Η κ. Αδαμαντίνη Παρασκευοπούλου, καθηγήτρια στο τμήμα Χημείας του ΑΠΘ και μία από τους ερευνητές πίσω από μια καινοτόμα σάλτσα για σαλάτες μίλησε στο cibum για τις τεράστιες εμπορικές δυνατότητες του νέου προϊόντος.
Της Βιργινίας Κιμπουροπούλου
Οι καινοτομίες στο χώρο των τροφίμων και της διατροφής ολοένα και πληθαίνουν, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε τι άλλο μπορεί να δούμε μια μέρα στα ράφια των σουπερμάρκετ. Πολλές από αυτές, μάλιστα, προσανατολίζονται στο να καλύψουν τις πιο σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίοι είναι μονίμως «στο δρόμο» οδεύοντας κάπου, είτε στη δουλειά είτε προς κάποια κοινωνική υποχρέωση.
Σχετικά πρόσφατα μας τράβηξε το ενδιαφέρον μια ελληνική καινοτομία, από το πανεπιστήμιο ΑΠΘ, για μια βάση σάλτσας σαλάτας με πρωτεΐνη από κρόκο αυγού, σε μορφή σκόνης, στην οποία δεν χρειάζεται να προστεθεί υγρό, αρκεί απλά να πασπαλιστεί πάνω στη σαλάτα και είναι έτοιμη!
Για το πολλά υποσχόμενο προϊόν, μας μίλησε η κ. Αδαμαντίνη Παρασκευοπούλου Καθηγήτρια του Τμήματος Χημείας ΑΠΘ, μία από τις κύριες ερευνήτριες πίσω από το έργο, που έχει γενικότερα αφιερώσει μεγάλο μέρος του επιστημονικού της έργου στις πρωτεΐνες- εναλλακτικές και μη- από αυγό, ελαιούχους σπόρους και καρπούς ως και πρωτεΐνες εντόμων.
Η βάση στιγμιαίας σκόνης σάλτσας για σαλάτα, της οποίας η πατέντα κατοχυρώθηκε το 2019, δημιουργήθηκε στα πλαίσια έρευνας της μεταδιδακτορικής ερευνήτριας κας Φωτεινής Πλατή, ενώ συμμετείχαν επίσης η μεταδιδακτορική ερευνήτρια, κα. Άνθια Ματσακίδου και ο Καθηγητής κος Βασίλειος Κιοεσέογλου.
Επί του παρόντος, η σάλτσα αυτή αναζητά το «εμπορικό της σπίτι», δηλαδή εταιρείες που θα υιοθετήσουν την καινοτομία και θα την κυκλοφορήσουν στην αγορά, οπότε θα πρέπει να περιμένετε λίγο καιρό μέχρι να μπορέσετε να την προσθέσετε στη δική σας σαλάτα.
Άλλωστε, είναι πρόκληση για ένα καινούριο προϊόν να βρει τελικά τον αγοραστή του, ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής αστάθειας και πληθωρισμού.
Αλλά όταν κυκλοφορήσει, οι καταναλωτές θα απολαύσουν μια σειρά από πλεονεκτήματα. Όπως μας πληροφόρησε η κα. Παρασκευοπούλου, αυτό το dressing δεν έχει πολύ λίπος και καθόλου αλάτι, το οποίο σημαίνει πως υπάρχει μεγάλο εύρος ιδεών ως προς την τελική διαμόρφωση. Η εταιρεία που θα κυκλοφορήσει τελικά τη σάλτσα μπορεί να προσθέσει στη βάση ότι καρυκεύματα, αρωματικές ύλες ή έλαιο επιθυμεί, δημιουργώντας μια μεγάλη ποικιλία γευστικών προφίλ στο προϊόν.
Όπως, επίσης, προαναφέραμε το salad dressing είναι σε μορφή σκόνης, αλλά δεν χρειάζεται νερό για να γίνει σάλτσα. Απλά πασπαλίζεται πάνω στη σαλάτα, τα ζυμαρικά, τα κρέατα ή οτιδήποτε άλλο χρειάζεται τη συνοδεία της. Kαι εδώ είναι που το προϊόν «κουμπώνει» πάνω στις ανάγκες του σύγχρονου, πολυάσχολου ανθρώπου, γιατί ποιος έχει χρόνο να φτιάχνει κάθε μέρα σάλτσες και dressing;
Θα γίνει άραγε και αυτό το προϊόν μια νέα καταναλωτική τάση, όπως έχουν γίνει οι εναλλακτικές πρωτεΐνες και τα φυτικά “γάλατα”; Μέχρι στιγμής, έχει όλα τα φόντα για να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά ο χρόνος είναι αυτός που θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα.