρδη άνω του 2%, ενώ 1 στις 3 σχεδόν οριακά κέρδη κάτω από 2%.

Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν αυξητικά τις τιμές το 2023, το κόστος ενέργειας, οι τιμές των πρώτων υλών και το κόστος μεταφορών είναι οι σημαντικότεροι με το 100% των ερωτώμενων να αναγνωρίζουν αυτό το κόστος ότι επηρεάζει τις τιμές. Για το σύνολο των ερωτώμενων σχεδόν (97%) ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδρά αυξητικά στις τιμές των προϊόντων. Οι υπόλοιπο παράγοντες που καταγράφονται στη μελέτη επιδρούν και αυτοί αυξητικά στις τιμές σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς, αλλά με μικρότερη ένταση από τους προαναφερθέντες παράγοντες. Αυτοί κατά σειρά σημαντικότητας είναι η κερδοσκοπία, οι εκλογές, οι νομοθετικές ρυθμίσεις της πολιτείας, το κόστος δανεισμού και το εργασιακό κόστος.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν, σύμφωνα με την έρευνα, την μεγάλη ένταση των πληθωριστικών πιέσεων και την πολυπλοκότητα αντιμετώπισης του φαινομένου, λόγω των πολλαπλών παραγόντων που επιδρούν στις τιμές. Παρόλα αυτά η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων και της βιομηχανίας τροφίμων έχει απορροφήσει μέρος των ανατιμήσεων. Συγκεκριμένα, το 98% των επιχειρήσεων έχουν απορροφήσει έστω ένα μέρος από τις ανατιμήσεις που έχουν λάβει από τους προμηθευτές τους και δεν τις έχουν μεταφέρει στους πελάτες τους. Το ποσοστό της αύξησης που έχει απορροφηθεί μεσοσταθμικά είναι 23%, δηλαδή το ¼ της αύξησης. Το 32% έχει απορροφήσει έως 10%, το 33% έχει απορροφήσει 10-25%, το 25% έχει απορροφήσει 25- 50% και το 9% πάνω από 50%.

Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα των απόψεων των στελεχών απεικονίζουν ένα δύσκολο και ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων (βιομηχανία και λιανεμπόριο) και μία κατάσταση η οποία είναι δύσκολο να αναστραφεί άμεσα, σύμφωνα με όσα επισημαίνονται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Η Οδύσσεια μίας μικρής ελληνικής επιχείρησης από την αγκύλωση των Εθνικών αρχών – Του Δημήτρη Γεωργαντέλη

Το ''παιχνίδι'' με την τεράστια διαφορά στο ανώτατο επιτρεπτό όριο της κουμαρίνης σε παραδοσιακά και μη κουλουράκια κανέλας!

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Κίνδυνος έκθεσης των εφήβων σε τοξικό μόλυβδο και ουράνιο σύμφωνα με μελέτη

Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη εφαρμογής κανονισμών και προσπαθειών πρόληψης με πρωταρχικό στόχο τους εφήβους.

Ποια τρόφιμα έχουν τα περισσότερα βαρέα μέταλλα και ποια χώρα μας “στέλνει” τα πιο πολλά

Συγκριτική μελέτη μεταξύ των έξι κορυφαίων βαρέων μετάλλων που εμπλέκονται στις κοινοποιήσεις RASFF της ΕΕ από το 2000 έως τος 2022.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα