Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
14.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τα 20 πιο καταναλωμένα αλκοολούχα ποτά στον κόσμο – Η θέση του Ούζου

ΑρχικήΝέαΤα 20 πιο καταναλωμένα αλκοολούχα ποτά στον κόσμο - Η θέση του Ούζου
spot_img

Και ο νικητής είναι…

    Το 2019, η παγκόσμια κατανάλωση αλκοόλ κατά άτομο (ηλικίας 15 ετών και άνω), ήταν 5,5 λίτρα, που είναι μια σχετική μείωση κατά 4,7% από 5,7 λίτρα το 2010. Σύμφωνα με την Allied Market Research, το μέγεθος της αγοράς ποτών αποτιμήθηκε σε 1,62 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και η αγορά προβλέπεται να φτάσει τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2031, με CAGR 2,2% κατά την περίοδο πρόβλεψης.

   Η αγορά είναι πιθανό να καθοδηγείται από τα αυξανόμενα παγκόσμια δημογραφικά στοιχεία νέων ενηλίκων, σε συνδυασμό με το υψηλό διαθέσιμο εισόδημα και τη ζήτηση των καταναλωτών για προϊόντα premium/super-premium. 

Αξίζει λοιπόν να δούμε ποια είναι τα πιο καταναλωμένα αλκοολούχα ποτά στον κόσμο, σύμφωνα με το InsiderMonkey για το 2022.

20. Υδρόμελο

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 432,4 εκατομμύρια δολάρια

Πιθανώς ο πρόγονος όλων των αλκοολούχων ποτών, το υδρόμελο είναι αλκοολούχο ποτό το οποίο παράγεται από τη ζύμωση νερού με μέλι, το οποίο μπορεί να περιέχει επίσης φρούτα, μπαχαρικά, σπόρους ή και λυκίσκο. Η περιεκτικότητα του σε οινόπνευμα κυμαίνεται από 8% μέχρι πάνω από 20% κατ΄όγκο. Και ενώ η δημοτικότητά του μειώθηκε τους τελευταίους αιώνες, η σύγχρονη εποχή έχει δει μια αναζωπύρωση σε αυτό το αρχαίο, χρυσαφένιο ποτό. Αναφορές από την American Mead Makers Association (AMMA) θέλουν κατά μέσο όρο, ένα μπουκάλι υδρόμελο να ανοίγει στις ΗΠΑ κάθε 3 ημέρες, σηματοδοτώντας τις απαρχές μιας πιθανής νέας τάσης στην παραγωγή χειροποίητου υδρομελιού.

19. Πίσκο

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 730,8 εκατομμύρια δολάρια

Το Pisco είναι ένα κονιάκ της Νότιας Αμερικής και απόσταγμα από ζυμωμένο χυμό σταφυλιού χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες ποικιλίες σταφυλιού. Παράγεται αποκλειστικά στο Περού και τη Χιλή εδώ και αιώνες. Και οι δύο χώρες διεκδικούν την προέλευση του pisco και τηρούν τους κανονισμούς που παράγουν διαφορετικά στυλ.

18. Αράκ

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια

Το Arak παρασκευάζεται με την εξαγωγή σπόρων γλυκάνισου σε κονιάκ σταφυλιού και θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα πρώτα αρωματικά αποστάγματα που φτιάχτηκαν ποτέ. Μια νέα γενιά αποστακτηρίων ελπίζει να φέρει το κλασικό ποτό της Μέσης Ανατολής στο νεαρό κοινό και να γιορτάσει την κληρονομιά του Αράκ με την Παγκόσμια Ημέρα Αράκ, που γιορτάστηκε φέτος στις 27 Ιουνίου, για πρώτη φορά.

17. Ούζο

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 1,58 δισεκατομμύρια δολάρια

Το ούζο είναι ένα ελληνικό ποτό που φτιάχνεται από υπολείμματα οινοποίησης σταφυλιού που αποστάζονται σε ένα είδος γκράπα, με αρώματα γλυκάνισου σε δεύτερη θέρμανση. Έτσι το ποτό που προκύπτει είναι γλυκό και μεταξένιο, με ποσοστό αλκοόλ περίπου 40%. Το ούζο υπήρξε σταθερά η κύρια εξαγωγή της ελληνικής βιομηχανίας απόσταξης, αποτελώντας το 61% της συνολικής αξίας και το 70% της συνολικής ποσότητας ελληνικών οινοπνευματωδών ποτών που εξήχθησαν το 2022.

16. Cachaça

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 3,07 δισεκατομμύρια δολάρια

Φτιαγμένο από φρέσκο χυμό ζαχαροκάλαμου που ζυμώνεται και αποστάζεται, η cachaça παίρνει το άρωμα και τη γεύση της από τα βραζιλιάνικα ξύλα στα οποία αποθηκεύεται. Το εθνικό ποτό της Βραζιλίας εμφανίζεται σε πικάντικες-γλυκές γουλιές σε όλο τον κόσμο, αλλά είναι πιο γνωστό ως το κύριο συστατικό ένα κοκτέιλ Caipirinha.

15. Σότζου

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 3,17 δισεκατομμύρια δολάρια

Το Soju αποκαλείται συχνά η κορεάτικη βότκα, καθώς είναι λεία, ήπια και κυρίως ουδέτερη, αλλά έχει περίπου τη μισή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Οι εξαγωγές παραδοσιακού ποτού της Νότιας Κορέας σημείωσαν αύξηση 13,2% σε ετήσια βάση το 2022 και έφθασαν τα 93,3 εκατομμύρια δολάρια.

14. Shochu

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 6,73 δισεκατομμύρια δολάρια

Το Shochu είναι το γηγενές αποσταγμένο αλκοόλ της Ιαπωνίας και υπάρχει εδώ και περίπου 500 χρόνια. Κατασκευάζεται κυρίως στις νότιες περιοχές της Ιαπωνίας, Okinawa και Kyushu, όπου αναπτύχθηκε για πρώτη φορά.

13. Σάκε

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 8,81 δισεκατομμύρια δολάρια

Το Sake είναι ένα ιαπωνικό αλκοολούχο ποτό που παρασκευάζεται από ζυμωμένο ρύζι. Αποτελείται από τέσσερα συστατικά, ρύζι, νερό, μαγιά και μια μούχλα που ονομάζεται koji. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας σάκε στον κόσμο, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ και την Ταϊβάν. Η ανάπτυξη στην Κίνα μπορεί να αποδοθεί στη συνεχή αύξηση της δημοτικότητας του σάκε μεταξύ των νεότερων γενιών και της ανώτερης τάξης.

12. Κονιάκ και Μπράντυ

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 12,1 δισεκατομμύρια δολάρια

Το κονιάκ που παράγεται από λευκά σταφύλια που καλλιεργούνται στα διαμερίσματα Charente και Charente-Maritime της δυτικής Γαλλίας είναι μια προστατευόμενη κατηγορία μπράντι που πρέπει να πληροί τις απαιτήσεις του AOC για να φέρει το όνομα της περιοχής στην ετικέτα του. Οι παγκόσμιοι όγκοι κονιάκ μειώθηκαν κατά 4,8% το 2022 στα 212,5 εκατομμύρια μπουκάλια, καθώς ο κόσμος αντιμετώπισε τον αυξανόμενο πληθωρισμό, την ενεργειακή κρίση και τους μετασεισμούς της πανδημίας, με την Κίνα να αντιμετωπίζει ακόμη περιορισμούς στα τέλη του έτους.

11. Hard Seltzer

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 14,39 δισεκατομμύρια δολάρια

Αυτό το δημοφιλές αλκοολούχο ποτό που αποτελεί και τελευταία τάση στο αλκοόλ, συνδυάζει αλκοόλ με αρωματισμένο ανθρακούχο νερό. Σε σύγκριση με πολλά άλλα αλκοολούχα ποτά, το Hard Seltzer είναι χαμηλότερο σε περιεκτικότητα σε αλκοόλ, θερμίδες και ζάχαρη. Η White Claw είναι η πιο δημοφιλής μάρκα Hard Seltzer στον κόσμο, με 59 εκατομμύρια κιβώτια 9 λίτρων που πωλήθηκαν το 2022.

10. Τεκίλα

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 14,7 δισεκατομμύρια δολάρια

Η δημοτικότητα της τεκίλα βρίσκεται σε άνοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και χρόνια και το 2021 ξεπέρασε το ουίσκι στις λιανικές πωλήσεις, καθιστώντας το το δεύτερο ποτό με τις περισσότερες πωλήσεις μετά τη βότκα. Η αύξηση της δημοτικότητας της τεκίλα μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως η επέκταση της αγοράς των premium οινοπνευματωδών ποτών, η εισαγωγή νέων γεύσεων και η μεγαλύτερη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

9. Τζιν

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 15,3 δισεκατομμύρια δολάρια

Μπορούμε να σκεφτούμε τρεις κύριους λόγους για τη δημοτικότητα του τζιν: τη γεύση, την ευελιξία και την τεράστια ποικιλία τους. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας τζιν στον κόσμο. Σύμφωνα με τα δεδομένα του His Majesty’s Revenue and Customs (HMRC), οι εξαγωγές τζιν από το Ηνωμένο Βασίλειο έφτασαν τα 879 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, από 651 εκατομμύρια δολάρια το 2021.

8. Ρούμι

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 17,4 δισεκατομμύρια δολάρια

Η αντίληψη των καταναλωτών για την κατηγορία του ρούμι έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια. Ενώ οι πωλήσεις ρουμιού εξακολουθούν να κυριαρχούνται από μεγάλους παραγωγούς, οι προτιμήσεις των καταναλωτών απομακρύνονται από τις επιλογές αξίας και προς την εκτίμηση για τα χειροποίητα και παλαιωμένα ρούμι. Φτιαγμένο από ζυμωμένο χυμό ζαχαροκάλαμου, το ρούμι παρέχει επίσης μια βασική λειτουργία στην καλλιέργεια κοκτέιλ. Πολλά από τα καλύτερα ρούμια στον κόσμο παρασκευάζονται στην Καραϊβική.

7. Μηλίτης

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 17,9 δισεκατομμύρια δολάρια

Ο μηλίτης https://cibum.gr/nea/texnologia-trofimon/lexiko-oron-gia-tis-diafores-geyseis-toy-militi-33-diaforetikes-lexeis/είναι μια δημοφιλής κατηγορία αλκοολούχων ποτών και η αύξηση των πωλήσεων εκτός συναλλαγών στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 5,2% τον περασμένο χρόνο το επιβεβαιώνει. Περίπου το 47,8% όλων των νοικοκυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο αγοράζουν τώρα τακτικά μηλίτη, από 45,5% πέρυσι.

6. Βότκα

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 25,98 δισεκατομμύρια δολάρια

Η βότκα είναι το ποτό με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στις Ηνωμένες Πολιτείες. Περίπου 78,1 εκατομμύρια κιβώτια οινοπνεύματος πωλήθηκαν στις ΗΠΑ το 2021. Με 28,1 εκατομμύρια θήκες 9L που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2022, η Smirnoff είναι η πιο δημοφιλής μάρκα βότκας στον κόσμο.

5. Ουίσκι

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 64 δισεκατομμύρια δολάρια

Το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για το σκωτσέζικο ουίσκι και οι εξαγωγές του γηγενούς οινοπνεύματος της Σκωτίας έφτασαν τα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, τα υψηλότερα νούμερα ποτέ. Οι εξαγωγές κατ’ όγκο επίσης αυξήθηκαν σημαντικά, με τον αριθμό των φιαλών των 700 ml που αποστέλλονται στο εξωτερικό να αυξάνεται κατά 21%, σε 1,67 δισεκατομμύρια.

4. Baijiu

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 95,21 δισεκατομμύρια δολάρια

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι, το baijiu είναι μια τεράστια κατηγορία καθαρών αλλά πολύπλοκων οινοπνευματωδών ποτών που έχει διαδραματίσει εξέχοντα ρόλο στην κουλτούρα του ποτού στην Κίνα από τη Δυναστεία Μινγκ. Πέρυσι, οι καταναλωτές στην Κίνα κατανάλωσαν baijiu αξίας 91 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας το ένα από τα πιο καταναλωτικά αλκοολούχα ποτά στον κόσμο, ωστόσο παραμένει λιγότερο γνωστό εκτός του έθνους.

3. Λικέρ

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 128,9 δισεκατομμύρια δολάρια

Το λικέρ είναι ένα αποσταγμένο αλκοόλ όπως η βότκα ή το κονιάκ που γλυκαίνεται με ζάχαρη ή σιρόπι και συχνά περιέχει επίσης αρωματικούς παράγοντες όπως φρούτα, βότανα και έλαια. Τα περισσότερα λικέρ είναι γλυκά, αλλά μερικά έχουν και πικρή γεύση, ανάλογα με τα βότανα που χρησιμοποιούνται. Καθώς τα λικέρ έχουν πολλή γεύση, αλλά έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ από τα καφέ ή τα λευκά οινοπνευματώδη, προτιμώνται από τους πιο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές. Η Baileys ήταν η μεγαλύτερη παγκόσμια μάρκα λικέρ παγκοσμίως το 2022, με όγκο πωλήσεων που ανήλθαν σε περίπου 8,8 εκατομμύρια κιβώτια 9 λίτρων. 

2. Κρασί

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 441,6 δισεκατομμύρια δολάρια

Το κρασί κερδίζει τεράστια δημοτικότητα μεταξύ των millennials και των νέων, λόγω της αναζωογονητικής του γοητείας και των χαμηλών προσφορών ABV. Η αυξανόμενη ζήτηση για premium και πολυτελή κρασιά, η αύξηση της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη του κρασιού για την υγεία και η αυξανόμενη δημοτικότητα του οινοτουρισμού είναι μερικοί από τους βασικούς παράγοντες που οδηγούν την ανάπτυξη της αγοράς κρασιού.

   Η παγκόσμια κατανάλωση κρασιού το 2022 υπολογίστηκε σε 232 εκατομμύρια εκατόλιτρα, σημειώνοντας μείωση 1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Από το 2018, η κατανάλωση κρασιού σε όλο τον κόσμο μειώθηκε με κανονικό ρυθμό. Αυτή η αρνητική τάση μπορεί να αποδοθεί κυρίως στη μείωση της κατανάλωσης της Κίνας, η οποία την έχει μειώσει κατά μέσο όρο 2 εκατομμύρια εκατόλιτρα ετησίως από το 2018.

1. Μπύρα

Μέγεθος παγκόσμιας αγοράς το 2022: 793,74 δισεκατομμύρια δολάρια

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η μπύρα είναι το πιο καταναλωτικό αλκοόλ στον κόσμο. Μάλιστα, μετά το νερό και το τσάι, η μπύρα είναι το πιο δημοφιλές ποτό παγκοσμίως. Κατά το έτος ζυθοποιίας 2022, η παγκόσμια παραγωγή μπύρας κατέληξε ελαφρώς σε ετήσια βάση κατά 1,3% σε 1,89 δισεκατομμύρια εκατόλιτρα. Ωστόσο, η αγορά δεν έχει επιστρέψει ακόμη στα προ-πανδημικά επίπεδα, όταν η παραγωγή κορυφώθηκε στα 1,91 δισεκατομμύρια εκατόλιτρα το 2019.

   Η συνολική ζήτηση για premium και χαμηλές θερμίδες μπίρες, η αυξανόμενη δημοτικότητα της craft μπίρας και η επέκταση των δικτύων διανομής στις αναδυόμενες αγορές αναμένεται να συνεχίσουν να οδηγούν την ανάπτυξη στην παγκόσμια αγορά μπύρας τα επόμενα χρόνια.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο