Η ζήτηση των καταναλωτών για τρόφιμα και ποτά με γεύση μέντας παρουσιάζει αυξανόμενη τάση.
Η μέντα, με το αναζωογονητικό άρωμα και τη χαρακτηριστική γεύση της, έχει παίξει σημαντικό ρόλο στις γαστρονομικές παραδόσεις σε όλο τον κόσμο για αιώνες. Το ταξίδι της στην ιστορία είναι απόδειξη της διαρκούς ελκυστικότητας και της ευρείας επιρροής της. Στην σύγχρονη εποχή συναντήσαμε πρώτα τα After eight, τα σοκολατάκια με τη μέντα της Nestle που έκαναν πάταγο στο εξωτερικό, κυρίως για την ικανότητα τους να ξεπλένουν το στόμα μετά το φαγητό. Τώρα η γεύση μέντας, (το τρίτο πιο δημοφιλές αρωματικό συστατικό στον κόσμο, πίσω από τις γεύσεις βανίλιας και εσπεριδοειδών) υπάρχει τόσο σε γλυκά όσο και σε παγωτά, με το χαρακτηριστικό παράδειγμα της Kayak, τη γεύση μέντα με κομματάκια πικρής σοκολάτας, που δίνει έναν πολύ ταιριαστό συνδυασμό. Η μέντα, με το αναζωογονητικό άρωμα και γεύση, εξελίσσεται σε ένα αγαπημένο βότανο στον γαστρονομικό κόσμο λόγω της ζήτησης των καταναλωτών για καθαρές, φρέσκες γεύσεις.
Για τους αρχαίους Έλληνες η μέντα, ή Μίνθη, ήταν κάποτε μια όμορφη νύμφη από τον υπόκοσμο ποταμό του Κόκυτου. Λέγεται ότι ήταν πιο όμορφη από την Περσεφόνη, βασίλισσα του κάτω κόσμου. Ο Άδης, σύζυγος της Περσεφόνης, προσπάθησε να τον αποπλανήσει. Η σύζυγος του Άδη εξαγριώθηκε από τη νύμφη και παρενέβη ποδοπατώντας το κορίτσι κάτω από τη φτέρνα της. Λυπημένος για τον χαμό της νεαρής κοπέλας, ο Άδης την επανέφερε στη ζωή ως αρωματικό φυτό μέντας…
Αν και πρόκειται για μια γεύση που είτε θα διαθέτει φανατικούς οπαδούς, είτε φανατικούς αντιπάλους, μάλλον ήρθε για να μείνει καθώς κερδίζει όλο και περισσότερη δυναμική στη βιομηχανία τροφίμων. Σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο του Restaurant Business, σχεδόν το 8% των εστιατορίων έχουν μέντα στο μενού τους και η ζήτηση για τη γεύση της έχει αυξηθεί πάνω από 20% από πέρυσι. «Έχουμε δει αρκετούς βασικούς πελάτες σε καφέ και εστιατόρια να επιλέγουν αυτό το εποχικό αγαπημένο για πρώτη φορά το 2023», είπε ο Brian Loukmas, Αντιπρόεδρος καινοτομίας στο Monin Americas, στο Restaurant Business. «Η μέντα προβλέπεται να αποκτήσει μεγαλύτερη ορατότητα… στα μενού μέχρι το 2027, καθώς προσθέτει εύκολα ένα εορταστικό και νόστιμο στοιχείο στα χειμωνιάτικα ροφήματα και συνταγές».
«Σε αυτήν την εποχή μετά τον Covid, οι καταναλωτές επιδιώκουν να απολαύσουν λίγο περισσότερο πνεύμα διακοπών με τους φίλους και την οικογένεια και η μέντα έχει τη νοσταλγική γεύση που αναζητούν οι επισκέπτες», δήλωσε στο The Food Institute η Erin Buono, διευθύντρια Ε&Α στο Jeremiah’s Italian Ice. Επιπλέον, η Gen Z αναζητά μη παραδοσιακούς συνδυασμούς και η μέντα προσφέρει υψηλή γεύση που λαχταρούν οι νεότεροι επισκέπτες, σημείωσε η Buono.
Επίσης ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους ενσωμάτωσης της μέντας στη βιομηχανία τροφίμων είναι μέσα σε ροφήματα, όπως ακριβώς κάνει το Dunkin Donat’s με το Peppermint Mocha Signature Latte και το Starbucks με το Μόκα μέντα.
Η χρήση της μέντας έχει αυξηθεί εκθετικά και στα μπαρ, με την αναβίωση του σύγχρονου κοκτέιλ. «Ως συστατικό που είναι φρέσκο, αρωματικό και γνωστό στις περισσότερες παλέτες, η χρήση (της μέντας) είναι καθολική τις κατάλληλες περιόδους», δήλωσε στο TheFoodInstitute ο Jacob Satterlee, διευθυντής ποτών στο The Resort στο Paws Up στη Μοντάνα. «Το Creme de Menthe, το Fernet-Menthe, το Peppermint Schnapps και τα προϊόντα ανώτερης ποιότητας όπως το Goldschlager και το Rumple Minze έχουν γίνει βασικά στα ράφια των περισσότερων μπαρ».