Τεράστια η ανάπτυξη για την κατηγορία κατεψυγμένων λόγω της κρίσης κόστους ζωής.
Όλο ένα και περισσότεροι καταναλωτές αξιολογούν τη σχέση ποιότητας- τιμής, εν μέσω της κρίσης κόστους ζωής, βρίσκοντας καταφύγιο στα κατεψυγμένα τρόφιμα. Το ίδιο κάνουν και οι λιανοπωλητές, που βλέπουν λιγότερη φύρα μέσα από αυτά.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο ειδικότερα, που αντιμετωπίζει τον υψηλότερο πληθωρισμό της τελευταίας πεντηκονταετίας, η κατάσταση αυτή κυριαρχεί. Η κατάσταση αυτή συμφωνεί και με το “Redefining Value” της Innova Market Insights για το 2023, που περιγράφει πως σήμερα οι καταναλωτές μελετούν περισσότερο τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων από τις αγορές τροφίμων.
Σε περσινή έρευνα της ένωσης καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου, παρουσιάστηκε πως 1 στα 5 νοικοκυριά αναζητούσε κατεψυγμένα τρόφιμα, ως πιο οικονομική επιλογή. Πράγματι ο οργανισμός βρήκε χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα αυτά. Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Βρετανικής Ομοσπονδίας Κατεψυγμένων Τροφίμων,Rupert Ashby, στο FoodIngredientsFirst, ο σημαντικότερος λόγος που τα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι πιο φθηνά είναι γιατί παράγουν λιγότερα απορρίμματα καθώς δεν αλλοιώνονται τόσο εύκολα.
“Η προσφορά και η ζήτηση είναι πολύ πιο σταθερές με τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο λόγω της μεγάλης διάρκειας ζωής τους. Ως εκ τούτου, σε αντίθεση με τα φρέσκα προϊόντα, οι καταναλωτές δεν χρεώνονται πριμοδότηση για τρόφιμα εκτός εποχής που έχουν καλλιεργηθεί σε τεχνητές συνθήκες ή έχουν μεταφερθεί από το εξωτερικό”, λέει ο Ashby.“Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για τη σπατάλη τροφίμων είναι ότι τα φρέσκα ή παγωμένα τρόφιμα αγοράζονται και μένουν αχρησιμοποίητα και ότι τα νοικοκυριά συχνά μαγειρεύουν ή προετοιμάζουν πάρα πολύ, κάτι που από μόνο του οδηγεί σε 1,6 εκατομμύρια μετρικούς τόνους απορριμμάτων τροφίμων ετησίως”, συμπληρώνει.
- Δείτε επίσης: Εστίαση: Οι μεγάλες μερίδες ευθύνονται για τη σπατάλη τροφίμων – Οι πελάτες απορρίπτουν περισσότερο πατάτες και λαχανικά
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της βρετανικής Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης WRAP, οι μεγάλες μερίδες σε φαγητό εκτός σπιτιού συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στη σπατάλη τροφίμων. Ακόμη, η εταιρία κατεψυγμένων τροφίμων Nomad Foods παρουσιάζει μια σταδιακή ανάπτυξη, αφού τα έσοδα της αυξήθηκαν κατά 12,8% το 2022.
“Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, τα κατεψυγμένα τρόφιμα παραμένουν μια εξαιρετικά βολική, βιώσιμη και προσιτή επιλογή για τους καταναλωτές, με ελάχιστη σπατάλη τροφίμων”, αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρίας στο FoodIngredientsFirst. H εταιρία αποκάλυψε παράλληλα μέσα από έρευνα της, πως η συντριπτική πλειοψηφία των κατεψυγμένων διαθέτει μικρότερο ή ίσο αποτύπωμα άνθρακα, από προϊόντα που χρησιμοποιούν άλλες μεθόδους συντήρησης. “Ένας σημαντικός λόγος για αυτό είναι τα δεδομένα για την απώλεια και τη σπατάλη τροφίμων τόσο σε επίπεδο λιανοπωλητή όσο και σε επίπεδο καταναλωτή, τα οποία αποκάλυψαν σημαντικά οφέλη από τα κατεψυγμένα τρόφιμα όσον αφορά τη μακροχρόνια διατήρηση των τροφίμων και τη μείωση των τροφίμων.αποδεικνύοντας περαιτέρω τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας των κατεψυγμένων τροφίμων”, συνεχίζει ο εκπρόσωπος.
Ο Ashby, αναφερόμενος σε μελέτες, υποστηρίζει ωστόσο πως εκτός από πιο φθηνή επιλογή, τα κατεψυγμένα τρόφιμα είναι και πιο υγιεινά αφού δεν απαιτούν συντηρητικά. “Για παράδειγμα, το φρέσκο σπανάκι χάνει το 75% της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C δύο ημέρες μετά τη συλλογή. Αυτή η απώλεια μειώνεται σε μόλις 20% όταν το σπανάκι είναι κατεψυγμένο», εξηγεί η Ashby. Προσθέτει ακόμη, ότι η αναδιατύπωση και η καινοτομία στην κατηγορία επέτρεψαν στις επωνυμίες να πουλήσουν «φαγητά ποιότητας για να μαγειρέψουμε όλοι στο σπίτι».