2 εκατομμύρια εργαζόμενοι στον κλάδο της φιλοξενίας στη Βρετανία αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας λόγω ανησυχίας για τις απολαβές.
Ο πιο σημαντικός παράγοντας που έχει επίπτωση στην ψυχολογία των εργαζόμενων σε χώρους φιλοξενίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναδείχθηκε η ανησυχία για τα χρήματα σύμφωνα με νέα έρευνα. Πρόκειται για την έρευνα “State of Financial Wellbeing” του 2023, ειδικών χρηματοοικονομικής ευημερίας στο Wagestream.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Money and Pensions Service, το StepChange και το Work Foundation και ξεκίνησε το 2021, αναλύει τις απόψεις 10.000 εργαζομένων και 1.000 εργοδοτών, προκειμένου να βελτιωθούν οι οικονομικοί παράγοντες που έχουν επίπτωση στην υγεία των εργαζομένων.
Προκύπτει λοιπόν πως, 9 στους 10 ερωτηθέντες αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας λόγω ανησυχίας για τις απολαβές, ποσοστό που απαντάται σε 2 εκατομμύρια εργαζόμενους στον τομέα της φιλοξενίας. 7 στους 10 έχουν αναγκαστεί να μειώσουν τις δαπάνες τους και το 42% έχουν χάσει ένα λογαριασμό κατά τη διάρκεια της κρίσης κόστους ζωής, σύμφωνα με το DramScotland.
Τριπλάσιοι εργαζόμενοι στο χώρο της φιλοξενίας στη Σκωτία (36%) έχουν ζητήσει από τους εργοδότες τους αύξηση, από ότι ο μέσος όρος όλων των εργαζόμενων στη χώρα (13%). Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών (83%), επίσης πιστεύουν πως οι εργοδότες τους δεν ενδιαφέρονται αρκετά ώστε να τους στηρίξουν οικονομικά. Πράγματι, σύμφωνα με την έρευνα υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα κατανόησης των αναγκών των εργαζόμενων στο χώρο της φιλοξενίας από τους εργοδότες τους. Μόλις το 1% των εργοδοτών αντιλαμβάνονται αυτές τις ανάγκες.
Η έρευνα αποκαλύπτει ακόμη, πως υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι εταιρίες του κλάδου λαμβάνουν μέτρα για να καλύψουν αυτό το χάσμα. Σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις (76%), εισήγαγαν τουλάχιστον ένα οικονομικό όφελος στο προσωπικό πέρυσι, με τα πιο συνηθισμένα να είναι τα εκπαιδευτικά εργαστήρια, και η ευέλικτη πληρωμή.
Η Emily Trant, Επικεφαλής Impact and Inclusion στο Wagestream, αναφέρει πως ο τελευταίος δείκτης κατάστασης οικονομικής ευημερίας υπογραμμίζει τα δύο πράγματα που θέλουν περισσότερο οι εργαζόμενοι στον τομέα της φιλοξενίας: περισσότερο προβλέψιμο εισόδημα και τη δυνατότητα να επιλέγουν τον δικό τους κύκλο αμοιβών. Κάθε επιχειρηματίας φιλοξενίας βρίσκεται σε έναν πόλεμο για τα ταλέντα και αν θέλει να κερδίσει, πρέπει να χτίσει νέα στρατηγική για τις αμοιβές του προσωπικού.
Τα ζητήματα ψυχικής υγείας κυρίως λόγω οικονομικών απολαβών είναι ένας από τους λόγους που πολλοί εργαζόμενοι σταματάνε να προσπαθούν και οδηγούνται σε σταδιακή παραίτηση, εν γένει. Άλλος ένας λόγος είναι η αδυναμία ευελιξίας στο χώρο εργασίας, κύριος στην μετά- πανδημίας εποχή.
Σύμφωνα με Αμερικανική έρευνα, που ανέλυσε δεδομένα 1.200 αμερικανών εργαζόμενων σε πέντε κλάδους: το λιανεμπόριο, τη φιλοξενία, τα οικονομικά και τις ασφάλειες, την υγεία και την παραγωγή (βιομηχανία) και την τεχνολογία, το νο1 ζητούμενο των εργαζόμενων είναι η ευελιξία, έπειτα έρχεται η δυνατότητα εξέλιξης και 3ο είναι οι καλύτεροι μισθοί.
Φυσικά, σε κάθε χώρα διαφέρουν οι ανάγκες, αναλόγως τις απολαβές σε σχέση με το κόστος διαβίωσης.