Μελέτη δείχνει τη δυνατότητα χρήσης οσμών για την προώθηση αποφάσεων για υγιεινά τρόφιμα
Οι κακές διατροφικές αποφάσεις και οι κακές διατροφικές συνήθειες μπορούν να συμβάλουν σε υπερβολική αύξηση βάρους και προβλήματα υγείας. Οι διατροφικές ετικέτες που προορίζονται να προωθήσουν την υγιεινή διατροφή, αντίθετα, μπορεί να δημιουργήσουν αρνητικές προσδοκίες για τη γεύση ή να αποτελούν ένα χρονικά περιοριστικό εμπόδιο για τους αγοραστές.
Η Doris Schicker και η Jessica Freiherr, από το Fraunhofer Institute for Process Engineering and Packaging, ηγήθηκαν μιας μελέτης στο JNeurosci για να διερευνήσουν εάν ο συνδυασμός των ετικετών των τροφίμων με ένα αισθητήριο ερέθισμα, όπως η οσμή, επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα τρόφιμα.
Οι ερευνήτριες απεικόνισαν τους εγκεφάλους περισσότερων από 60 ανθρώπων καθώς αλληλεπιδρούσαν με ετικέτες αναψυκτικών, με δηλώσεις σχετικές με τη διατροφή. Ορισμένες ετικέτες συνοδεύονταν από μυρωδιές. Τα αναψυκτικά σε συνδυασμό με οσμή έγιναν αντιληπτά πιο θετικά. Επιπλέον, η παρουσία οσμής άλλαξε τη δραστηριότητα των περιοχών του εγκεφάλου που επεξεργάζονται γεύσεις και ετικέτες, καθώς και περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ανταμοιβή και τη λήψη αποφάσεων. Έτσι, οι οσμές φαίνεται να βελτιώνουν την αντίληψη των ετικετών και, σύμφωνα με τους συγγραφείς, έχουν τη δυνατότητα να προωθούν υγιεινές επιλογές τροφίμων.
Journal of Neuroscience