cibum team
Η Καραμολέγκος και η ΚΡΙΣ ΚΡΙΣ της Elbisco είναι από τις πιο γνωστές εταιρείες τυποποιημένου άρτου και βρίσκονται τις καλύτερες θέσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Δυνατοί «παίχτες» στην αγορά ψωμιού επενδύουν πολλά στην επικοινωνία και την διαφήμιση των προϊόντων τους. Για να πείσουν τον καταναλωτή, για να κερδίσουν και τελικά να κυριαρχήσουν. Αυτός ο συνεχής αγώνας κρίνεται τελικά στα τελευταία μέτρα… ή ψωμιά…
Το marketing της προϊοντικής επέκτασης χαρακτηρίζει και τι δύο εταιρείες που λανσάρουν τακτικά νέα συσκευασμένα είδη ψωμιού. Αφορμή για την κόντρα τους η οποία κατέληξε σε δικαίωση για την εταιρεία Καραμολέγκος, ήταν το δημιουργικό της συσκευασίας του, για τα ψωμάκια για burger και το διαφημιστικό σποτ της ΚΡΙΣ ΚΡΙΣ επίσης για τα ψωμάκια burger.
Σύμφωνα με την ΚΡΙΣ ΚΡΙΣ η Καραμολέγκος χρησιμοποίησε στον σχεδιασμό της συσκευασίας του, έφε «νέον» το οποίο υπήρχε ήδη στο δικό της διαφημιστικό βίντεο και αυτή η ομοιότητα προκαλεί σύγχυση και παραπλανεί τον καταναλωτή.
Το θέμα κλήθηκε να λύσει το Συμβούλιο Ελέγχου επικοινωνίας. Όπως αναφέρεται στην απόφαση της επιτροπής το οπτικό εφέ «νέον», που χρησιμοποιείται και από τις δύο εταιρείες για τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι μία εικαστική τεχνική που συναντάται συχνά στην επικοινωνία της κατηγορίας των burgers. Στην τηλεοπτική διαφήμιση του προϊόντος ΚΡΙΣ ΚΡΙΣ BRIOCHE BURGER, η εμφάνιση αυτού του οπτικού στοιχείου (κείμενο με εφέ «νέον») είναι περιορισμένη και δεν αποτελεί κυρίαρχο και χαρακτηριστικό σημείο της επικοινωνίας. Στο τέλος δε της επικοινωνίας αυτής, προβάλλεται ευκρινώς και η συσκευασία του εν λόγω προϊόντος, ενώ στη συσκευασία του προϊόντος ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΔΕΚΑ BURGER BRIOCHE, το στοιχείο που περιλαμβάνει το οπτικό εφέ «νέον» καταλαμβάνει μικρό μόνο μέρος της συσκευασίας, στην οποία όμως κυριαρχεί – καθώς εμφανίζεται με πολύ μεγαλύτερη επικοινωνιακή βαρύτητα – η ονομασία «δέκα», καθιστώντας έτσι απολύτως σαφή την ταυτότητα του προϊόντος.
Για τους λόγους αυτούς η Επιτροπή αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι η χρήση στοιχείων με εφέ «νέον» στην υπό κρίση συσκευασία του προϊόντος ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΔΕΚΑ burger brioche δεν μπορεί να προκαλέσει σύγχυση ή παραπλάνηση στους καταναλωτές και δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Να σημειωθεί πως ούτε η προσφυγή στην Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε την ΚΡΙΣ ΚΡΙΣ.