Η εταιρεία εισήλθε στην ιταλική αγορά το 2015, αλλά φαίνεται ότι δεν μπόρεσε να κερδίσει τις καρδιές των Ιταλών, των οποίων η χώρα αποτελεί την πατρίδα της πίτσας.
Τελικά, αποδεικνύεται ότι στους Ιταλούς δεν αρέσει απαραίτητα ο ανανάς στην πίτσα τους, ή τουλάχιστον όχι αρκετά για να κρατήσουν στη ζωή τα σχεδόν 35 καταστήματα franchise Domino’s Pizza. Τον περασμένο μήνα, τα ιταλικά καταστήματα του αμερικανικού ομίλου πίτσας έσβησαν τους φούρνους τους, μη μπορώντας να κερδίσουν τους επιλεκτικούς ουρανίσκους στον τόπο όπου εφευρέθηκε η πίτσα.
Αν και η ιταλική ιστοσελίδα της εταιρείας παρέμεινε ζωντανή, o διεθνής χάρτης τhw Domino ήταν πιο ενημερωμένος, καθώς απαριθμούσε 90 διεθνείς αγορές, αλλά η Ιταλία δεν ήταν μεταξύ αυτών.
Το Bloomberg ανέφερε ότι το ιταλικό franchise της Domino είχε «αναζήτησε προστασία από τους πιστωτές» νωρίτερα αυτό το έτος «αφού είχε ξεμείνει από μετρητά και έμεινε πίσω στις χρεωστικές του υποχρεώσεις» συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία είχε χρέος 10,6 εκατομμυρίων ευρώ στο τέλος του 2020.
Το κλείσιμο τερμάτισε ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό εγχείρημα που είχε στόχο να δελεάσει τους Ιταλούς που ήθελαν να δοκιμάσουν κάτι νέο, όπως πίτσα cheeseburger ή πίτσα με κοτόπουλο μπάρμπεκιου. Η Domino’s Pizza Italia άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Μιλάνο το 2015, μέσω συμφωνίας franchising με μια τοπική εταιρεία, την ePizza.
Σε μια νομική κατάθεση στο Μιλάνο τον Απρίλιο, οι δικηγόροι της ePizza δήλωσαν ότι η εταιρεία ήταν αισιόδοξη για την είσοδο στην ιταλική αγορά το 2015, «τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά πίτσας στον κόσμο», μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μόλις πριν από δύο χρόνια, δημοσιεύματα μετέφεραν τα σχέδια της ιταλικής εταιρείας να ανοίξει 850 καταστήματα την επόμενη δεκαετία, με στόχο να διεκδικήσει το μερίδιο 2% της εθνικής αγοράς πίτσας. Μέχρι το 2021, 34 εστιατόρια έφεραν το εμπορικό σήμα Domino’s, όμως η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε τα πάντα.
Με τα εστιατόρια και τα μπαρ κλειστά για μεγάλα χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια διαφόρων lockdown, πολλοί άρχισαν να υιοθετούν το μοντέλο παράδοσης σε πακέτο και παράδοσης στο σπίτι με το οποίο η πίτσα Domino προσπάθησε εξ αρχής να κυριαρχήσει στην Ιταλία. Ο πολλαπλασιασμός των πλατφορμών παράδοσης φαγητού όπως οι Deliveroo, Glovo ή Just Eat «αύξησαν σημαντικά τον ανταγωνισμό» για την ePizza.
Και τελικά, αποδείχθηκε πως οι Ιταλοί είναι επιλεκτικοί στην πίτσα τους. Ο Stefano Auricchio, γενικός διευθυντής μιας ένωσης που προστατεύει την «πραγματική ναπολιτάνικη πίτσα» είπε σύμφωνα με την New York Times, ότι λυπάται που άκουσε ότι η Domino’s Pizza έκλεισε «επειδή φτωχαίνει την αγορά γενικά», καθώς οι οικογένειες έχουν λιγότερες επιλογές στη διάθεσή τους.