Γιατί τα σουπερμάρκετ δεν βάζουν τιμές στα προϊόντα;
Οι επιθεωρητές που διενεργούν ελέγχους σε καταστήματα τροφίμων και σε σουπερμάρκετ διαπιστώνουν συχνά πως πολλά προϊόντα στα ράφια δεν έχουν τιμές, γεγονός που συνιστά παράβαση των Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ).
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εντοπίστηκε το βακτήριο στο τυρί που αρρώστησε 12 ανθρώπους
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καλλυντικά για βλεφαρίδες και φρύδια – Επείγουσα προειδοποίηση των Αρχών για σοβαρή βλάβη στα μάτια
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το ταπεινό τρόφιμο που ανακουφίζει τον πόνο στην πλάτη και τη μέση – Επιστημονική έρευνα
Ακόμα μία τέτοια παράβαση, διαπίστωσαν επιθεωρητές της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας σε σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στον Ισθμό της Κορίνθου με αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου στην αλυσίδα, ύψους 2.000 ευρώ. Ο αγορανομικός έλεγχοες έδειξε ότι “Τα προϊόντα 1) ΚΙΤ – ΚΑΤ FINGERS DARK Σοκολάτα, 41.5γραμ., με barcode:8445290538802 και 2) ΟΜΠΡΕΛΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ, της εταιρείας ΧΑΝΟΣ ΑΒΕΕ, μήκους 55cm, δεν έφεραν την πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή, σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο και να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή”.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Kουτιά πίτσας: Τοξικές ουσίες που επηρεάζουν την αναπαρωγή και προκαλούν καρκίνο καταλήγουν στην πίτσα
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ψωμί σίκαλης με ορυκτέλαια, φυτοφάρμακα, χρωστικές και γλυκαντικά – Εργαστηριακή δοκιμή
Το να γνωρίζουν οι καταναλωτές τις τιμές των προϊόντων που θέλουν να αγοράσουν, αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα τους και η αποτυχία παροχής σαφών και σαφών πληροφοριών τιμολόγησης για προϊόντα προς πώληση, αποτελεί παραβίαση της νομοθεσίας Είναι θέμα διαφάνειας για τους καταναλωτές και συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις λιανικής. Οι σαφείς ετικέτες τιμών, είναι απαραίτητες για να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει σύγκριση αφενός και επίσης να έχει ευρύ πεδίο επιλογής. Επίσης οι τιμές βοηθούν τους πελάτες ενός καταστήματος να διαπιστώσουν εάν η τσέπη τους αντέχει το αντίτιμο ή όχι και να αντιληφθούν μία ενδεχόμενη αύξηση. Επιπλέον η σαφής τιμολόγηση αυξάνει την εμπιστοσύνη των πελατών και την πίστη τους στο κατάστημα, κάτι που φαίνεται να αγνοούν πολλές επιχειρήσεις λιανικής στην Ελλάδα.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σπασμένα γυαλιά σε συσκευασμένη σάλτσα
Οι εξηγήσεις που δίνουν οι λιανοπωλητές για την απουσία ενδείξεων τιμών, είναι ελλείψεις και απουσίες προσωπικού, ανθρώπινο λάθος, έλλειψη ευαισθητοποίησης και γνώσης του προσωπικού σχετικά με τις νομικές απαιτήσεις, ταχύτητα μεταβολής της τιμής, θέματα λειτουργίας στο τμήμα εκτύπωσης των τιμών, καθώς και δυσλειτουργία στη διαδικασία αλλαγής της τιμής οπότε το προϊόν καταλήγει να μην έχει καθόλου τιμή.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιαούρτια και λευκά τυριά: Τα καλύτερα σε ιώδιο, ασβέστιο και λίπη, σύμφωνα με test του Que Choisir
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κι άλλη μάρκα βουτύρου βρέθηκε μολυσμένη με δυνητικά θανατηφόρο βακτήριο – Άμεση ανάκληση
Μία ενδιαφέρουσα άποψη που έχει εκφραστεί στα social media είναι πως όποιο προϊόν δεν έχει τιμή πρέπει να είναι και δωρεάν! Μήπως θα πρέπει να το σκεφτούν οι αρμόδιοι αντί να επιβάλουν αστεία για το μέγεθος των σουπερμάρκετ, πρόστιμα;
Η υποκρισία είναι ότι γίνεται έλεγχος για το αν έχουν τιμές τα προϊόντα ,αστείο . Δλδ αν ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης κάνει 10 ευρώ ,δεν πειράζει μωρέ αφού έχει τιμή όλα καλά ,η υποκρισία σε όλο το μεγαλείο για την χειραγώγηση των μαζών .