“Αν η επισήμανση των τροφίμων οδηγεί σε μια πιο υγιεινή διατροφή, τότε η σήμανση άνθρακα μπορεί να οδηγήσει σε έναν πιο υγιή πλανήτη”.
Η Βρετανική εταιρεία ενεργειακών ποτών TENZING έχει ξεκινήσει εκστρατεία διάρκειας ενός μήνα, που ονομάζεται Knowvember, η οποία παροτρύνει τις εταιρείες τροφίμων και ποτών να δηλώνουν τις εκπομπές τους με μετρήσεις άνθρακα.
Από το 2020 η TENZING συνεργάζεται με το CarbonCloud: μια πλατφόρμα που υπολογίζει, παρακολουθεί και ελαχιστοποιεί το αποτύπωμα άνθρακα των προϊόντων.
Οι «θερμίδες άνθρακα» ενός προϊόντος υπολογίζονται με βάση παράγοντες όπως η συσκευασία, το πού και πώς προέρχονται τα συστατικά και πώς κατασκευάζεται. Όπως τονίζει η TENZING η γνώση είναι δύναμη και η γνώση του αποτυπώματος άνθρακα των προϊόντων είναι το πρώτο βήμα για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της βιομηχανίας τροφίμων μας στον πλανήτη. Η εταιρεία καλεί μέσω της εκστρατείας -στην οποία ήδη συμμετέχουν 65 εταιρείες- και άλλες εταιρείες να συμμετέχουν στην προσπάθεια ώστε να λαμβάνουν όπως λέει, πιο συνειδητές αποφάσεις σχετικά με το κλίμα. Η πλατφόρμα πληροφοριών για το κλίμα CarbonCloud χρησιμοποιεί το λογισμικό χαρτογράφησης αποτυπώματος άνθρακα για να υπολογίσει το αποτύπωμα κάθε προϊόντος, το οποίο στη συνέχεια τοποθετείται στην ετικέτα, κάτω από την καμπάνια.
Ο Huib van Bockel, Διευθύνων Σύμβουλος της TENZING, δήλωσε: «Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών συμβάλλει σε πάνω από το 25 τοις εκατό των εκπομπών. Αν η επισήμανση των τροφίμων οδηγεί σε μια πιο υγιεινή διατροφή, τότε η σήμανση άνθρακα μπορεί να οδηγήσει σε έναν πιο υγιή πλανήτη.»