Τεχνικές και σημεία που πρέπει να προσέξει μια μάρκα, αν θέλει να πετύχει το προϊόν της.
Ένα τρόφιμο είναι ακριβώς όπως ένα οποιοδήποτε άλλο προϊόν. Μπορεί η τροφή να είναι μεν είδος πρώτης ανάγκης και να πωλείται σχετικά εύκολα σε σχέση με είδη πολυτελείας, αλλά κάθε βρώσιμο προϊόν χρειάζεται μάρκετινγκ και ελκυστική εμφάνιση για να πετύχει στην αγορά, πέρα από το να είναι το ίδιο, μοναδικό.
Όταν υπάρχει μια καλά δομημένη στρατηγική πίσω από το προϊόν, δημιουργεί προσωπικούς, ακόμη και συναισθηματικούς δεσμούς με την πελατειακή βάση μιας επιχείρησης, αλλά και τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Για όποιον δεν είναι σίγουρος προς ποια κατεύθυνση να κινηθεί, ακολουθούν 10 βήματα για να κάνει τη μάρκα του επιτυχημένη.
1. Λογότυπο: Ο πελάτης μένει αρκετά στην πρώτη εντύπωση, οπότε η αρχική εικόνα από την μάρκα πρέπει να είναι καλή. Το κεντρικό στοιχείο μιας επωνυμίας είναι το λογότυπό της, το οποίο πρέπει όχι μόνο να εκφράζει το προϊόν, αλλά και να “τραβήξει” τον πελάτη προς αυτό. Σε αυτή τη φάση, η γραφιστική θα είναι ο σύμμαχός σας.
2. Ιστότοπος: Η εμφάνιση του ιστοτόπου της μάρκας είναι σημαντική, αλλά όχι από μόνη της. Ο ιστότοπος πρέπει να είναι λειτουργικός και να διευκολύνει τη διεπαφή του χρήστη με αυτόν.
3. Μηνύματα επωνυμίας: Μπορεί μεν το προϊόν να αποτελεί το βασικό μήνυμα, αλλά το σλόγκαν είναι επίσης σημαντικό μέσο επικοινωνίας με τον πελάτη. Τα μηνύματα πρέπει να περιλαμβάνουν, πέρα από ένα “πιασάρικο” σλόγκαν τις αξίες και τα δυνατά σημεία της μάρκας.
4. Συσκευασία προϊόντων: Η επιλογή συσκευασίας του προϊόντος είναι ζωτικής σημασίας, καθώς έχει τη δύναμη να προσελκύει πελάτες και είναι μια οπτική αναπαράσταση της γαστρονομικής εμπειρίας που προσφέρει το προϊόν.
5. Branding εντός των καταστημάτων: Οι επιχειρήσεις τροφίμων που διαθέτουν και δικά τους καταστήματα πρέπει να εξετάσουν και το στήσιμο, αλλά και τις τοποθεσίες αυτών. Αυτό περιλαμβάνει επιλογές όπως η επωνυμία στο κατάστημα, η επιγραφή, η εσωτερική διακόσμηση, αλλά και φαινομενικά δευτερεύοντες παράγοντες, όπως κούπες και χαρτοπετσέτες, μουσική επιλογή και εξυπηρέτηση πελατών.
6. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Μια αναγκαιότητα της εποχής για κάθε προϊόν είναι πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media). Όχι μόνο συμβάλλουν σε μια καλή επικοινωνία με τους πελάτες, αλλά και στην αποτελεσματικότερη και πιο στοχευμένη διαφήμιση είτε μέσα από τις ίδιες τις σελίδες της μάρκας είτε μέσω συνεργασιών influencers φαγητού. Είναι απαραίτητο, βέβαια, το περιεχόμενο να έχει ποικίλες μορφές, όπως εικόνες, βίντεο ή reels.
7. Μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Μπορεί να είναι κάπως πιο ξεπερασμένη, αλλά αυτή η μέθοδος απευθύνεται στο κοινό που δεν είναι τόσο εξοικειωμένο με τα social media, αλλά κοιτά συχνά τα mail του. Επιπλέον, είναι ένας καλός τρόπος να επικοινωνεί η εκάστοτε μάρκα τα τυχόν προνόμια loyalty μελών και προσφορές που μπορεί να έχει.
8. Διαφήμιση: Μερικές παραδόσεις ” ποτέ δεν πεθαίνουν”. Οι πληρωμένες διαφημίσεις, αν και δεν είναι τόσο αξιόπιστες όσο παλιά, εξακολουθούν να είναι αποτελεσματικές στην προώθηση μιας επωνυμίας.
9. Μάρκετινγκ μέσα από συνεργασίες με διάσημα πρόσωπα: Πέρα από τους influencers φαγητού, τo 85% των χρηστών χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να έρθει σε επαφή με τη ζωή διάσημων προσώπων. Οπότε συνεργασίες με γνωστούς καλλιτέχνες, όπως τραγουδιστές ή ηθοποιοί, θα ενισχύσουν το κοινό της μάρκας.
10. Εμπορεύματα: Πέρα από το ίδιο το τρόφιμο έξτρα εμπορεύματα με τη μάρκα, όπως μπλουζάκια ή κούπες που πωλούνται, για παράδειγμα, στα καταστήματα είναι ένα ακόμα ατού. Μπορείτε να δίνετε και κάποια σε τυχόν διαγωνισμούς ή giveaway στους συμμετέχοντες.