Η αυξανόμενη τάση του πρωτεϊνικού καφέ.
Η κατανάλωση καφέ είναι μια ισχυρή παράδοση της νεότερης Ελλάδας, καθότι το 95% των Ελλήνων αγοράζουν καφέ, καταναλώνοντας 40.000 τόνους καφέ το χρόνο, με το 40% να αφορά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού και το 60% στην κατανάλωση εντός σπιτιού. Tο 56% των Ελλήνων πίνει καφέ στο σπίτι, το 25% στον χώρο όπου εργάζεται, ενώ ποσοστό 18% των καταναλωτών παίρνει καφέ στο χέρι. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Καφέ, η χώρα μας βρίσκεται στην 17η θέση στον κόσμο στην κατά κεφαλήν κατανάλωση με 5,4 κιλά το χρόνο.
Η παγκόσμια αγορά καφέ αναμένεται να φτάσει τα 134,25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024. Ωστόσο, η ανάπτυξη του κλάδου θα αμφισβητηθεί από τις καιρικές αβεβαιότητες, τις ενοποιήσεις λιανικής, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και τους αυστηρούς κανονισμούς. Επομένως, αφού ο καφές είναι κυρίως μια δυτική καθημερινή συνήθεια, οι προτιμήσεις κάθε χώρας αλλά και οι τάσεις που αφορούν τη συσκευασία, σε βάθος χρόνου επηρεάζονται η μια από την άλλη.
Τα οφέλη και η δημοφιλία του καφέ είναι λοιπόν δεδομένα, αλλά η βιομηχανία τροφίμων προσπαθεί να τα αναπτύξει ακόμα περισσότερα ανάγοντας τον καφέ σε λειτουργικό τρόφιμο με προσθήκη θρεπτικών συστατικών.
Καφές πρωτεΐνης: Ο πρωτεϊνικός καφές, ή proffee, κερδίζει δημοτικότητα ως μια ικανοποιητική εναλλακτική λύση για πρωινό. Φτιαγμένο με καφέ και προπαρασκευασμένα σέικ πρωτεΐνης ή σκόνες πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης, αυτή η τάση απευθύνεται σε πελάτες που προτιμούν να ξεκινούν τη μέρα τους με πρωτεΐνες. Εκτός από την πρωτεΐνη πολλές εταιρείες έχουν επικεντρωθεί στο να κάνουν τον καφέ πιο “λειτουργικό” και μάλιστα ήδη αυτού του είδους ο καφές πρόλαβε και έγινε mainstream… Ο λειτουργικός καφές είναι ο καφές που παρασκευάζεται με την ανάμειξη του καφέ με θρεπτικά συστατικά, μέσω των οποίων οι καταναλωτές μπορούν να πάρουν περισσότερα από σκέτη καφεΐνη. Η παγκόσμια αγορά λειτουργικού καφέ προβλέπεται να καταγράψει CAGR 5,91% κατά την περίοδο 2022-2027 σύμφωνα με το mordorintelligence.com. O νέος ενισχυμένος mainstream καφές μπορεί να έχει προσθήκη βιταμινών, φυτικών ινών, αντιοξειδωτικών με ισχυρά αντιφλεγμονώδη οφέλη, (όπως κουρκουμάς, κάρδαμο, τζίντζερ, κανέλα) και μετάλλων ( όπως ασβέστιο, μαγγάνιο και σίδηρο) ενώ κυκλοφορούν πλέον και καφέδες που έχουν εγχυθεί με κανναβινοειδή (CBD) οι οποίοι γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς στους καταναλωτές. Οι καφέδες με μανιτάρια είναι μια άλλη ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία που υπόσχεται γνωστική βελτίωση, μείωση του στρες και του άγχους, αύξηση της ενέργειας και ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Η αγορά του λειτουργικού καφέ έχει επεκταθεί και περιλαμβάνει και προϊόντα με ισχυρισμούς απώλειας βάρους.
Σύμφωνα με το Packaging digest, εκτός από τον πρωτεϊνικό καφέ και άλλα είδη καφέ αυξάνονται σε δημοτικότητα:
1. Συμπυκνώματα καφέ: Τα συμπυκνώματα καφέ, όπως ο συμπυκνωμένος κρύος καφές ή ο συμπυκνωμένος εσπρέσο, επιτρέπουν γρήγορη και υψηλής ποιότητας παρασκευή καφέ χωρίς εξειδικευμένο εξοπλισμό ή μεγάλους χρόνους παρασκευής.
2. Κρύος καφές: Ο κρύος καφές, όπως ο κλασικός παγωμένος καφές, ο premium κρύος καφές και ο καφές με απλή ψύξη, θα κυριαρχήσει το 2024, τροφοδοτώντας τους γρήγορους, εν κινήσει τρόπους ζωής. Η αύξηση της ζήτησης για κρύο καφέ οφείλεται επίσης στην κλιματική αλλαγή, με τους πελάτες να αναζητούν παγωμένα ροφήματα όλο το χρόνο.
3. Κρύος αφρός: Ο κρύος αφρός είναι πλέον στο κέντρο της σκηνής ως επικάλυψη. Είναι σχετικά χαμηλό σε θερμίδες και διατηρεί μια κρεμώδη υφή σαν μαρέγκα όταν προστίθεται σε κρύα ροφήματα. Επίσης, μπορεί να εμποτιστεί με διάφορες γεύσεις, συμπεριλαμβανομένων εποχιακών και φυτικών επιλογών.
4. Food-Topped Lattes: Τα καφενεία θα σερβίρουν lattes με επικάλυψη φαγητού, αντλώντας έμπνευση από αγαπημένα επιδόρπια. Από λυοφιλοποιημένα κομμάτια κέικ φράουλας μέχρι τραγανά crumbles μήλου, αυτά τα οπτικά ελκυστικά latte προσελκύουν πελάτες που αναζητούν απολαυστικές λιχουδιές.