Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024
17.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ποτοποιία Θράκης και INTERPLAST: Οι δύο εταιρείες της Θράκης που εξάγουν τα προϊόντα τους σε δεκάδες χώρες

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΠοτοποιία Θράκης και INTERPLAST: Οι δύο εταιρείες της Θράκης που εξάγουν τα προϊόντα τους σε δεκάδες χώρες
spot_img

Η καινοτομία και η εξωστρέφεια απογείωσαν δύο κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις του Βορρά.

Η εξωστρέφεια και η καινοτομία έγιναν τα συστατικά μιας ραγδαίας ανάπτυξης που σημείωσαν, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, δύο θρακιώτικες επιχειρήσεις, με τελείως διαφορετικό παραγωγικό αντικείμενο, η INTERPLAST, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής πλαστικών σωλήνων και η Ποτοποιία Θράκης, που όπως αποκαλύπτει και το όνομά της παράγει ποτά, όπως ούζο, βότκα, τζιν, ποτό τύπου μπράντι και διάφορα σιρόπια για κοκτέϊλς.

Για τις εταιρείες τους και τις επιδόσεις τους στον επιχειρηματικό στίβο μίλησαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών στο ΕΤΒΑVIPE Studio που λειτουργεί εντός του Επιχειρηματικού Πάρκου της Κομοτηνής. Ένα studio που στήθηκε σε συνεργασία της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. ΑΕ με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) για την παρουσίαση της τοπικής επιχειρηματικότητας.

Ποτοποιία Θράκης

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ”Ποτοποιία Θράκης”, Φώτης Μπακιρτζής είπε ότι η εταιρεία του εξάγει τα προϊόντα της σε 30 χώρες με πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών να βρίσκεται το ούζο. Τόνισε μάλιστα ότι το ούζο τους δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού από ξένες ομοειδής επιχειρήσεις καθώς το ούζο είναι προϊόν που παράγεται αποκλειστικά στην Ελλάδα. Έτσι ο ανταγωνισμός περιορίζεται σε άλλα ποτά. «Γι αυτό» και όπως τόνισε «είναι σημαντικό για όλους τους ποτοπαραγωγούς στην Ελλάδα, το προϊόν ούζο να το προσέξουμε ιδιαίτερα» Οι αγορές πυλώνες στην απορρόφηση των δικών τους εξαγωγών είναι η Γερμανία και η Μέση Ανατολή. Μίλησε ιδιαίτερα για τις εξαγωγές που κάνουν στο Ιράκ αναφέροντας μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Είπε ότι οι κάτοικοι της χώρας, μέχρι και το πόλεμο έπιναν το δικό τους ποτό, το αράκ, που θεωρείται αντίστοιχο με το δικό μας ούζο καθώς κι αυτό περιέχει γλυκάνισο. Μετά τον πόλεμο και επειδή τα περισσότερα ποτοποιία τους είχαν βομβαρδιστεί, βγήκαν στις αγορές του εξωτερικού αναζητώντας υποκατάστατο του αράκ. Έτσι απευθύνθηκαν και στην Ποτοποιία Θράκης, ζητώντας μάλιστα… υψηλόβαθμο ούζο. Κι αυτό γιατί το αράκ έχει πάνω από 50 έως και 60 βαθμούς αλκοόλ όταν το ούζο έχει 40 βαθμούς.

Σχετικά με την προέλευση πρώτων υλών για τις εμφιαλώσει των ποτών είπε ότι τα περισσότερα υλικά έρχονται από το εξωτερικό καθώς οι ελληνικές εταιρίες του κλάδου έκλεισαν. Τελευταία έκλεισε η υαλουργική βιομηχανία ΓΙΟΥΛΑ οπότε και τις φιάλες τις προμηθεύονται από το εξωτερικό.

Τόνισε ότι και η Ποτοποιία Θράκη δουλεύει πολύ με τις πιστοποιήσεις. Όπως, εξάλλου τόνισε, «δίχως τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, δεν μπορεί να δώσεις προσφορά». Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση της επιχείρησης είπε ότι η εταιρεία απασχολεί 80 άτομα, ότι είναι στα σκαριά κάποιες νέες συνεργασίες και ότι στο θέμα της παραγωγής ενός νέου προϊόντος «πυξίδα» τους είναι ο καταναλωτής. «Από αυτόν παίρνουμε τα ερεθίσματα για την παραγωγή ενός νέου ποτού ή το λανσάρισμα μιας διαφορετικής γεύσης.

Η INTERPLAST όπως είπε ο διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείες, Τάσος Ριζόπουλος, είναι leader στην ελληνική αγορά ενώ εξάγει τα προϊόντα της σε 71 χώρες.

Συστήνοντας την INTERPLAST ο κ.Ριζόπουλος είπε ότι η εταιρεία παράγει σωλήνες και πλαστικά εξαρτήματα που προορίζονται σχεδόν αποκλειστικά για κτιριακές εγκαταστάσεις και απασχολεί (σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη και Αθήνα) 170 άτομα, εκ των οποίων τα 125 στη μονάδα παραγωγής στην Κομοτηνή. Μιλώντας για το ρόλο της καινοτομίας στην ανάπτυξη της εταιρείας σημείωσε πως ”η καινοτομία στον δικό μας κλάδο είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και στη δική μας επιχείρηση είναι αυτή που την τρέφει”. Για του λόγου το αληθές αναφέρθηκε σε έναν πράσινο σωλήνα πολυπροπυλενίου με περίβλημα PVC που παράγει η εταιρεία και έχει ξεχωριστές ιδιότητες καθώς και ιδιαίτερα καλή συμπεριφορά στη φωτιά. Το συγκεκριμένο προϊόν, όπως λέει ο ίδιος, είναι ό,τι πιο καινοτόμο κυκλοφόρησε στην αγορά και συνοδεύεται από πολλές πιστοποιήσεις. Μάλιστα η σύλληψη της ιδέας για την παραγωγή του έγινε κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Τόσο αυτό το προϊόν, όσο και άλλα δύο της INTERPLAST, ένας σωλήνας αποχέτευσης που εξασφαλίζει ηχομόνωση και ένα σύστημα ξηράς δόμησης, βραβεύτηκαν πρόσφατα στα Βραβεία Made in Greece, της Ελληνικής Εταιρείας Marketing. 

Αυτό το διάστημα είναι σε στάδιο δοκιμών ένα ακόμη καινοτόμο προϊόν της εταιρείας. Αυτό θα προσφέρει θέρμανση και ψύξη από το ταβάνι ενός οικήματος, με ακτινοβολία και όχι με αέρα.

Η INTERPLAST κατέχει μεγάλο αριθμό πιστοποιήσεων κάτι που προφανώς έστρωσε ομαλά τον δρόμο των εξαγωγών της. Εξάλλου, όπως τονίζει και ο κ.Ριζόπουλος «εξαγωγές χωρίς πιστοποιήσεις δεν γίνονται». Η εταιρεία είναι μεταξύ άλλων πιστοποιημένη με ISO ”2001” αλλά φέρει και πιστοποίηση ”14.001” που αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος και ”50.001” που αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας.

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές είπε ότι απογειώθηκαν την περίοδο της κρίσης στην Ελλάδα. Το 2017-2018 η εταιρεία έκανε εξαγωγές σε 35 χώρες ενώ σήμερα ξεπερνούν τις 70. Τα προϊόντα της εταιρείας τα «φορούν» περισσότερα από 850 μεγάλα έργα στο εξωτερικό.

Σχετικά με τις πρώτες ύλες είπε ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών προέρχεται από την Ευρώπη και σε ένα πολύ μικρό ποσοστό από την Κορέα και ότι όλες οι πρώτες ύλες είναι πιστοποιημλενες. Μίλησε και για το εργαστήριο που διαθέτει η επιχείρηση στην έδρα της τονίζοντας ότι είναι πολύ σύγχρονο. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται και ένας προσομοιωτής που μπορεί να δείξει μέσα σε 50 ημέρες αν ένα υλικό αντέχει για 50 χρόνια.

Πάντως και στην ελληνική αγορά η INTERPLAST άλλαξε τα δεδομένα. Σύμφωνα με τον κ.Ριζόπουλο στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας στο κομμάτι των σωλήνων ύδρευσης και θέρμανσης που αποτελεί το κύριο αντικείμενο της εταιρείας οι εγχώριες ανάγκες καλύπτοντα κατά 80% από εισαγωγές. Σήμερα το ποσοστό των εισαγωγών έπεσε στο 30%. «Θεωρώ ότι για μια εταιρεία του δικού μας μεγέθους, αυτή είναι η μεγαλύτερη συμβολή στην εθνική οικονομία», είπε ο ίδιος.

Τηλεοπτική συνέντευξη: Βασίλης Λωλίδης, Γιώργος Αλοίμονος.

Κείμενο συνέντευξης: Μπάμπης Γιαννακίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.

Η Ελλάδα στις πιο συχνά αναφερόμενες χώρες στην ΕΕ ως πιθανή προέλευση μόλυνσης από τροφιμογενή παθογόνα – Έκθεση

Αισθητή αύξηση κρουσμάτων σε λιστερίωση, καμπυλοβακτηρίωση, σαλμονέλωση και E. coli σε όλη την Ευρώπη
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο