Έρευνα της Innova Market Insights.
Οι καταναλωτές αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στον εντοπισμό προϊόντων καθαρής ετικέτας και στην αναζήτηση προϊόντων των οποίων οι ισχυρισμοί αντικατοπτρίζουν τις αξίες τους. Έρευνα της innova market insights ανέλυσε τις καταναλωτικές τάσεις σχετικά με την “καθαρή ετικέτα”. Παρόλο που το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι υψηλότερο σήμερα από ό,τι τα τελευταία δέκα χρόνια για τέτοια προϊόντα, δεν υπάρχει ενιαίος ορισμός της καθαρής ετικέτας. Αρχικά, η εστίαση της καθαρής ετικέτας ήταν στην υγεία και την αφαίρεση ανθυγιεινών προσθέτων, αλλά σύμφωνα με τις σημερινές τάσεις , πολλοί καταναλωτές συνδέουν επίσης την έννοια με τη διαφάνεια και την περιβαλλοντική ευθύνη.
Οι τρεις πρώτες έννοιες που συνδέουν οι παγκόσμιοι καταναλωτές με τις τάσεις καθαρής ετικέτας είναι η απουσία προσθέτων, η χρήση φυσικών συστατικών και η φιλική προς το περιβάλλον τοποθέτηση. Οι καταναλωτές πιστεύουν επίσης ότι η καθαρή ετικέτα πρέπει να αποτελεί βασικό επίκεντρο για τους καινοτόμους, με περισσότερους από 2 στους 3 καταναλωτές παγκοσμίως να λένε ότι επηρεάζονται κάπως από την καθαρή ετικέτα. Ωστόσο, η έννοια της καθαρής ετικέτας φαίνεται να διαφέρει ανά περιοχή. Η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική αναζητούν «χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά» σε προϊόντα καθαρής ετικέτας ενώ οι Ασιάτες καταναλωτές θέλουν τα προϊόντα καθαρής ετικέτας τους να είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Συνοπτικά τα βασικά ευρήματα της μελέτης είναι πως:
- Οι απόψεις των καταναλωτών ποικίλλουν
- Οι βασικότεροι ισχυρισμοί καθαρής ετικέτας είναι «χωρίς πρόσθετα ή συντηρητικά» «βιολογικό» «περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί «χωρίς ΓΤΟ» «φυσικό»
- Τα τρόφιμα καθαρής ετικέτας για βρέφη και νήπια καλύπτει το 70,6% των πωλήσεων καθαρής ετικέτας
- Περισσότεροι από 1 στους 4 καταναλωτές αναζητούν προϊόντα καθαρής ετικέτας ως κύρια οδό για την υγεία.
- Η φράση καθαρής ετικέτας «χωρίς πρόσθετα» βρίσκεται σε άνοδο
- Αυξανόμενη συσχέτιση μεταξύ της χρήσης καθαρής ετικέτας και των τάσεων περιβαλλοντικής δράσης στο μυαλό των καταναλωτών.
Πιστοποίηση προϊόντων καθαρής ετικέτας
Όσον αφορά στην πιστοποίηση των προϊόντων «καθαρής ετικέτας» μέχρι στιγμής υπάρχουν σήμερα για βιολογικά και μη ΓΤΟ. Μάλιστα οι ισχυρισμοί βιολογικών καθαρών ετικετών είναι από τις μεγαλύτερες τάσεις και στην Ευρώπη κυριαρχούν στις παιδικές τροφές, τα υποκατάστατα κρέατος και τη ζάχαρη. Οι ισχυρισμοί καθαρών ετικετών χωρίς ΓΤΟ έχουν εδραιωθεί περισσότερο στη Βόρεια Αμερική, όπου υπάρχει ακόμη και νομοθεσία για τη διασφάλιση της επισήμανσης όταν χρησιμοποιούνται γενετικά τροποποιημένα συστατικά. Οι ισχυρισμοί μη ΓΤΟ είναι υψηλότεροι στις κατηγορίες καθαρών ετικετών που προσανατολίζονται στην υγεία, ιδιαίτερα στα υποκατάστατα κρέατος.
Αξίζει να αναφερθεί τέλος, πως η βιομηχανία τροφίμων πρέπει να λάβει υπόψη της ότι οι πάρα πολλές ετικέτες στα προϊόντα μπορεί να προκαλούν σύγχυση. Δεδομένου ότι η λέξη «καθαρή» στερείται επίσημου, νομικού ή καθολικά συμφωνημένου ορισμού, εφαρμόζεται ευρέως τόσο από εταιρείες όσο και από καταναλωτές αλλά όχι με ενιαίο τρόπο. Ως αποτέλεσμα, διερευνάται η απλοποίηση της ετικέτας, ειδικά αφού το 66% των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι θα προτιμούσε μία μόνο ετικέτα που αποτυπώνει τον πλήρη αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Εάν ενδιαφέρεστε να λάβετε την αναφορά της Innova Market Insights ζητήστε μια επίδειξη μέσω της Φόρμας Επικοινωνίας.