ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜια χούφτα από αυτό το τρόφιμο το πρωί «ξυπνά» τον εγκέφαλο

Μια χούφτα από αυτό το τρόφιμο το πρωί «ξυπνά» τον εγκέφαλο

3 λεπτά ανάγνωσης

Τι αναφέρουν τα ευρήματα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Reading.

Η καθημερινή μας διατροφή δεν επηρεάζει μόνο τη σωματική υγεία, αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί το μυαλό μας. Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Reading έρχεται να ενισχύσει τη φήμη των καρυδιών ως «τροφή για τον εγκέφαλο», δείχνοντας ότι ακόμη και μία και μόνο μερίδα τους στο πρωινό μπορεί να προσφέρει πνευματικά οφέλη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

- Advertisement -

Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Food & Function, η κατανάλωση 50 γραμμαρίων καρυδιών μαζί με βρώμη και γιαούρτι είχε θετική επίδραση στους χρόνους αντίδρασης και στη μνήμη νεαρών ενηλίκων, ηλικίας 18 έως 30 ετών. Συγκεκριμένα, η βελτίωση της μνήμης έγινε πιο εμφανής μετά από έξι ώρες από την κατανάλωση του πρωινού, ενώ οι πρώτες δύο ώρες έδειξαν μικρότερη απόδοση συγκριτικά με το πρωινό χωρίς καρύδια.

Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε γνωστικά τεστ και η εγκεφαλική τους δραστηριότητα παρακολουθήθηκε, προκειμένου να διαπιστωθεί η άμεση επίδραση της τροφής στην απόδοσή τους. Όπως εξηγεί η καθηγήτρια Claire Williams, επικεφαλής της μελέτης, η έρευνα αποδεικνύει ότι μια απλή διατροφική παρέμβαση μπορεί να έχει μετρήσιμα οφέλη στη γνωστική λειτουργία, ειδικά όταν οι απαιτήσεις της ημέρας είναι υψηλές.

- Advertisement -

Τα καρύδια περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (άλφα-λινολενικό οξύ), πρωτεΐνες και πολυφαινόλες. Παράλληλα, οι μετρήσεις στο αίμα των συμμετεχόντων αποκάλυψαν θετικές αλλαγές στα επίπεδα γλυκόζης και λιπαρών οξέων, στοιχεία που συνδέονται άμεσα με την αποτελεσματικότητα της εγκεφαλικής λειτουργίας.

Αν και αυτή είναι η πρώτη μελέτη που εξετάζει τόσο άμεσα την επίδραση των καρυδιών σε νεαρούς ενήλικες μέσα σε μία ημέρα, τα αποτελέσματα ενισχύουν προηγούμενα ευρήματα που συνδέουν τη συχνή κατανάλωση ξηρών καρπών με καλύτερη γνωστική υγεία. Το ερώτημα που απομένει είναι κατά πόσο αυτά τα οφέλη επεκτείνονται και σε άλλες πληθυσμιακές ομάδες, όπως οι ηλικιωμένοι ή άτομα με νευροεκφυλιστικά ή μεταβολικά προβλήματα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας