Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
21.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Coca Cola – καπάκια: Διχασμένες οι απόψεις των καταναλωτών – “Σας χτύπησε την μυτούλα το κακό το αναψυκτικό; Βρε ουστ…”.

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςCoca Cola - καπάκια: Διχασμένες οι απόψεις των καταναλωτών - "Σας χτύπησε την μυτούλα το κακό το αναψυκτικό; Βρε ουστ…”.
spot_img

Θέσεις, απόψεις και εντυπωσιακές ατάκες για τα νέα μη αποσπώμενα καπάκια που θα είναι υποχρεωτικά από το 2024 σε ολόκληρη την Ευρώπη.

 Της Δέσποινας Χάρου

Έντονο ενδιαφέρον παρατηρήθηκε για τα καινούρια καπάκια της Coca-cola και από τους αναγνώστες του CIBUM, αφού προηγούμενο σχετικό άρθρο έκανε ρεκόρ επισκεψιμότητας. Κάποιοι μάλιστα εξέφρασαν δημόσια την άποψή τους. Οι καταναλωτές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Οι μεν υποστηρίζουν πως δεν διαθέτουν καμία χρηστικότητα και δεν διστάζουν να εκφράσουν τον εκνευρισμό τους, και οι δε, θεωρούν πως δεν είναι δα και μεγάλο το τίμημα για ένα πιο καθαρό περιβάλλον. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που βρίσκονται κάπου στη μέση αποφεύγοντας να λάβουν ξεκάθαρη θέση. Το βέβαιο είναι πως κανείς δεν έμεινε αδιάφορος σε αυτό το νέο εγχείρημα της Coca- cola.

   Το συγκεκριμένο θέμα φαίνεται πως απασχολεί αρκετό καιρό τους καταναλωτές, ήδη από το λανσάρισμα κιόλας των καπακιών στην αγορά, στο τέλος του προηγούμενου έτους. Η κίνηση ήταν μέρος ενός συνολικού προγράμματος που ακολουθεί η εταιρία προκειμένου να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να ενισχύσει την ανακύκλωση. Τα νέα προσαρτημένα καπάκια είναι μεν μια λύση, ωστόσο οι καταναλωτές δεν έχουν σταματήσει να εκφράζουν τη δυσαρέσκεια τους ως προς τη χρηστικότητα.

    Είναι ενδιαφέρον μέσα από τις αντιδράσεις που λάβαμε, πως μπορούμε να κατανοήσουμε τη θέση των αναγνωστών που είναι συνάμα και καταναλωτές, και να μας δώσουν μια εικόνα για το που κατατάσσεται η αγορά, σε μικρότερη κλίμακα. Το 50% των αντιδράσεων δεν επικροτούν την κίνηση αυτή και τη θεωρούν περιττό “κακό”, το 39% τάσσονται υπέρ και φαίνεται να κάνουν στην άκρη το προσωπικό όφελος για το συλλογικό, ενώ το 11% παραμένουν ουδέτεροι.

Μεταξύ των σχολίων που αποδοκιμάζουν την κίνηση ήταν: “Ας βάλουν μια κλωστή στο παλιό καπάκι ούτως ώστε να μην φεύγει από το μπουκάλι και να μη βρίσκει στη μύτη μου. Από φαντασία 0. Επίσης ευτυχώς που έβαλαν αυτό στα καπάκια και σώθηκε η γη απ’ την καταστροφή”.

Κάποιος άλλος είπε: “Τραγικά τα καπάκια σε όλα τα προϊόντα της 3Ε. Παίρνω amita motion και είναι αδύνατον να μην λερωθώ. Πολύ δύσχρηστα”.

Ένας άλλος σχολίασε: “Κατ’αρχάς είναι πολύ σκληρό το υλικό, αιχμηρό και δύσχρηστο ειδικά για άτομα που υποφέρουν από πόνους στις μικρές αρθρώσεις (Ρευματοειδής Αρθρίτιδα). Κατά δεύτερον κάποιοι μαζεύουμε καπάκια, τα δίνουμε στο σχολείο ώστε να παρθεί αναπηρικό αμαξίδιο. Και τέλος, αλήθεια τώρα ενδιαφέρεται η συγκεκριμένη εταιρεία για την ανακύκλωση;;;; Με όλο αυτό το πλαστικό;;;;

Ενώ ένας άλλος τοποθετήθηκε με περισσότερο καυστικό χιούμορ: “Σκέφτηκε κάποιο γίδι της ευρωπαϊκής ένωσης μια μ….@.  και πρέπει να πραγματοποιηθεί”.

Στην αντίπερα όχθη βρέθηκαν σχόλια του τύπου: “Πολύ ευαίσθητοι μου γίνατε όλοι μωρέ. Σας πόνεσαν τα δαχτυλάκια και κάνατε βαβά; Πόσο κακομαθημένοι έχουν γίνει πλέον οι άνθρωποι. Είστε τόσο γιοτόμπαλα που δεν μπορείτε να ανοίξετε ένα καπάκι χωρίς να τραυματιστείτε; Σας χτύπησε την μυτούλα το κακό το αναψυκτικό; Βρε ουστ…”.

Κάποιος άλλος πρόσθεσε: “Το τραβάς και φεύγει.. μην σας πονέσει λίγο ο κ….. , μόνο παράπονα υπάρχουν.. Την μια κάνει κακό στο περιβάλλον την άλλη δεν αρέσει.. τι να κάνουμε έχει και τα άσχημα η ζωή.. Όταν δεν κάνεις ανακύκλωση λογικό να στο βάλουν έτσι το καπάκι.. Για όλα αυτά φταις εσύ.. κανείς άλλος.. Η εταιρία κάνει αυτό που πρέπει”. 

   Το σίγουρο πάντως είναι, πως δεν τα πάμε και τόσο καλά σαν χώρα στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με την Eurostat για το 2021 η Ελλάδα βρίσκεται στις χαμηλότερες θέσεις των χωρών της Ευρώπης στο θέμα της ανακύκλωσης, με το ποσοστό κυκλικότητάς της να βρίσκεται κάτω από το 3%, ενώ μία θέση χαμηλότερα βρίσκεται η Κύπρος.

Προφανώς καμία εταιρία δεν θέλει να δει μείωση στις πωλήσεις της, αλλά ούτε και να προκαλέσει δυσαρέσκεια στους καταναλωτές. Ωστόσο θα πρέπει να ισοσταθμίσει με κάποιο τρόπο τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο και την ικανοποίηση των καταναλωτών. Παίρνει βελτίωση φυσικά, ωστόσο είναι μια νέα συνήθεια και όπως συμβαίνει με κάθε συνήθεια, χρειάζεται χρόνο. Αν είναι έστω 1% επιπλέον που θα ανακυκλώσει ολόκληρη τη συσκευασία, πάλι κέρδος είναι για το περιβάλλον. 

   Εκτός από τα αναψυκτικά της 3Ε που έχουν υιοθετήσει αυτό το καπάκι και υπάρχουν στην αγορά, φαίνεται και η Nestle Ελλάς να ακολουθεί τα βήματα αυτά, αφού δεν άργησε να τοποθετήσει προσαρτημένο καπάκι στα μπουκαλάκια νερού Κορπή.

   Είναι μια νέα εποχή και οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Αν το αντίτιμο είναι απλώς να κρατάς με το δάχτυλο σου το καπάκι καθώς πίνεις για ένα πιο καθαρό περιβάλλον, αξίζει τον κόπο.

Εσείς τι λέτε;

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Lidl: Καταγγελία στο Cibum για σκουλήκι σε σοκολάτα από κατάστημα της Αττικής

Σκουλήκι μέσα σε σοκολάτα που πωλείται στην αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl στην Ελλάδα βρήκε καταναλωτής.

Συναγερμός στην Ευρώπη – Θανατηφόρες τροφικές δηλητηριάσεις από καπνιστό σολομό

Ανακοίνωση ECDC και EFSA για παρατεταμένο ξέσπασμα Listeria monocytogenes σε πολλές χώρες που συνδέεται με προϊόντα καπνιστού σολομού.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα