Δημιουργώντας συναισθηματική ατμόσφαιρα στην εμπειρία λιανικής.
Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο Monash στην Αυστραλία, έδειξε ότι η απόλαυση μιας γευσιγνωσίας σε ένα οινοποιείο ξεπερνά την «εμπειρία μιας γουλιάς». Οι ερευνητές μετά από μελέτες και επισκέψεις σε οινοποιεία που διήρκεσαν τρία χρόνια κατέγραψαν τις εμπειρίες των επισκεπτών και ανέλυσαν μια σειρά από στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών του οινοποιείου και του αισθητηριακού θέματος, όπως η μουσική και ο φωτισμός. Σημείωσαν τα πάντα, συμπεριλαμβανομένου του τοπίου, της αρχιτεκτονικής, της θέας από τα παράθυρα, της διάταξης του καταστήματος και του φυσικού χώρου των γευσιγνωσιών. Ακόμη και η κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ προσωπικού και πελατών ελήφθη υπόψη.
«Επιβεβαιώσαμε ότι η εμπειρία ενός καταναλωτή οινοποιείου είναι ατομική και διαμορφώνεται, εν μέρει, από τη γνώση του κρασιού και την κατανόηση της προτίμησης του», είπε η Δρ Τζόι καθηγήτρια. καταναλωτικής συμπεριφοράς και branding. «Η εμπειρία δεν επηρεάζεται μόνο από την αισθητική του οινοποιείου, την υπηρεσία που παρέχεται και το ίδιο το κρασί, αλλά και από τις διαφορές μεταξύ αρχαρίων, ειδικών και ενθουσιωδών».
Ο Δρ Τζόι εξηγεί ότι τα ευρήματα της έρευνας έχουν επιπτώσεις για τους φορείς εκμετάλλευσης οινοποιείων όταν εξετάζουν την επιθυμητή εμπειρία καταναλωτή. Για παράδειγμα, οι επισκέπτες με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας μπορεί να θεωρούν την αισθητηριακή διέγερση και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις με άλλους ειδικούς ως πιο σημαντικές για την επίσκεψη.
«Τα οινοποιεία που λαμβάνουν υπόψη τη δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ του προσανατολισμού του πελάτη και του επιπέδου εξειδίκευσής τους μπορεί να δημιουργήσουν πιο θετικές εμπειρίες», λέει η Δρ Τζόι. «Συνολικά, είναι σαφές ότι το προσωπικό που είναι ο εαυτός του και είναι ευαίσθητο σε συγκεκριμένες ανάγκες των επισκεπτών και το κάνει να νιώθει ευπρόσδεκτο, είναι ζωτικής σημασίας για την εκτίμηση του οινοποιείου από τους επισκέπτες».
«Αναγνωρίζοντας την αλληλεπίδραση αυτών των στοιχείων, οι έμποροι λιανικής μπορούν να σχεδιάσουν στρατηγικά τους χώρους και τις αλληλεπιδράσεις τους για να καλλιεργήσουν συγκεκριμένες συναισθηματικές εμπειρίες για τους πελάτες τους».
Λοιπόν, τι χρειάζεται για έναν πρώτο πελάτη για να βιώσει την αίσθηση ότι ανήκει σε ένα οινοποιείο;
«Η απάντηση είναι πολύ απλή σύνδεση», προσθέτει. «Οι άνθρωποι επιθυμούν τη σύνδεση για να βελτιώσουν την εμπειρία τους και τα οινοποιεία χρειάζονται μέλη προσωπικού που είναι προετοιμασμένα να ανταποκριθούν και να αυτοσχεδιάσουν όσο χρειάζεται για να ενισχύσουν αυτή τη σύνδεση μεταξύ των πελατών».
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.
Πηγή: EurekAlert