Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
16.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

EUFIC: Πώς να αναγνωρίζετε την αλήθεια και το ψέμα σε θέματα διατροφής στο διαδίκτυο

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςEUFIC: Πώς να αναγνωρίζετε την αλήθεια και το ψέμα σε θέματα διατροφής στο διαδίκτυο
spot_img

Διαστρέβλωση στοιχείων και δεδομένων και ψευδείς διατροφικές πληροφορίες στο διαδίκτυο, για τρόφιμα και συμπληρώματα.

Στον κόσμο της πληροφορίας είναι δύσκολο κανείς να διακρίνει τους αληθινούς από τους ψεύτικους ισχυρισμούς σε προϊόντα, ειδικά όταν αυτοί αφορούν την υγεία ή συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε τρόφιμα, για τα οποία ο μέσος καταναλωτής μπορεί και να μην είναι ενημερωμένος.

Ωστόσο, η διάκριση των αληθινών δεδομένων από τα ψεύδη, είναι ζωτικής σημασίας, επειδή όταν πρόκειται για την υγεία και την ασφάλειά μας, δεν πρέπει να αφήνουμε τίποτα στην τύχη.

Αλλά πώς διακρίνει κανείς την αλήθεια από τις μυριάδες ψεύτικες διατροφικές πληροφορίες όταν περιηγείται κανείς στο Διαδίκτυο ή σε άλλα μέσα ενημέρωσης;

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πληροφοριών για τα Τρόφιμα (EUFIC), ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με προσανατολισμό τους καταναλωτές, δημοσίευσε πρόσφατα μερικούς τρόπους να ξεφεύγει κανείς από το φαύλο κύκλο της παραπληροφόρησης.

Η πηγή της πληροφορίας

Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας είναι: Από που προέρχονται οι ισχυρισμοί;

Οι πιο αξιόπιστες πηγές για έναν οργανισμό είναι οι επιστημονικές έρευνες και δημοσιεύσεις από πανεπιστημιακά ιδρύματα και έπειτα επιβεβαιωμένα sites που παρέχουν εγκεκριμένες από ειδικούς πληροφορίες, όπως ο ιστότοπος του ΠΟΥ ή της EFSA. Αντίθετα, προτείνει να μην εμπιστεύεστε τυχαία blogs και πληροφορίες που μεταφέρει κάποιος που δεν γνωρίζετε την αξιοπιστία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε αυτό το σημείο, να αναφέρουμε πως είναι περισσότερο αξιόπιστα τα κείμενα που παραπέμπουν σε κάποια βιβλιογραφία ή σε κάποια έρευνα και που κατά προτίμηση επιβεβαιώνονται από πολλές επιστημονικές μελέτες και όχι μόνο από μία. Αλλά ακόμα και αν παρατίθεται μία έρευνα, πάντα να βεβαιώνεστε ότι υπάρχει σύνδεσμος για την πρωτότυπη εκδοχή της ή αναφέρεται ο επιστημονικός οργανισμός πίσω από αυτήν.

Είναι ο συγγραφέας αξιόπιστος;

Δεύτερον, πρέπει να είστε προσεκτικοί απέναντι στο ποιος έγραψε αυτό που διαβάζετε. Τι εννοούμε; Πάντα να διασταυρώνετε τα διαπιστευτήρια του συγγραφέα, αν είναι πράγματι ειδικός ή όχι και τι πτυχία/ εξειδικεύσεις κατέχει. Ο καθένας, άλλωστε, μπορεί να πει ό τι θέλει στο διαδίκτυο, αλλά είναι και σε ένα βαθμό στο χέρι μας να διαπιστώσουμε αν αυτό είναι αληθινό ή όχι.

Εάν είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, μάλλον είναι ψέμα

«Έχασα δέκα κιλά μέσα σε ένα μήνα με αυτό το προϊόν» και άλλοι τέτοιοι παρόμοιοι ισχυρισμοί είναι πιθανό να βρεθούν σε προϊόντα, αλλά όσο και να θέλουμε να είναι αληθινοί, δεν είναι. Υπάρχει λόγος που το σώμα μας κοπιάζει, για παράδειγμα, αρκετά για να χάσει κανείς βάρος, μιας και υπάρχουν πολλές διεργασίες που πρέπει να κάνει ο οργανισμός για να αφομοιώσει αυτές τις αλλαγές.

Επίσης, αναλογιστείτε το ρίσκο πίσω από κάθε προϊόν. Δεν υπάρχουν θαυματουργά συστατικά ούτε τρόφιμα «πανάκεια» για κάθε ζήτημα, οπότε σε αυτό το σημείο να θυμάστε να διαβάζετε πίσω από τους τίτλους και τις πομπώδεις λέξεις. Πολλά άρθρα, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν τίτλους για να προσελκύσουν το κοινό, όπως «Το ελαιόλαδο νικά τον καρκίνο», αλλά μην μένετε εκεί. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο, βγάλτε τα συμπεράσματά σας και να θυμάστε πως μόνο μια ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί για την υγεία, όχι μια τροφή μόνη της.

Πρόκειται για χορηγούμενο προϊόν;

Πολλές φορές, κάποιος συνεργάζεται με κάποια εταιρεία για να προωθήσει ένα προϊόν, όπως για παράδειγμα κάποιο τρόφιμο. Για να το «πουλήσει» στο κοινό του, πρέπει να κάνει και ορισμένους ισχυρισμούς για τα θετικά του, που δεν είναι πάντα αληθινοί. Κάντε και δική σας έρευνα προτού προβείτε στην αγορά.

Εάν το προϊόν που βλέπετε είναι συμπλήρωμα διατροφής, δώστε εξαιρετικά μεγάλη προσοχή στο εξής: ΚΑΝΕΝΑ συμπλήρωμα δεν υποκαθιστά μια πλήρη, ισορροπημένη διατροφή. Οπότε μην λαμβάνετε υπόψιν σας καμια εταιρεία που κάνει τέτοιου είδους μάρκετινγκ και συμβουλευτείτε κάποιο διατροφολόγο.

Επισκεφθείτε τον ιστότοπο της EUFIC για περισσότερα.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Απογοητευτικά τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας του Campden BRI για την εκπαίδευση ασφάλειας τροφίμων στη Βιομηχανία

Αυτή είναι η 8η παγκόσμια έρευνα κατάρτισης για την ασφάλεια τροφίμων που διοργανώθηκε με την Intertek Alchemy σε συνεργασία με τις BRCGS, BSI, Intertek, SGS, SQF, TSI.

Lidl: Καταγγελία στο Cibum για σκουλήκι σε σοκολάτα από κατάστημα της Αττικής

Σκουλήκι μέσα σε σοκολάτα που πωλείται στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl στην Ελλάδα βρήκε καταναλωτής.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα