Οι επενδυτές ανησυχούν για απότομη πτώση στις πωλήσεις μπύρας ενώ κολοσσοί όπως η Carlsberg, τους καθησυχάζουν.
Όπως φαίνεται δεν αυξάνονται οι ανησυχίες μόνο ως προς τις μελλοντικές πωλήσεις των σνακ, λόγω της μεγάλης δημοφιλίας που απολαμβάνουν οι εταιρίες των φαρμάκων αδυνατίσματος Ozempic και Wegory, αλλά και ως προς τις πωλήσεις της μπύρας. Ο λόγος είναι πως, εκτός από την μείωση της όρεξης, κλινικές δοκιμές έχουν δείξει πως τέτοιου είδους φάρμακα μειώνουν και την επιθυμία για κατανάλωση αλκοόλ.
Η τεράστια ζήτηση για νέες θεραπείες όπως το Wegovy της Novo Nordisk έχει προκαλέσει ερωτήματα σχετικά με τις επιπτώσεις σε μια σειρά βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των ζυθοποιών. Σύμφωνα με το Marketscreener, ανησυχίες έχουν προκληθεί από τους επενδυτές σχετικά με τις επιπτώσεις στη βιομηχανία ζυθοποιίας και έχει ήδη πυροδοτήσει πωλήσεις μετοχών σε εταιρείες που πρόκειται να πληγούν από μειωμένες πωλήσεις.
Αυτή την εβδομάδα, οι παγκόσμιες ζυθοποιίες AB InBev και Carlsberg υποβάθμισαν τις ανησυχίες ορισμένων επενδυτών αφού έρευνες σε τρέχοντες χρήστες έδειξαν ανέκδοτα στοιχεία ότι τα φάρμακα μείωσαν την όρεξή τους για κάτι περισσότερο από φαγητό, με τους ερωτηθέντες να αναφέρουν ότι μείωσαν ή έκοψαν εντελώς το αλκοόλ.
Μιλώντας αυτή την εβδομάδα μετά τα αποτελέσματα της AB InBev, ο διευθύνων σύμβουλος Michel Doukeris παρομοίασε τις ανησυχίες με ανησυχίες όπως το πώς η κάνναβη θα μπορούσε να επηρεάσει τον κλάδο. Ο Doukeris είπε: «Δύο χρόνια αργότερα και αυτή η συζήτηση έχει φύγει από το τραπέζι», προσθέτοντας ότι οι προβλέψεις έδειχναν ότι η κατανάλωση μπύρας θα αυξανόταν και άφησε να εννοηθεί ότι παρόλο που παρακολουθούσε τα δεδομένα προσεκτικά, ήταν πολύ περιορισμένα για να βγάλει συμπεράσματα.
Ομοίως, μειώνοντας τις ανησυχίες για τους επενδυτές, αυτή την εβδομάδα ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Carlsberg, Jacob Aarup-Andersen είπε στο Reuters ότι δεν είχε δει καμία «σημαντική αλλαγή» μέχρι στιγμής ως αποτέλεσμα της χρήσης φαρμάκων για την απώλεια βάρους και ότι οι λιανοπωλητές δεν ανέφεραν καμία επίδραση ακόμη. Ο Aarup-Andersen διαβεβαίωσε: «Είναι νωρίς και μπορεί να αποδειχτεί ότι κάνουμε λάθος, αλλά είμαστε χαλαροί με αυτό».
Και οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι επέστησαν την προσοχή στο γεγονός ότι κάθε χαρτοφυλάκιό τους περιλαμβάνει μπύρες χαμηλών θερμίδων και χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, ενώ έχουν επίσης σημαντικές επιχειρήσεις σε αγορές όπου η παχυσαρκία είναι λιγότερο πρόβλημα από εκείνες όπου η ζήτηση για φάρμακα αδυνατίσματος αυξάνεται. Για παράδειγμα, ένα μπουκάλι Budweiser έχει περίπου 116 θερμίδες, ενώ ένα κουτί της εκδοχής του με μηδενικό αλκοόλ περιέχει μόλις 46 θερμίδες. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συνιστά έναν υγιή ενήλικα να καταναλώνει μεταξύ 2.000 και 2.400 θερμίδες την ημέρα.
Ένας λόγος που το Wegovy έχει προκαλέσει ανησυχίες στους επενδυτές είναι ότι ανήκει σε μια κατηγορία που ονομάζεται αγωνιστές GLP-1, οι οποίοι αναπτύχθηκαν αρχικά για τη θεραπεία του διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, εκτός από τον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, τα φάρμακα επηρεάζουν τα σήματα πείνας στον εγκέφαλο και ενεργοποιούν το αίσθημα της πληρότητας. έτσι όποιος κάνει αυτές τις ενέσεις μπορεί να χάσει πολύ εύκολα και χωρίς προσπάθεια βάρος.
Ορισμένες κλινικές δοκιμές έχουν ήδη δείξει ότι η θεραπεία με αγωνιστές GLP-1 μειώνει την κατανάλωση αλκοόλ και ανακουφίζει τα συμπτώματα της στέρησης αλκοόλ, πυροδοτώντας ανησυχίες ότι η ευρύτερη χρήση θα επηρεάσει τον τομέα των ποτών. Αν και οι κλινικές δοκιμές εξακολουθούν να είναι αρκετά περιορισμένες και έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό σε άτομα με διαταραχές χρήσης αλκοόλ, περαιτέρω δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη.
Μια δοκιμή που εξέταζε την επίδραση ενός διαφορετικού αγωνιστή GLP-1 στην πρόσληψη αλκοόλ στους ανθρώπους έχει αναφερθεί ότι έδειξε ανάμεικτα αποτελέσματα, καθώς μειώνει τη συνολική κατανάλωση αλκοόλ για ορισμένους, αλλά όχι για όλους τους χρήστες. Παρ’ όλα αυτά, οι επενδυτές εξακολουθούν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο στις ζυθοποιίες εάν τέτοια φάρμακα μειώσουν τη συνολική κατανάλωση.