Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
15 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Επιθέσεις πελατών εναντίον εργαζομένων σε σουπερμάρκετ – Μέτρα αντιμετώπισης σε Βρετανία και Αυστραλία

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΕπιθέσεις πελατών εναντίον εργαζομένων σε σουπερμάρκετ - Μέτρα αντιμετώπισης σε Βρετανία και Αυστραλία
spot_img

Κάμερες σε εργαζόμενους σε σουπερμάρκετ στην Αυστραλία και αυστηρότερος νόμος για την επίθεση σε παντοπωλεία στη Βρετανία, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κακοποίηση που υφίστανται από πελάτες Γιατί αυξάνονται τα κρούσματα βίας μέσα σε παντοπωλεία

Της Βιργινίας Κιμπουρόπουλου

Η εργασιακή καταπίεση και ψυχολογική κακοποίηση που υφίστανται οι εργαζόμενοι σε σουπερμάρκετ οδήγησε μεγάλες εταιρείες του κλάδου στην Αυστραλία να υιοθετήσουν ένα σύστημα καμερών στους υπαλλήλους για να ελέγξουν την κατάσταση, ενώ στη Βρετανία με 35.000 περιστατικά βίας μέσα σε σουπερμάρκετ, θεσπίστηκε νέος αυστηρότερος νόμος και η επίθεση σε εργαζομενο παντοπωλείου θα αντιμετωπίζεται από τα δικαστήρια όπως οι επιθέσεις σε αστυνομικούς!

Τα επίπεδα κακοποίησης έφθασαν σε νέα υψηλά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στη Βρετανία. Στοιχεία από την Έκθεση Εγκλήματος 2022 της Ένωσης Καταστημάτων Ψιλικών (ACS) έδειξαν ότι το περασμένο έτος, το 89% του προσωπικού που εργάζεται μόνο στο λιανεμπόριο έχει αντιμετωπίσει κακοποίηση στη δουλειά του.

Έχουν σημειωθεί περισσότερα από 35.000 περιστατικά βίας, και σε περισσότερα από 16.000 έχει χρησιμοποιηθεί όπλοΗ δημοσκόπηση που διεξήχθη από την ACS έδειξε επίσης ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών είχαν γίνει μάρτυρες βίας και κακοποίησης μέσα σε καταστήματα λιανικής.

Γι’ αυτό και στα τέλη του περασμένου μήνα άλλαξε η νομοθεσία, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κακοποίηση των εργαζομένων. Θεσπίστηκαν αυστηρότερες ποινές σε πελάτες που επιτίθενται σε εργαζόμενους καταστημάτων και βάσει αυτού, η κακοποίηση ατόμων που εξυπηρετούν το κοινό έχει καταστεί βαρύ αδίκημα.  Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα άτομα που εργάζονται σε καταστήματα και σούπερ μάρκετ, από την Aldi και την Tesco, μέχρι την Primark και το Home Bargains, προστατεύονται πλέον από τους ίδιους νόμους που ισχύουν για τους εργαζόμενους πρώτης γραμμής, όπως τους αστυνομικούς. Αυτό σημαίνει ότι όποιος πελάτης παραβιάσει τους κανόνες θα αντιμετωπίσει σκληρότερη τιμωρία – οι χειρότεροι παραβάτες θα μπορούσαν ακόμη και να οδηγηθούν στη φυλακή.

Κακοποίηση εργαζομένων σουπερμάρκετ και στην Αυστραλία

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής πώλησης στην Αυστραλία, οι  Woolworths, Target και Bunnings, δοκιμάζουν να εξοπλίσουν τους λιανοπωλητές τους με κάμερες σώματος, ως μέσο αντιμετώπισης της κακοποίησης που υφίστανται από τους πελάτες, σε ποσοστό, μάλιστα, 88% συνολικά των υπαλλήλων του κλάδου (ποσοστό που αναφέρεται στο 2020).

Ενώ, ωστόσο, οι κάμερες προσδίδουν ένα αίσθημα ασφάλειας, δεν είναι 100% αποδεδειγμένο ότι θα μειώσουν τα περιστατικά κακοποίησης, λένε οι ειδικοί. Η Target, σύμφωνα με το Then New Daily,   διεξάγει μια μικρή δοκιμή σε έξι καταστήματα σε εθνικό επίπεδο για να αποτρέψει την ασεβή  συμπεριφορά των πελατών. Επίσης, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντής λειτουργίας καταστημάτων και εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας, Tim Kemp,  κάμερες κατά τις δοκιμές θα υπάρχουν σε επιλεγμένο προσωπικό και θα ενεργοποιούνται μόνο όταν υπάρχει αντιληπτή απειλή. Άλλες εταιρείες που προχώρησαν σε παρόμοιες δοκιμές είναι η Bunnings και η Woolworths, με τη δεύτερη να καταφεύγει σε αυτή τη λύση έπειτα από την αύξηση των επιθέσεων προς τους υπαλλήλους της από το 2020 και έπειτα.

Γιατί έχει αυξηθεί η επιθετικότητα των πελατών

Όσον αφορά στο γιατί οι πελάτες εμφανίζουν τέτοιες εκρήξεις θυμού, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανοπωλητών της Αυστραλίας, Dominique Lamb, δήλωσε ότι αυτό ξεκίνησε με την υποχρεωτικότητα της μάσκας στα καταστήματα, χωρίς, ωστόσο, να υποχωρεί με την άρση των μέτρων. Επιπρόσθετες αιτίες για την τάση των καταναλωτών να ξεσπούν στους λιανοπωλητές αποτελούν η αύξηση του κόστους ζωής και οι ελλείψεις σε ορισμένα προϊόντα, ενώ, ταυτόχρονα, η νοοτροπία του “ο πελάτης έχε πάντα δίκιο” δημιουργεί ένα αίσθημα υπεροχής του πελάτη απέναντι στον εργαζόμενο. Φυσικά, καμία από τις παραπάνω δικαιολογίες δεν δίνει στους πελάτες άφεση αμαρτιών για τις συμπεριφορές τους. 

Ένας εκπρόσωπος του SDA, του σωματείου που εκπροσωπεί τους λιανοπωλητές, είπε ότι η ανταπόκριση από τα μέλη του που συμμετείχαν στη δοκιμή κάμερας σώματος του Woolworths ήταν μέχρι στιγμής θετική. Ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, μερικές φορές μπορεί, σύμφωνα με ειδικούς, να προκαλέσει και το αντίθετο αποτέλεσμα. Σίγουρα, το προσωπικό θα νιώθει καλύτερα και με περισσότερο έλεγχο των ακραίων καταστάσεων. Τη βασική διαφορά, φυσικά, θα κάνει μια αλλαγή στάσης και καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών, βλέποντας τους υπαλλήλους σαν ανθρώπους και όχι σαν απρόσωπα αντικείμενα.

Οι κακές εργασιακές συνθήκες, η ψυχολογική πίεση και οι ακόμα χειρότερες απολαβές στον κλάδο της λιανικής πώλησης έχουν προκαλέσει την παραίτηση εκατομμυρίων υπαλλήλων του χώρου. Το φαινόμενο αυτό, μάλιστα, φέρει τον όρο «Η μεγάλη παραίτηση» από πολλούς και εν μέρει αποτελεί επέκταση και της εχθρικής στάσης των πελατών απέναντι στους λιανοπωλητές.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Νέα μελέτη αποκαλύπτει τους κινδύνους για την υγεία από δημοφιλές γλυκαντικό που υπάρχει σε κέικ, τσίχλες και παγωτά

Μια κοινή τεχνητή γλυκαντική ουσία που βρίσκεται σε ανθρακούχα ποτά, τσίχλες και παγωτά μπορεί να βλάψει το έντερο, όπως έδειξε έρευνα.

Αυτό το ξέρετε; Ποιο λογότυπο δημοφιλούς τροφίμου έχει φιλοτεχνήσει ο Σαλβαντόρ Νταλί

Οι περισσότεροι δε γνωρίζουν ότι πίσω από το λογότυπο ενός θρυλικού και παγκόσμιου προϊόντος κρύβεται μια μεγάλη μορφή της ζωγραφικής.

Καρκινογόνες ουσίες σε λαδόκολλα ψησίματος – Ευρήματα νέας μελέτης

Επιβραδυντικά φλόγας και καρκινογόνες ουσίες πάνω από τα ρυθμιστικά όρια σε ορισμένα «οικολογικά» χαρτιά ψησίματος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα