ΑρχικήΝέαΥγείαΟι ιχθυο-χορτοφαγικές δίαιτες είναι το καλύτερο "φάρμακο" για την τρίτη ηλικία -...

Οι ιχθυο-χορτοφαγικές δίαιτες είναι το καλύτερο “φάρμακο” για την τρίτη ηλικία – Επιστημονική μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Η ιχθυο-χορτοφαγική δίαιτα παρέχει τη μεγαλύτερη προστασία από τον κίνδυνο θνησιμότητας σε ηλικιωμένα άτομα, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι ερευνητές του Loma Linda University Health διαπίστωσαν ότι οι χορτοφαγικές δίαιτες σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο για συνολική θνησιμότητα και πολλές θνησιμότητες που σχετίζονται με συγκεκριμένες αιτίες, ιδίως μεταξύ των ανδρών και των ατόμων μέσης ηλικίας.

- Advertisement -

Ωστόσο, παρατηρήθηκαν ελαφρώς υψηλότεροι κίνδυνοι μεταξύ των πολύ ηλικιωμένων χορτοφάγων για νευρολογικές παθήσεις όπως εγκεφαλικό επεισόδιο, άνοια και νόσο του Πάρκινσον. Παρά ταύτα, η ιχθυο-χορτοφαγική δίαιτα συνέχισε να προσφέρει ένα μικρό αλλά αξιοσημείωτο πλεονέκτημα έναντι άλλων χορτοφαγικών και μη χορτοφαγικών διαιτών, ακόμη και σε ηλικιωμένα άτομα.

Ο Gary Fraser, MBCHB, PhD, διακεκριμένος καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Loma Linda και κύριος ερευνητής της μελέτης, δήλωσε ότι η χορτοφαγική διατροφή φαίνεται να προσφέρει προστασία από τον κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της μέσης ηλικίας, αλλά μετά τη δεκαετία των 80 ετών, το συνολικό αυτό πλεονέκτημα φαίνεται να εξαφανίζεται για όσους τηρούν αυστηρά χορτοφαγική διατροφή.

- Advertisement -

«Οι αυξημένοι κίνδυνοι νευρολογικών παθήσεων μεταξύ των χορτοφάγων στη δεκαετία των 80 δεν ήταν τεράστιοι, αλλά κάτι συμβαίνει εκεί που δεν πρέπει να αγνοήσουμε αν θέλουμε το πλεονέκτημα της χορτοφαγίας να συνεχιστεί για όλους τους χορτοφάγους στα τελευταία τους χρόνια», δήλωσε ο Fraser.

Η μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα από τη μελέτη Adventist Health Study-2, μιας μαζικής μελέτης κοόρτης σχεδόν 96.000 ατόμων που αυτοπροσδιορίζονται ως Αντβεντιστές της Έβδομης Ημέρας (Ανήκουν στον χώρο των Σαββατιστών) και ζούσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά κατά τη διάρκεια της αρχικής στρατολόγησης.

- Advertisement -

Τα δεδομένα από την ομάδα αυτή έχουν χρησιμοποιηθεί για πολυάριθμες μελέτες σχετικά με την υγεία, τις ασθένειες και τη θνησιμότητα με την πάροδο των ετών. Η παρούσα μελέτη ανέλυσε δεδομένα από περισσότερα από 88.000 άτομα και περίπου 12.500 θανάτους στη συνομοταξία της μελέτης.

Ο Fraser δήλωσε ότι η ομάδα του διαπίστωσε ότι οι χορτοφάγοι Αντβεντιστές είχαν συνολικά περίπου 12% μικρότερο κίνδυνο θανάτου σε σύγκριση με τους μη χορτοφάγους Αντβεντιστές. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη με ιχθυο-χορτοφαγική δίαιτα είχαν 18% μικρότερο κίνδυνο θανάτου.

Όσοι ακολουθούσαν χορτοφαγική διατροφή που περιλαμβάνει γαλακτοκομικά και αυγά είχαν 15% μικρότερο κίνδυνο θανάτου. Οι χορτοφάγοι συνολικά είχαν λιγότερο από 3% μειωμένο κίνδυνο θανάτου, αλλά οι άνδρες χορτοφάγοι τα πήγαν πολύ καλύτερα από τους μη χορτοφάγους, σε αντίθεση με τις γυναίκες.

«Συνολικά, πρόκειται για μερικά από τα πιο σαφή δεδομένα που δείχνουν ότι οι Αμερικανοί χορτοφάγοι προστατεύονται περισσότερο από τον πρόωρο θάνατο από ό,τι οι μη χορτοφάγοι», δήλωσε ο Fraser.

Μπορείτε να βρείτε τη μελέτη εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων