Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
17 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Σε “ελεύθερη πτώση” ο κλάδος φυτικού κρέατος – Η περίπτωση της Meatless Farm

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΣε "ελεύθερη πτώση" ο κλάδος φυτικού κρέατος - Η περίπτωση της Meatless Farm
spot_img

Πώς η πρόσφατη πτώχευση της Meatless Farm αποτελεί αφορμή για την επαναξιολόγηση της πορείας του τομέα του φυτικού κρέατος.

Η ευρωπαϊκή μάρκα vegan τροφίμων Meatless Farms είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση επιχείρησης  στο χώρο των φυτικών τροφίμων που δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν όπως προσδοκούσαν.

Μέχρι στιγμής η Meatless Farm έχει απολύσει σημαντικό μέρος του εργατικού της δυναμικού και πριν από αυτό προσέλαβε ειδικούς αναδιάρθρωσης από την εταιρεία Kroll, προκειμένου να προετοιμάσει την εταιρεία της για την προσέλκυση νέων επενδύσεων.

Ωστόσο, απροσδόκητα, στην τελευταία κίνηση της η Meatless Farm φαίνεται να προετοιμάζεται για πτώχευση, όπως φαίνεται από μια επιστολή του ιδρυτή της, Morten Toft Bech, προς τους μετόχους.

Στην επιστολή, την οποία εμείς διαβάσαμε από τον ιστότοπο Plant Based News, o ιδρυτής εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι η εταιρεία είναι αδύναμη να συνεχίσει, αφού οι νέοι επενδυτές αποθαρρύνθηκαν από την πτώση της εταιρείας και αποφάσισαν να μην επενδύσουν περαιτέρω, γεγονός που οδήγησε στη σειρά κινήσεων προς την πτώχευση που προαναφέρθηκαν. Επιπλέον, έχει ήδη κλείσει την ιστοσελίδα της.

Από την ίδρυσή της το 2016, η Meatless Farm έχει συγκεντρώσει περίπου 48 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, και είχε πουλήσει αρκετά προϊόντα σε περισσότερες από 20 αγορές στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ασία και τη Λατινική Αμερική, με τα είδη να περιλαμβάνουν κιμά φυτικής προέλευσης και μπιφτέκια.

Ενώ η Meatless Farm κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της τα τελευταία χρόνια, η επιχείρηση απέτυχε να φτάσει τα απαιτούμενα  ετήσια κέρδη, που σημαίνει ότι αν και τα ετήσια έσοδά της σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2021 από 7,5 εκατομμύρια λίρες σε 12,5 εκατ. λίρες, οι ζημίες της εταιρείας εκτοξεύτηκαν από 15,4 εκατομμύρια λίρες σε 23,5 εκατομμύρια.

Τι σημαίνει η πτώχευση της Meatless Farm για τις οικονομικές αποδόσεις του φυτικού κρέατος;

Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω μιας αναφερόμενης πτώσης στις πωλήσεις κρέατος φυτικής προέλευσης και αυξανόμενου ανταγωνισμού στην αγορά εναλλακτικών πρωτεϊνών. Από την πανδημία και έπειτα, η παγκόσμια ζήτηση για εναλλακτικά κρέατα έχει σημειώσει απότομη πτώση.

Αυτόν τον μήνα, τα στοιχεία αποκάλυψαν ότι οι κατηγορίες με βάση τα φυτά δυσκολεύτηκαν να διατηρήσουν την ανάπτυξη καθώς οι πιέσεις κόστους αυξήθηκαν, αν και δεν ισχύει το ίδιο για τα φυτικά γαλακτοκομικά, των οποίων οι πωλήσεις κλιμακώνονται ολοένα και περισσότερο.

Ενώ το 2022 συνολικά οι παγκόσμιες πωλήσεις εναλλακτικού κρέατος αυξήθηκαν, στις ΗΠΑ οι λιανικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ και παντοπωλεία βρέθηκαν υπό πίεση. Μια πιθανή αιτία είναι ο πληθωρισμός και οι σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων. Έτσι, ενώ ο τζίρος από όλα τα κανάλια πώλησης αυξήθηκε κατά 2%, στα 2,2 δις. δολάρια, ο όγκος των πωλήσεων φυτικού κρέατος μειώθηκε κατά 4%, σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Good Food (GFI).

Στο τελευταίο αυτό στοιχείο αναφέρεται και η μελέτη του αμερικανικού Food Marketing Institute (FMI), στην οποία η γεύση αναδεικνύεται ο νούμερο 1 παράγοντας για την ανάπτυξη της αγοράς εναλλακτικού κρέατος. Σύμφωνα με αυτή, το 51% των καταναλωτών που δοκιμάζει πρώτη φορά απορρίπτει λόγω γεύσης τα προϊόντα φυτικού κρέατος και το 49% τα φυτικά γαλακτοκομικά. Για όσους τα έχουν ξαναδοκιμάσει  τα ποσοστά δεν αλλάζουν δραματικά. Η τιμή είναι λόγος απόρριψης για το 25% όσων δεν έχουν ξαναδοκιμάσει φυτικό κρέας και για το 30% όσων το έχουν ξαναγευτεί.

Πολλές φυτικές εταιρείες έχουν επηρεαστεί από την επιβράδυνση, καθώς οι πωλήσεις εναλλακτικών προϊόντων κρέατος μειώνονται κατά 7,4%, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πτώση της Beyond Meat, η οποία παρουσίασε μείωση στα συνολικά έσοδά της κατά 1,6% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Μεγάλες εταιρείες όπως η Nestle αναγκάστηκαν να αποσύρουν τα φυτικά προϊόντα τους λόγω ελάχιστων πωλήσεων.

Κατά το GFI, η αγορά εναλλακτικού κρέατος έχει τεράστια περιθώρια επέκτασης, κυρίως με το να γίνει οικονομικά πιο προσιτή, να αυξήσει τα σημεία πώλησης, να πολλαπλασιάσει τα προσφερόμενα προϊόντα αλλά και να βελτιώσει τη γεύση των προϊόντων. Έρευνα της Deloitte για το 2022, βέβαια, εστιάζει στον οικονομικό παράγοντα, επισημαίνοντας ότι από το 53% που δεν θα αγόραζε κρέας φυτικής προέλευσης, πολλοί αγοραστές δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν τα περισσότερα χρήματα που κοστίζουν τα vegan τρόφιμα σε σχέση με τα συμβατικά ζωικά, ειδικά καθώς ο πληθωρισμός αυξανόταν.

Φυσικά, τίποτα από όλα αυτά δεν σημαίνει το τέλος της βιομηχανίας φυτικού κρέατος και φυτικών προϊόντων, αφού εταιρείες, όπως η Impossible Foods συνεχίζουν να υπάρχουν δυναμικά στο χώρο των τροφίμων. Μάλιστα, η τελευταία νωρίτερα φέτος, απαντώντας σε μια ανάρτηση του πρακτορείου ειδήσεων Βloomberg, η οποία ανέφερε πως η κατά 14% μείωση των πωλήσεων της Beyond Meat στα καταστήματα λιανικής των ΗΠΑ αποτελεί το αποτέλεσμα μιας γενικότερης πτωτικής πορείας του φυτικού κρέατος, έκανε λόγο για μια συνεχιζόμενη ετήσια αύξηση από το 2016, ενώ  οι πωλήσεις των προϊόντων της στα σούπερ μάρκετ έχουν αυξηθεί κατά 50%, σύμφωνα με την εταιρεία.

Οπότε καταλήγουμε σε 2 συμπεράσματα. Πρώτον, ο καταναλωτής ειδικά σε περιόδους κρίσεις δεν τρώει πρώτα με την ιδεολογία, αλλά με το πορτοφόλι του. Δεύτερον, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης για την αγορά φυτικού κρέατος προκειμένου να φτάσει στην κορυφή των δυνατοτήτων της, οι οποίες είναι μεγάλες, αλλά όχι όσο του «πατροπαράδοτου» ζωικού κρέατος- τουλάχιστον όχι ακόμα. Και μέχρι να περάσει και αυτή η «μπόρα», ίσως να μην είναι η κατάλληλη περίοδος για επενδύσεις ή ανοίγματα στον τομέα.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο