Σύμφωνα με αξιολόγηση των προϊόντων της Nestle, το σύστημα HSR βαθμολόγησε τα περισσότερα προϊόντα της με 3,5 αστέρια, αλλά μεγάλο μέρος παραμένει ανθυγιεινό.
Επικρίσεις σχετικά με τις δημοσιεύσεις του διατροφικού προφίλ που δημοσιεύει δέχεται η πολυεθνική εταιρεία Νestle, η οποία ισχυρίζεται πως είναι η πρώτη στο χώρο που δημοσιεύει τέτοιου είδους στοιχεία.
Η Nestle θα αξιολογεί πλέον τα προϊόντα της με το σύστημα αξιολόγησης αστεριών υγείας (HSR) που χρησιμοποιείται στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία αντί για μια εσωτερική μέθοδο αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν, αναφέρει ο ιστότοπος Just Food.
Το σύστημα χαρακτηρισμού θρεπτικών στοιχείων HSR βαθμολογεί τα προϊόντα ως προς την περιεκτικότητα σε ενέργεια, κορεσμένα λίπη, νάτριο και ζάχαρη με αρνητική βαθμολόγηση, ενώ αυτά με φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και όσπρια με θετική βαθμολόγηση. Οι βαθμολογίες με αστέρια εμφανίζονται στην ετικέτα στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας.
Σύμφωνα με την αξιολόγηση του HSR- που αξιολογεί τα τρόφιμα με αύξουσα σειρά από τα 0,5 ως τα 5 αστέρια ανάλογα με τα οφέλη τους- αξιολόγησε το 37% των προϊόντων της εταιρείας με 3,5 αστέρια ή παραπάνω, με τη βαθμολογία να ανεβαίνει στο 57% ,όταν περιλαμβάνονται τα εξειδικευμένα προϊόντα διατροφής της εταιρείας, όπως το βρεφικό γάλα.
Με το 22% των προϊόντων της, όμως, να έχει από 1,5 έως λιγότερο από 3,5, η Nestle δήλωσε πως στοχεύει να βελτιώσει τη θρεπτική αξία τους, παρέχοντας καθοδήγηση για μερίδες, συνταγές και συμβουλές για ισορροπημένες δίαιτες, καθώς και να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό της μελλοντικά με περισσότερα προϊόντα με φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
Ωστόσο, η φιλανθρωπική οργάνωση ShareAction άσκησε κριτική στη Nestlé για τα ανθυγιεινά προϊόντα της, αλλά της αναγνώρισε τη διαφάνειά της. Σύμφωνα με την επικεφαλής της καμπάνιας για την υγεία των καταναλωτών στο ShareAction, Holly Gabriel, η Nestlé ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων έχει τεράστια επιρροή στη διατροφή των ανθρώπων και είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των πωλήσεών της αφορά ανθυγιεινά τρόφιμα και ποτά.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Access to Nutrition Initiative, η Nestle θέλει μελλοντικά να διασφαλίσει ότι τα μισά από όλα τα συσκευασμένα τρόφιμα που πωλούνται έως το 2030 θα είναι βιώσιμα, οικονομικά προσιτά και θα προωθούν την υγιεινή διατροφή, σε όλο το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.