Η Beyond Meat προέβλεψε έσοδα 327,2 και 345,4 εκατ. ευρώ για το 2023, μειωμένα από ότι είχε ανακοινώσει αρχικά, αποδίδοντας τις επιδόσεις της στην χαμηλότερη ζήτηση και τον πληθωρισμό.
Mη αισιόδοξα αποτελέσματα για την εταιρεία φυτικού κρέατος Beyond Meat φέρνουν οι ετήσιες προβλέψεις για τα έσοδά της, τα οποία φαίνεται να ακολουθούν πτωτική πορεία, όπως και οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, η Beyond Meat προέβλεψε έσοδα 327,2 και 345,4 εκατ. ευρώ για το 2023, σε σύγκριση με την προηγούμενη προσδοκία της που ήταν από 340,1 ως και 377,2 εκατ. ευρώ, δηλώνοντας μάλιστα ότι το να πετύχει τον αρχικό στόχο της θα ήταν απίθανο για το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Σύμφωνα με τον Αρούν Σουνταράμ, οικονομικός αναλυτής της CFRA που σχολίασε την κατάσταση στο European Supermarket Magazine, η εταιρεία πλέον πρέπει μετά από ένα αξιοπρεπές ξεκίνημα να κάνει ό τι είναι δυνατόν για να πάρει στα χέρια της νέα κεφάλαια, συμπεριλαμβανομένων και περικοπών.
Η χαμηλότερη ζήτηση για τα προϊόντα της, σε συνδυασμό με τις πιέσεις που ασκεί ο πληθωρισμός στους καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν πρωτεΐνες πιο οικονομικές και προσιτές, ενδεχομένως και ζωικής προέλευσης, έναντι πιο κοστοβόρων εναλλακτικών προϊόντων.
Και πράγματι, σε τριμηνιαία βάση, τα καθαρά έσοδα της Beyond Meat μειώθηκαν σχεδόν 31% στα 92,8 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv που παραθέτει το European Supermarket Magazine, ενώ από τον Οκτώβριο του 2022 είχε κάνει λόγο για μειώσεις των θέσεων εργασίας με σκοπό να εξοικονομήσει περίπου 35,5 εκατ. ευρώ σε 12 μήνες.
Παράλληλα, η Beyond Meat έχει δοκιμάσει όπου είναι δυνατό να εφαρμόσει μειώσεις τιμών για να προσελκύσει πελάτες, προσφέροντας τα βασικά της προϊόντα σε τιμή ίση ή χαμηλότερη από αντίστοιχα προϊόντα ζωικής πρωτεΐνης.
Πολλοί στο παρελθόν έχουν παρομοιάσει την πτώση της Beyond Meat με την γενικότερη ύφεση στον κλάδο των φυτικών προϊόντων και ιδιαίτερα του φυτικού κρέατος, το οποίο πέρα από ακριβότερο από το συμβατικό, μπορεί να μην είναι ακόμα τόσο θεμελιώδης τροφή για την πλειοψηφία των νοικοκυριών. Ωστόσο, αυτή την άποψη έχει επιχειρήσει να καταρρίψει στο παρελθόν η Impossible Foods, η οποία ισχυρίζεται αύξηση στις πωλήσεις της και της λίστας πελατών που αγοράζουν τα προϊόντα φυτικού κρέατός της, από τότε που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται. Αλλά ακόμα και να μην αποτελεί μια γενικότερη τάση για τον κλάδο, τα πράγματα δεν φαίνονται καλά για ολοένα και περισσότερες εταιρείες φυτικού κρέατος, όπως είναι η Meatless Farm, που κήρυξε πτώχευση 2 μήνες πριν και σταμάτησε τις περισσότερες δραστηριότητές της.
Αξίζει, όμως, σε αυτό το σημείο να μιλήσουμε για το τι πιθανώς να ήθελαν περισσότερο οι καταναλωτές από το φυτικό κρέας, ούτως ώστε να το “αγκαλιάσουν” περισσότερο. Μια μελέτη του αμερικανικού ινστιτούτου Food Marketing Institute (FMI), αναδεικνύει τη γεύση ως τον νούμερο 1 παράγοντα για την ανάπτυξη της αγοράς εναλλακτικού κρέατος. Σύμφωνα με αυτή, το 51% των καταναλωτών που δοκιμάζει πρώτη φορά απορρίπτει λόγω γεύσης τα προϊόντα φυτικού κρέατος και το 49% τα φυτικά γαλακτοκομικά. Για όσους τα έχουν ξαναδοκιμάσει τα ποσοστά δεν αλλάζουν δραματικά. Η τιμή είναι λόγος απόρριψης για το 25% όσων δεν έχουν ξαναδοκιμάσει φυτικό κρέας και για το 30% όσων το έχουν ξαναγευτεί. Αυτά τα ευρήματα ίσως δείχνουν μια κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο για να επιβιώσουν και δυνητικά να πετύχουν επιθυμητά αποτελέσματα στην αγορά.