Ποια νέα προϊόντα λανσάρουν στις αγορές οι εταιρείες για να προσελκύσουν τους χορτοφάγους.
Της Χριστίνας Κοψίνη
Συγχωνεύστε τις δύο λέξεις: vegan+January και θα κατανοήσετε πώς δημιουργήθηκε ο νεολογισμός Veganuary (ή χορτοφαγικος Γενάρης, σε ελεύθερη μετάφραση). Νεολογισμός που έδωσε το όνομα στην καμπάνια για την απόλυτης χορτοφαγία και τις 31 ημέρες του Ιανουαρίου.
Η καμπάνια ξεκίνησε το 2014 στην Βρετανία από τους διοργανωτές της, Matwew Glover and Jane Land, ως μία ακόμη προσπάθεια προστασίας του πλανήτη και ενσωματώθηκε αμέσως από την αγορά με ένα κύμα νέων φυτικών προϊόντων στις προθήκες του λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές η περσινή καμπάνια προσέλκυσε 1.560 νέα φυτικά διατροφικά προϊόντα και είδη μενού, με τους συμμετέχοντες από σχεδόν όλες τις χώρες του κόσμου να υπογράφουν ότι δεσμεύονται σε χορτοφαγία 31 ημερών. Η έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Innova Market Insights για το 2023 δείχνει ότι οι καταναλωτές κατατάσσουν την προστασία του πλανήτη, παγκοσμίως, ως τον δεύτερο σημαντικότερο λόγο για την υιοθέτηση της φυτικής διατροφής.
Αλλά ποιο είναι το αποτύπωμα του Veganuary στον πλανήτη;
Οι διοργανωτές της εκστρατείας υποστηρίζουν ότι κατά τη διάρκεια των 31 ημερών, εξοικονομούνται 207.680 μετρικοί τόνοι CO2, που ισοδυναμούν με τα καυσαέρια από 2,4 εκατομμύρια πτήσεις από το Λονδίνο στο Παρίσι. Επιπλέον, 6,7 εκατομμύρια ζώα σώζονται και 12,4 εκατομμύρια λίτρα νερού εξοικονομούνται.
Η σημαντικότερη επίπτωση αφορά την αύξηση των χορτοφάγων κι άρα των σχετικών προϊόντων χορτοφαγικής διατροφής
Σύμφωνα με στοιχεία από τους διοργανωτές του Veganuary, το 83% των συμμετεχόντων που δεν ήταν vegan όταν εγγράφηκαν για να συμμετέχουν στην πρόκληση παρέμειναν μόνιμα χορτοφάγοι ή μείωσαν στο μισό την πρόσληψη προϊόντων ζωικής προέλευσης.
Κι αυτά τα ποσοστά δεν αφήνουν ανεπηρέαστη την βιομηχανία και την αγορά τροφίμων. Παρότι οι προβλέψεις για την αύξηση των υποκατάστατων κρέατος δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης εν μέσω του ταραχώδους μακροοικονομικού περιβάλλοντος, με προβλεπόμενη ανάπτυξη φέτος 7% – σε σύγκριση με προηγούμενα κέρδη σε διψήφια επίπεδα 14% το 2018, οι εταιρείες κάνουν άλματα προς τον βιγκανισμό.
Νέα υποκατάστατα κρέατος και φυτικές… πρωτείνες
- Ήδη η Βurger King λανσάρει τη σειρά Bakon King αυτόν τον μήνα χρησιμοποιώντας το vegan τυρί και το μπέικον της Violife. «Στόχος μας να φτάσουμε σε ένα μενού χωρίς κρέας κατά 50% έως το 2030», λέει η Katie Evans, διευθύντρια μάρκετινγκ της Burger King UK.
- Η McDonald’s UK & Ireland προγραμματίζει να διπλασιάσει τη χρήση των μπιφτεκιών Beyond Meat, σερβίροντας δύο μπιφτέκια στην προσφορά Double McPlant.
- Το Beyond Meat θα είναι επίσης παρόν στο vegan πρωινό σάντουιτς των Starbucks. Η αλυσίδα καφέ προσφέρει επίσης vegan λιχουδιές αρτοποιίας, σάντουιτς, σοκολάτα και σνακ στο μενού της αυτόν τον Ιανουάριο.
- Η Heinz λανσάρει τα κονσερβοποιημένα φασόλια και λουκάνικα φυτικής προέλευσης και μια κρέμα από σούπα ντομάτας, προϊόντα, τα οποία σύμφωνα με τον διευθυντή της ,Manel Jordão «βρίσκονται υπό παραγωγή εδώ και αρκετά χρόνια».
- Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Aldi πολλαπλασιάζει τη φυτική γκάμα για το Veganuary, με τα καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο να προσφέρουν 110 vegan προϊόντα. Η εταιρεία λανσάρει οκτώ υποκατάστατα κρέατος – από χοιρινό, κοτόπουλο, βοδινό και πάπια – και τρεις εναλλακτικές προσφορές θαλασσινών.
- Η Waitrose λανσάρει το φυτικό chorizo της Heura σε 200 καταστήματα.
- Η Morrison’s προτείνει κοτόπουλο φυτικής προέλευσης από την Tindle
Πηγές:
foodingredientsfirts.com
The guardian