Η οργάνωση foodwatch κατηγορεί την εταιρεία More Nutrition για ψευδείς ισχυρισμούς αποτελεσματικότητας των προϊόντων της.
H Oργάνωση foodwatch, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που “αγωνίζεται για το δικαίωμα των καταναλωτών σε υψηλής ποιότητας, υγιεινό και τίμιο φαγητό” και συχνά καταγγέλλει τις πρακτικές της παγκόσμιας βιομηχανίας τροφίμων, εξαπέλυσε κατά μέτωπο επίθεση στην εταιρεία More Nutrition η οποία μαζί με την Coca Cola και τα McDonald’s ανήκει στο TOP 10 με τη μεγαλύτερη επιρροή εταιρείας τροφίμων στην πλατφόρμα του Instagram.
To Foodwatch ξεκίνησε εκστρατεία συλλογής υπογραφών κατά της εταιρείας και σε ανοιχτή επιστολή προς τους διευθύνοντες Συμβούλους της More Nutrition, Stefan Smalla και André Rose, τους κατηγορεί για παραπλάνηση και εξαπάτηση των καταναλωτών και για ψευδείς διαφημιστικούς ισχυρισμούς.
Στην επιστολή αναφέρει:
«Αγαπητέ κύριε Smalla, αγαπητέ κύριε Rose,
εξαπατάτε τους καταναλωτές με διαφημιστικούς ισχυρισμούς όπως «Οι πρωτεΐνες ικανοποιούν τις επιθυμίες» και «έχασε 17 κιλά χάρη στο more» στα κανάλια σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μέσω influencer που εργάζονται για την εταιρεία σας και υπόσχονται ψευδή αποτελέσματα από τα προϊόντα σας. Παραβιάζουν επίσης τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τους ισχυρισμούς υγείας. Ως εκ τούτου, σας προτρέπω να σταματήσετε αμέσως όλους τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς υγείας σχετικά με τα προϊόντα σας.
τις καλύτερες ευχές»…
«Η εταιρεία More Nutrition εκμεταλλεύεται συγκεκριμένα τη δυσαρέσκεια των ανθρώπων με το σώμα τους και αυτή τη στιγμή κυκλοφορεί επιθετικά ψεύτικες υποσχέσεις για την υγεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τίποτα από αυτά δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά. Καλούμε την εταιρεία να σταματήσει αυτή την παραπλάνηση» αναφέρει η Οργάνωση σύμφωνα με την οποία, η More Nutrition ανήκει στην Quality Group Gmbh, η οποία, μαζί με τις μάρκες ESN και foodist, ανέφερε πρόσφατα ετήσιες πωλήσεις 450 εκατομμυρίων ευρώ. Η More Nutrition είναι γερμανική εταιρεία και ιδρύθηκε το 2017 και όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, είναι ο κορυφαίος πάροχος υγιεινών διατροφικών προϊόντων με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και συμπληρωμάτων διατροφής για απώλεια βάρους στη Γερμανία. Η εταιρεία προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων και συμπληρωμάτων με χαμηλές θερμίδες και υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες για να επιτρέψει μια πιο υγιεινή ζωή χωρίς θυσίες ή συμβιβασμούς.
Οι αιτιάσεις της Foodwatch
Η διαφημιστική απάτη της More Nutrition λειτουργεί κυρίως μέσω επιρροών και προσωπικών μαρτυριών από υποτιθέμενους πελάτες. Στις ιστορίες και τις αναρτήσεις που κοινοποιούνται καθημερινά στο TikTok και στο Instagram, τα προϊόντα διαφημίζονται με φωτογραφίες πριν και μετά και δηλώσεις όπως «17 κιλά χάθηκαν χάρη στο more» ή «οι πόθοι που κατακτήθηκαν χάρη στο more». Ακόμη και η εγκυμοσύνη έχει συνδεθεί με ένα συμπλήρωμα More Nutrition. Τέτοιες δηλώσεις υπόσχονται ένα αποτέλεσμα που υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που μπορούν πραγματικά να επιτύχουν τα συστατικά των προϊόντων όπως η σουκραλόζη ή η πρωτεΐνη.
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός για τους ισχυρισμούς υγείας ρυθμίζει με σαφήνεια ποιοι ισχυρισμοί που σχετίζονται με την υγεία μπορούν να διατυπωθούν για προϊόντα στην ΕΕ. Ο κανονισμός αποσκοπεί στην προστασία των καταναλωτών από την εξαπάτηση. Πολλές από τις δηλώσεις της More Nutrition και των influencers που εργάζονται για την εταιρεία υπερβαίνουν κατά πολύ αυτό που επιτρέπεται βάσει του κανονισμού.
Ένα από τα κόλπα μάρκετινγκ της More Nutrition είναι να υποστηρίζει την αποτελεσματικότητα των προϊόντων της με μελέτες. Αλλά οι μελέτες, που συχνά διαρκούσαν μόνο λίγα δευτερόλεπτα, συχνά χρηματοδοτούνταν από τη βιομηχανία τροφίμων. Αυτό δεν σχετίζεται επίσης με το παραδεκτό των ισχυρισμών διαφήμισης, καθώς μόνο επιστημονικές μελέτες που επαληθεύονται από την EFSA λαμβάνονται υπόψη για τον ευρωπαϊκό υγειονομικό κανονισμό – και αυτές δεν αποδεικνύουν την υποτιθέμενη επίδραση στην απώλεια βάρους πρωτεϊνών, γλυκαντικών κ.λπ.