ΑρχικήΝέαΥγείαΜείωση ζάχαρης: Νέες οδηγίες για τους επαγγελματίες της διατροφικής βιομηχανίας

Μείωση ζάχαρης: Νέες οδηγίες για τους επαγγελματίες της διατροφικής βιομηχανίας

3 λεπτά ανάγνωσης

Η μείωση της προστιθέμενης ζάχαρης βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο τόσο της επιστημονικής κοινότητας όσο και της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών.

Το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Τεχνολόγων Τροφίμων (IFT), επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με διεθνή επιρροή, κυκλοφόρησε δύο νέους εκπαιδευτικούς πόρους που έχουν στόχο να διευκολύνουν τους επαγγελματίες του κλάδου στην εφαρμογή στρατηγικών μείωσης ζάχαρης.

- Advertisement -

Ο πρώτος πόρος, με τίτλο “Sugar Alternatives At A Glance“, είναι διαθέσιμος δωρεάν και παρέχει μια συνοπτική αλλά ουσιαστική παρουσίαση 19 κοινών εναλλακτικών της ζάχαρης. Περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες για τεχνητά γλυκαντικά όπως η ασπαρτάμη, η σουκραλόζη και η σακχαρίνη, αλλά και φυσικά όπως η στέβια, τα φρούτα μοναχός και οι αλκοόλες ζάχαρης, όπως η ερυθριτόλη και η ξυλιτόλη. Δίνονται επίσης ενδείξεις για την εμπορική τους προέλευση και το επίπεδο γλυκύτητας σε σχέση με τη ζάχαρη.

Ο δεύτερος πόρος, “Sugar Alternatives Overview”, απευθύνεται αποκλειστικά στα μέλη του IFT και προσφέρει εις βάθος ανάλυση για το ρυθμιστικό πλαίσιο, τις επιστημονικές μελέτες, τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητες χρήσης κάθε γλυκαντικού. Στόχος είναι η υποστήριξη των δημιουργών προϊόντων στην τελειοποίηση της σύνθεσης και η επιτάχυνση της αναπτυξιακής διαδικασίας.

- Advertisement -

Η Anna Rosales, Διευθύντρια Θεμάτων Διατροφής και Δημόσιας Πολιτικής του IFT, δήλωσε:
«Η μείωση της ζάχαρης δεν είναι μόνο επιθυμία των καταναλωτών – είναι επιστημονική και τεχνολογική πρόκληση. Οι πόροι που παρέχει το IFT αποτελούν σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη αυτού του στόχου χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση ή στην ασφάλεια των προϊόντων.»

Παράλληλα, το Ινστιτούτο δημοσιοποίησε μια νέα θεματική συλλογή άρθρων από τα επιστημονικά του περιοδικά Journal of Food Science και Comprehensive Reviews in Food Science and Food Safety με τίτλο “Alternative Sweeteners and Sugar Reduction“. Η συλλογή διερευνά ζητήματα όπως η ανθρώπινη φυσιολογική απόκριση στα γλυκαντικά, η αντίληψη της γλυκύτητας, οι αισθητηριακές επιπτώσεις και οι τεχνικές εφαρμογές εναλλακτικών γλυκαντικών σε προϊόντα χωρίς ή με μειωμένη ζάχαρη.

- Advertisement -

Το Ινστιτούτο έχει ήδη παρέμβει με σχόλια προς τον FDA, στηρίζοντας την επισήμανση τροφίμων με προστιθέμενη ζάχαρη και προωθώντας επιστημονικά τεκμηριωμένες στρατηγικές για τη μείωση της. Οι επαγγελματίες του κλάδου που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο συνέδριο μπορούν να επωφεληθούν από έκπτωση early bird έως τις 19 Απριλίου. Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στη διεύθυνση: membershipinfo@ift.org.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.