Φόβος των καταναλωτών για τους κινδύνους των επεξεργασμένων τροφίμων.
Οι επισκέπτες των βρετανικών καταστημάτων της Waitrose επιλέγουν όλο και περισσότερο την πολυτέλεια όταν πρόκειται για βασικά είδη διατροφής, δήλωσε το βρετανικό σούπερ μάρκετ στην ετήσια έκθεση τροφίμων και ποτών που δημοσιεύθηκε στις 28 Νοεμβρίου.
Κατά τη διάρκεια του έτους, οι πωλήσεις premium έξτρα παρθένου ελαιολάδου έχουν αυξηθεί κατά 15% στο σούπερ μάρκετ, ενώ επικαλούμενη ένα άρθρο του περιοδικού House & Garden, η Waitrose πρότεινε μάλιστα ότι το ελαιόλαδο μπορεί να αντικαταστήσει το κρασί ως δώρο που προσφέρεται στους οικοδεσπότες.
Δεδομένης της εκτίναξης των τιμών του ελαιολάδου, αυτό ίσως είναι καλό, με τις κρίσεις που προκαλούνται από τις καιρικές συνθήκες να έχουν προκαλέσει την εκτίναξη του κόστους τα τελευταία χρόνια. Άλλα αγαθά του ντουλαπιού που ανανεώνονται είναι οι ελιές, οι ξηροί καρποί, το μέλι, το ξύδι και ακόμη και το αλάτι, σύμφωνα με την έκθεση.
Ο λιανοπωλητής πρόσθεσε ότι η αναζήτηση απλών ιδεών μαγειρικής από το μηδέν έχει επίσης αυξήσει τις πωλήσεις ποιοτικών κονσερβοποιημένων και βάζων τροφίμων. Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα, περισσότεροι άνθρωποι φτιάχνουν γεύματα από το μηδέν λόγω της αυξημένης ευαισθητοποίησης για τους κινδύνους των επεξεργασμένων τροφίμων.
Παρόλο που το μαγείρεμα από το μηδέν έχει την τιμητική του, η Waitrose σημείωσε αύξηση των νεότερων μαγείρων που αποφεύγουν τις συνταγές. Αυτή η δημογραφική ομάδα προτιμά να παραλείπει τις οδηγίες, ανέφερε η έκθεση, με το 72% των νέων να δηλώνουν ότι αισθάνονται σίγουροι ότι μαγειρεύουν χωρίς συνταγή.
Συγκριτικά, το 70% των πελατών άνω των 45 ετών εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά βιβλία συνταγών. Αυτό αναμφισβήτητα τροφοδοτεί μια άλλη μαγειρική τάση που εμφανίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το «επιλεκτικό τσάι» ή το «κοριτσίστικο δείπνο».
Όσον αφορά τα ποτά, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ τόνισε ότι οι καταναλωτές πίνουν πιο υπεύθυνα. Ειδικότερα, σε έξαρση βρίσκεται η ριγέ κατανάλωση ζέβρας, η οποία περιγράφει τη διαδικασία εναλλαγής μεταξύ ενός αλκοολούχου και ενός μη αλκοολούχου ποτού.
«Στη Waitrose, οι πωλήσεις χωρίς και με χαμηλό αλκοόλ έχουν αυξηθεί κατά σχεδόν ένα πέμπτο», δήλωσε ο Pierpaolo Petrassi, επικεφαλής του τμήματος μπύρας, κρασιού και αλκοολούχων ποτών.
Σε μια απροσδόκητη επιστροφή στη σκηνή των σπιτικών πάρτι της δεκαετίας του ’80, το συσκευασμένο κρασί κάνει comeback για όσους θέλουν ένα ποτό, πρόσθεσε η Waitrose. Η διάρκεια ζωής του συσκευασμένου κρασιού είναι μεγαλύτερη από ό,τι σε ένα μπουκάλι – έξι εβδομάδες μετά το άνοιγμα – γεγονός που το καθιστά πιο βολικό για ένα ποτήρι.