Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
22.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Mollers: Απαγορεύτηκε και τρίτη διαφήμιση! Νέα σωρεία παραβιάσεων της νομοθεσίας

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαMollers: Απαγορεύτηκε και τρίτη διαφήμιση! Νέα σωρεία παραβιάσεων της νομοθεσίας
spot_img

“Μαύρο” από το Συμβούλιο Ελέγχου επικοινωνίας στο διαφημιστικό σποτ για τα ζελεδάκια–  Η νέα διαφήμιση πρέπει να περάσει πρώτα από το ΣΕΕ!

Στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, προσέφυγε στις 21 Σεπτεμβρίου καταναλώτρια καταγγέλλοντας ότι η νέα  διαφημιστική επικοινωνία των «MOLLER’S (ΖΕΛΕΔΑΚΙΑ)» προσκρούσει στις διατάξεις του ΣΕΕ.

Στο επίκεντρο της καταγγελίας βρέθηκε το νέο διαφημιστικό σποτ στο οποίο πρωταγωνιστεί ο διαιτολόγος – Διατροφολόγος Θαλής Παναγιώτου που μέσα από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, απευθύνεται στο κοινό και ως γονιός μιλά για τα ζελεδάκια Möller’s και τα οφέλη τους στην καθημερινότητα. Η καμπάνια «έτρεξε» στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο και στα digital media.

Η Πρωτοβάθμια επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας στην απόφαση της, επισημαίνει πως αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη προσοχή διαφημίσεις προϊόντων που συνδέονται με θέματα υγείας και ασφάλειας λόγω του αυξημένου κινδύνου από τυχόν παραπλάνηση των καταναλωτών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που διαφημίσεις της mollers τρώνε… “μαύρο”. Τον Ιούλιο του 2021 με την υπ’ αριθμ. 201/2021 απόφαση, το δικαστήριο απεφάνθη επί συλλογικής αγωγής της ΕΚΠΟΙΖΩ, και έκρινε ότι δύο διαφημίσεις της Moller’s είναι παραπλανητικές. Στη μία ένας μικρός μαθητής διαφήμιζε τα ζελεδάκια Mollers και η δεύτερη ήταν διαφήμιση για το μουρουνέλαιο που εκτυλίσσεται σε ιστιοφόρο και πρωταγωνιστεί μία κοπέλα.

Μετά τη νέα προσφυγή η Επιτροπή του ΣΕΕ, συνεδρίασε στις 30 Σεπτεμβρίου και αποφάσισε την άμεση τροποποίηση της διαφήμισης και μάλιστα η νέα εκδοχή της επικοινωνίας Ζελεδάκια Moller’s θα πρέπει να υποβληθεί στο ΣΕΕ για έγκριση πριν να προβληθεί από τα ΜΜΕ.

Στην απόφαση της επιτροπής αναφέρεται ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα συμπληρώματα διατροφής, στην εμπορική επικοινωνία αυτών των προϊόντων δεν επιτρέπονται οι συστάσεις από επαγγελματίες υγείας και ως τέτοιοι νοούνται – όπως ρητά αναφέρεται στα σχετικά κείμενα – και οι διατροφολόγοι και διαιτολόγοι.

Επιπλέον, ως προς το λεκτικό περιεχόμενο της επικοινωνίας, η Επιτροπή ομόφωνα κατέληξε στα εξής:

  1. Από το λεκτικό «Σαν γονιός θα ήθελα για το παιδί μου την καλύτερη διατροφή. Δυστυχώς τα παιδιά αποφεύγουν αρκετές τροφές σημαντικές για την ανάπτυξη και την υγεία τους. Αποτέλεσμα; διατροφικές ελλείψεις. Πραγματικά βρισκόμουν σε δύσκολη θέση, επειδή ήθελα να προσφέρω το καλύτερο για το παιδί μου. Μέχρι που ανακάλυψα τα Ζελεδάκια Moller’s…», επικοινωνείται το μήνυμα ότι οι διατροφικές ελλείψεις που έχουν τα παιδιά, επειδή δεν καταναλώνουν σημαντικής διατροφικής αξίας τροφές, καλύπτονται από τα Ζελεδάκια Moller’s. Έτσι, μπορεί να δημιουργηθεί η λανθασμένη εντύπωση στους καταναλωτές ότι το διαφημιζόμενο προϊόν υποκαθιστά σημαντικές τροφές, καλύπτοντας την έλλειψη τους, ενώ παράλληλα μπορεί και να υποβαθμιστεί η σημασία και η αξία που έχει η υγιεινή, πλήρης και ισορροπημένη διατροφή, αφού για το γονιό που αναζητά το καλύτερο για τη διατροφή του παιδιού του, τα Ζελεδάκια Moller’s είναι η απάντηση.
  2. Σε αυτό το πλαίσιο, οι υπότιτλοι «τα συμπληρώματα διατροφής δεν υποκαθιστούν μια ισορροπημένη δίαιτα» δεν είναι ικανοί να άρουν τις παραπάνω εντυπώσεις. Δεδομένου ότι όποια θετική επίδραση έχουν τα συμπληρώματα διατροφής (και τα Ζελεδάκια Moller’s) την έχουν στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, την οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν (εξ ου και υποχρεωτικά από τη νομοθεσία αυτό πρέπει να αναφέρεται σε κάθε επικοινωνία), οι προαναφερόμενες υπό έλεγχο διατυπώσεις / υποσχέσεις μπορεί να οδηγήσουν σε λανθασμένα συμπεράσματα ή / και σε παραπλάνηση.
  3.  Οι ισχυρισμοί υγείας που διατυπώνονται στην επικοινωνία (εφόσον ανήκουν στους επιτρεπόμενους) πρέπει να αποδίδονται μόνο στο συστατικό για το οποίο έχουν εγκριθεί και όχι στο τελικό προϊόν. Επομένως, ο ισχυρισμός «Με τα φυσικά θαλάσσια ωμέγα 3, τη φυσική βιταμίνη D, τα Ζελεδάκια Moller’s θα μας βοηθήσουν στη σωστή ανάπτυξη, στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου των παιδιών μας», επειδή περιγράφει ότι το προϊόν είναι αυτό που έχει την αναφερόμενη θετική επίδραση στον οργανισμό των παιδιών, προσκρούει στους κανονισμούς του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως.
  4. Επίσης, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι πληροφορίες που εμφανίζονται με κυλιόμενους τίτλους δεν πληρούν τις προδιαγραφές της Οδηγίας του ΣΕΕ, ως προς τη διάρκεια εμφάνισης και επομένως δεν είναι ευανάγνωστες. Για το λόγο αυτό, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό εντοπίζεται παράβαση του άρθρου 3 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες τροποποιήσεις.

Η πρωτοβάθμια επιτροπή του ΣΕΕ έδωσε προθεσμία μόλις μίας ημέρας στην Mollers για την τροποποίηση της διαφήμισης.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα