Σύμφωνα με το 87% των ιδιοκτητών και των manager εστιατορίων η υιοθέτηση της τεχνολογίας αποδείχθηκε κρίσιμης σημασίας για να επιβιώσει ο κλάδος σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, μιας και τα πρωτοφανή γεγονότα των τελευταίων 18 μηνών είχαν ως αποτέλεσμα μαζικές απώλειες κερδών.
Αναμφίβολα η πανδημία λειτούργησε καταλυτικά όσον αφορά το ρόλο της τεχνολογίας, με ορισμένους να εκτιμούν ότι ο κλάδος σημείωσε – μέσα στους τελευταίους 18 μήνες – πρόοδο δέκα χρόνων.
Στην πρόσφατη έκθεση Restaurant & Takeaway Expo που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, ένα βασικό θέμα ήταν ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει η τεχνολογία στην εμπειρία του καταναλωτή σε σχέση με το φαγητό είτε δίνοντας τη δυνατότητα στα εστιατόρια να αυτοματοποιούν επαναλαμβανόμενες εργασίες προκειμένου να μειώσουν το κόστος είτε εισάγοντας μια πιο φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Η τεχνολογία έχει πλέον εδραιώσει τη θέση της στο οικοσύστημα των εστιατορίων από τις κρατήσεις έως τη διαχείριση προσωπικού. Η αποτελεσματική αξιοποίηση αυτοματοποιημένων συστημάτων μπορεί να κάνει την εμπειρία κράτησης, παραγγελίας, πληρωμής και delivery σαφώς καλύτερη τόσο για την επιχείρηση όσο και για τον καταναλωτή.
Όσον αφορά την ανάκτηση κερδών για τον κλάδο, η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών μέσω της αυτοματοποίησης είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε περισσότερες παραγγελίες, υψηλότερο λογαριασμό και αυξημένη υποστήριξη πελατών.
Με το ξέσπασμα της πανδημίας κορονοϊού,τα εστιατόρια και τα delivery προσάρμοσαν με μεγάλη ταχύτητα τους τρόπους πληρωμών χωρίς μετρητά, εφαρμόζοντας αυτοματοποιημένες και ψηφιακές λύσεις, όπως παραγγελίες μέσω browser και ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω επικοινωνίας κοντινού πεδίου (NFC) και QR κωδικών. Μάλιστα, αυτές οι λύσεις μπορεί να είναι πιο ωφέλιμες από τις παραγγελίες που γίνονται μέσω εφαρμογών, μιας και οι πελάτες δε χρειάζεται να κατεβάσουν μια νέα εφαρμογή για να παραγγείλουν το φαγητό τους.
Οι πελάτες, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία ξέρουν πλέον ότι η πληρωμή θα διαρκέσει λίγα δευτερόλεπτα και θα περιλαμβάνει επιλογές ψηφιακού πορτοφολιού, όπως το Apple Pay και το Google Pay.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι πελάτες εγκαταλείπουν το ηλεκτρονικό καλάθι τους στο στάδιο της ολοκλήρωσης αγοράς ή λίγο πριν εάν η όλη διαδικασία αποδειχθεί περίπλοκη. Συνεπώς, είναι ζωτικής σημασίας η όλη διαδικασία να είναι απλή.
Η ικανότητα αποτελεσματικής χρήσης της τεχνολογίας στο πλαίσιο της εμπειρίας πληρωμών έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει το ποσοστό μετατροπής των πελατών, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για διαδικτυακές πληρωμές.
Από την άποψη της κερδοφορίας, μερικές από τις πιο καινοτόμες λύσεις επεξεργασίας πληρωμών παρέχουν πλέον δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις συναλλαγές και την ανάλυση δεδομένων, κάνοντας συστάσεις για το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις συγκεκριμένες πληροφορίες, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα.
Αν και ο κλάδος μπορεί να αναγκάστηκε να προσαρμοστεί βιαστικά σε ένα πιο ψηφιακό και – χωρίς μετρητά – καθεστώς, αυτή η ταχεία εξέλιξη έδωσε μια μοναδική ευκαιρία για τον εξορθολογισμό των επιχειρηματικών λειτουργιών και την οικοδόμηση νέων στρατηγικών που αξιοποιούν αποτελεσματικά τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες.
Σε γενικές γραμμές, εκείνες οι επιχειρήσεις που – κατά τη διάρκεια της πανδημίας – προσαρμόστηκαν και αγκάλιασαν τη νέα τεχνολογία πληρωμών έχουν την τάση να είναι σε καλύτερη μοίρα από εκείνες που δεν το έκαναν.
Όσο συνεχίζεται δε αυτή η ψηφιακή εξέλιξη, οι επιχειρήσεις, οι οποίες θα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά λύσεις που θα συνεισφέρουν σε μια γρήγορη, ασφαλή και απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη, θα βγουν κερδισμένες.