Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024
19.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Μελέτη δείχνει πώς τα “ηθικά τρόφιμα” τα πηγαίνουν καλά και σε περίοδο οικονομικής ύφεσης

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΜελέτη δείχνει πώς τα "ηθικά τρόφιμα" τα πηγαίνουν καλά και σε περίοδο οικονομικής ύφεσης
spot_img

Μία από τις πρώτες μελέτες που εξέτασε τις ηθικές αγορές χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα από μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε σήμερα, δείχνει ότι ακόμα και όταν στενεύουν τα οικονομικά περιθώρια των καταναλωτών είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να κάνουν πιο ακριβές ηθικές αγορές όπως η αγορά προϊόντων δίκαιου εμπορίου.

Η μελέτη είναι μία από τις πρώτες που εξέτασε τις ηθικές αγορές χρησιμοποιώντας πραγματικά δεδομένα αγοράς από μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο επικεφαλής ερευνητής Dr Jibonayan Raychaudhuri, από τη Σχολή Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας UEA, δήλωσε: «Καθώς πλησιάζει μια πιθανή ύφεση στο Ηνωμένο Βασίλειο, θέλαμε να κατανοήσουμε καλύτερα πώς μπορεί να αλλάξουν οι δαπάνες των ανθρώπων – ειδικά όταν πρόκειται για αγορά ηθικών προϊόντων – όπως καφέ δίκαιου εμπορίου ή «φιλικός τόνος.»

Η ομάδα μελέτησε τον αντίκτυπο της οικονομικής ύφεσης του 2008 στις καταναλωτικές δαπάνες για τρόφιμα με οικολογικό σήμα. Χρησιμοποίησαν δεδομένα καρτών αφοσίωσης σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου και έδειξαν ότι η ύφεση είχε πολύ διαφορετικές επιπτώσεις στο μερίδιο δαπανών διαφορετικών τύπων παντοπωλείων με οικολογικό σήμα.

Ο Δρ Raychaudhuri είπε: «Διαπιστώσαμε ότι το ποσό που ξόδεψαν οι αγοραστές σε βιολογικά προϊόντα μειώθηκε, αλλά το ποσό που ξόδεψαν σε προϊόντα δίκαιου εμπορίου αυξήθηκε την ίδια περίοδο. Είναι πραγματικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι η κατανάλωση ορισμένων αγαθών με οικολογικό σήμα – συγκεκριμένα προϊόντα δίκαιου εμπορίου – διατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Περιμέναμε ότι οι καταναλωτές θα άλλαζαν τις δαπάνες τους κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής ύφεσης, με το μερίδιο πωλήσεων όλων των προϊόντων με οικολογικό σήμα να μειώνεται – καθώς τείνουν να είναι πιο ακριβά.

«Πιστεύουμε ότι σε μια ύφεση ορισμένοι καταναλωτές γίνονται σχετικά λιγότερο ευαίσθητοι στις τιμές και αντ’ αυτού εστιάζουν περισσότερο στη δημόσια καλή ποιότητα των προϊόντων. Αυτά τα χαρακτηριστικά του δημόσιου αγαθού, επομένως, γίνονται πιο σημαντικά για τους καταναλωτές.

«Εναλλακτικά, οι αγοραστές μπορεί να τροφοδοτούνται από ηθικά κίνητρα και εκείνοι που θεωρούν τους εαυτούς τους κοινωνικά υπεύθυνους θα θέλουν να διατηρήσουν αυτή την ταυτότητα.

«Αν και μελετήσαμε δεδομένα από το 2008, θα περιμέναμε να δούμε παρόμοια αποτελέσματα σήμερα καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται και οι πραγματικοί μισθοί διαβρώνονται. Αυτό για τους διαχειριστές καταστημάτων και επωνυμιών δείχνει ότι η σαφής σήμανση προϊόντων για τα διαπιστευτήρια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης θα μπορούσε να βοηθήσει στη διατήρηση των πωλήσεων.

Αυτή η έρευνα διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας σε συνεργασία με την καθηγήτρια Ada Wossink από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Το «Ecolabels and The Economic Recession» δημοσιεύεται στο περιοδικό PLOS ONE.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Βιταμίνη D: Ερευνητές ζητούν την ανάπτυξη εξατομικευμένων συστάσεων

Νεα ευρήματά πιστεύεται πως θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις για την ανάπτυξη προσαρμοσμένων συστάσεων για τη χορήγηση της βιταμίνης D.

Η χορτοφαγική διατροφή μπορεί να σταματήσει την επιδείνωση του καρκίνου του προστάτη

Σύμφωνα με μελέτη, οι άνδρες που καταναλώνουν μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, έχουν βραδύτερη εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη σε σχέση με όσους τρώνε περισσότερο κρέας.

Η Οδύσσεια μίας μικρής ελληνικής επιχείρησης από την αγκύλωση των Εθνικών αρχών – Του Δημήτρη Γεωργαντέλη

Το ''παιχνίδι'' με την τεράστια διαφορά στο ανώτατο επιτρεπτό όριο της κουμαρίνης σε παραδοσιακά και μη κουλουράκια κανέλας!
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα