Η ισπανική κυβέρνηση γίνεται πιο ευέλικτη στις βίζες των μεταναστών, προκειμένου να μπορέσουν να καλύψουν τις κενές θέσεις στον τομέα των οδηγών φορτηγών.
Έλλειψη εργατικού δυναμικού σε πολλούς τομείς παρουσιάζει η Ισπανία, γεγονός που παρακινεί την κυβέρνηση του αριστερού συνασπισμού της χώρας να αναζητά διαρκώς λύσεις για την κάλυψη των θέσεων.
Η Ισπανία και η Ευρώπη έχουν – μεταξύ άλλων- ελλείψεις σε οδηγούς φορτηγών. Πανευρωπαϊκά, οι ελλείψεις αγγίζουν τους 400.000 μεταφορείς, σύμφωνα με στοιχεία του 2021, ενώ η Ισπανία έχει επί του παρόντος ένα τέταρτο λιγότερους οδηγούς από το 2019, σύμφωνα με στοιχεία από το ειδησεογραφικό μέσο της χώρας, The Local.
Σύμφωνα με την Ισπανική Συνομοσπονδία Μεταφορών και Εμπορευμάτων (CETM), μέχρι το 2030 ο τομέας των μεταφορών της Ισπανίας θα χρειάζεται 15.000 περισσότερους μεταφορείς, αναφέρει η The Local.
Ως τώρα, οι κυβερνητικές πολιτικές που έχουν εφαρμοστεί περιλάμβαναν λύσεις, όπως η προσφορά υψηλότερων μισθών ή τη μείωση της ελάχιστης ηλικίας από τα 21 στα 18 για τους οδηγούς φορτηγών, ωστόσο το πρόβλημα παραμένει.
Παράλληλα, η CETM, μαζί με την ANFAC, την Ισπανική Ένωση Εργοδοτών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, συνεργάζονται με την κυβέρνηση Σάντσεθ για μια διευκόλυνση στη χορήγηση βίζας στους αλλοδαπούς εργαζομένους με άδεια οδήγησης φορτηγών– οι οποίοι θα μπορούσαν να καλύψουν τα κενά- μαζί με ένα πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, ειδικά για μεταφορείς από τη χώρα της Βόρειας Αφρικής, που είναι ήδη στα σκαριά.
Να σημειωθεί πως ήδη από τον Αύγουστο πέρσι, η κυβέρνηση ήρε αρκετά από τα γραφειοκρατικά εμπόδια για την εργασία των μεταναστών στη χώρα, αυξάνοντας την ίδια στιγμή και αρκετά από τα δικαιώματά τους, με απώτερο σκοπό την κάλυψη των ελλειμάτων στις θέσεις στον κλάδο των μεταφορών.
Το σχέδιο προσλήψεων αποτελεί μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Ένταξης, Κοινωνικής Ασφάλισης και Μετανάστευσης της Ισπανίας και συμμορφώνεται με το σχέδιο ανάκαμψης, μετασχηματισμού και ανθεκτικότητας της χώρας, χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ, μέσω του προγράμματος Next Generation.