Θύελλα αντιδράσεων από ανθρώπους που πάσχουν από τροφικές αλλεργίες.
Στη διαφημιστική εκστρατεία του φετινού Super Bowl στις ΗΠΑ, η Uber Eats μαζί με τις εμφανίσεις της Jennifer Aniston, του Usher και άλλων διασημοτήτων, περιελάμβανε ένα “αστείο” για έναν άνδρα με αλλεργία στα φιστίκια. Ο άνδρας εμφανίστηκε να τρώει από ένα βάζο με φυστικοβούτυρο, αλλά είχε πρησμένα μάτια και κνίδωση στο δέρμα του ως αποτέλεσμα αλλεργικής αντίδρασης, λέγοντας: «Υπάρχουν φιστίκια στο φυστικοβούτυρο;… Ω, αυτό είναι το κύριο συστατικό».
Το διαφημιστικό, που ονομάζεται ” Μην ξεχνάτε το Uber Eats “, δεν εστιάζει στις τροφικές αλλεργίες και το κομμάτι φυστικοβούτυρου εμφανίζεται απλώς εν μέσω άλλων αλληλεπιδράσεων που δείχνει τους ανθρώπους να ξεχνούν κάτι. Για παράδειγμα, η ηθοποιός Jennifer Aniston αποτυγχάνει να αναγνωρίσει τον συμπρωταγωνιστή της στο «Friends» David Schwimmer. H διαφήμιση προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εκατοντάδες άνθρωποι εξέφρασαν την αποστροφή τους για το διαφημιστικό κλιπ.
Η Food Allergy Research & Education (FARE) απαίτησε την αλλαγή ή κατάργηση της διαφήμισης. Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός δήλωσε «έκπληκτος και απογοητευμένος όταν είδε ότι η Uber Eats θα χρησιμοποιούσε την ασθένεια της απειλητικής για τη ζωή τροφικής αλλεργίας, ως χιούμορ». Όπως ανέφερε η FARE «δεν διασκέδασε καθόλου», καθώς είναι μία «αναίσθητη απεικόνιση μιας αλλεργικής αντίδρασης» και δημοσίευσε μια δήλωση που εξέφρασε την απογοήτευσή της εκ μέρους της κοινότητας τροφικής αλλεργικής. «Δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε κάποιον με ασθένεια. Και αν σκεφτείς τα δεινά που περνάνε άτομα και οικογένειες, δεν είναι πραγματικά αστείο. Κάποιος που έχει αναφυλακτική αντίδραση, προσπαθεί να πάρει ανάσα και το να κοροϊδεύεις κάποιον που το περνάει αυτό, απλά δεν είναι σωστό» δήλωσε η Sung Poblete, Διευθύνουσα Σύμβουλος της FARE, στο New food magazine. «Αυτοί οι τύποι διαφημίσεων και τα είδη ανέκδοτων είναι που επιτρέπουν στα παιδιά να πιστεύουν ότι δεν πρόκειται να γίνει κακό και ότι θα είναι αστείο», λέει ο Poblete και προσθέτει: «Λοιπόν, δεν είναι αστείο».
Η ομάδα υπεράσπισης της οργάνωσης προσπάθησε να επικοινωνήσει άμεσα με την διοίκηση της Uber Eats για να εκφράσει την απογοήτευσή της και να ζητήσει να σταματήσει να προβάλλεται το διαφημιστικό κλιπ αλλά όπως είπε η Poblete, ήταν ιδιαίτερα δύσκολο και τα κατάφερε αφού εξέδωσε δελτίο τύπου και μετά από 24 ώρες. Τελικά η Uber Eats,συμφώνησε να διαγράψει το gag από την τελική έκδοση της διαφήμισης που προβλήθηκε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
«Σκοπεύουμε να συνεργαστούμε με την Uber στο μέλλον και άλλους οργανισμούς στον κλάδο της φιλοξενίας, του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας για να προωθήσουμε την ευαισθητοποίηση και να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος κατανοεί τις τροφικές αλλεργίες, ώστε να γίνει κατανοητό ως ένα ζήτημα υγείας στην πρώτη βαθμίδα όπου υπάρχει πολύ περισσότερη έρευνα , πολύ περισσότερη χρηματοδότηση και πολύ περισσότερη δουλειά για περισσότερες θεραπείες και μια θεραπεία για αυτήν την κοινότητα» τόνισε στην ανακοίνωσή της η FARE.