Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη Έκθεση Διαφάνειας Αναθεώρησης της ΤripAdvisor, περίπου το 5% εκ των 30,2 εκατ. κριτικών στην πλατφόρμα ήταν πλαστές.
Οι ψεύτικες κριτικές σε εστιατόρια και επιχειρήσεις επί πληρωμή εξυπηρετούν στο να φαίνονται πιο αγαπητές και αρεστές στο κοινό από ότι είναι στην πραγματικότητα. Άλλωστε, ένας καινούριος πελάτης που δεν έχει επισκεφθεί ένα κατάστημα είναι πιθανότερο να εμπιστευτεί κάποιον άλλο και την εμπειρία που εκείνος είχε και είναι πιθανότερο να επηρεαστεί θετικά από μια καλή κριτική.
Παρόλα αυτά, οι κριτικές αυτές παραμένουν ψεύτικες και μειώνουν την ακεραιότητα και την αντικειμενικότητα που πρέπει να έχει μια κριτική.
Για αυτό και το TripAdvisor, η πλατφόρμα που συμβουλεύονται οι περισσότεροι για τα ταξίδια και την αναψυχή τους, το οποίο έχει “μπουχτίσει” από ψευδείς κριτικές αφαίρεσε και απέκλεισε πάνω από ένα εκατομμύριο ψεύτικες ή επί πληρωμή κριτικές το 2022.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη Έκθεση Διαφάνειας Αναθεώρησης της ΤripAdvisor, το 72% των 1,3 εκατομμυρίων ψευδών κριτικών καταγράφηκαν πριν αναρτηθούν το 2022, ποσοστό που το 2020 ήταν 67%. Επιπλέον, περίπου το 5% εκ των 30,2 εκατ. κριτικών στην πλατφόρμα ήταν πλαστές.
Από τις ψεύτικες κριτικές, οι 24.521 είχαν γίνει από άλλες εταιρείες με χρηματική αμοιβή, ενώ σχεδόν οι μισές αφορούσαν την Ινδία, τη Ρωσία, την Τουρκία, την Ιταλία, το Βιετνάμ και τις ΗΠΑ. Ως εκ τούτου, περισσότερες από 33.000 επιχειρήσεις έλαβαν ποινή για απάτη, ενώ 341 επισημάνθηκαν με κόκκινο και κατέβηκαν κλίμακα στην κατάταξη.
Στην πραγματικότητα, αυτό δεν είναι ένα πρόσφατο φαινόμενο. Χαρακτηριστικά, το 2018 καταδικάστηκε σε φυλάκιση 9 μηνών ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας από την Ιταλία, ο οποίος πουλούσε πλαστά πακέτα κριτικής σε επιχειρήσεις.
Για να δείτε ολόκληρη την αναφορά Διαφάνειας κριτικής του TripAdvisor, κάντε κλικ εδώ.